Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mening aankoop kodak easyshare DX7590

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mening aankoop kodak easyshare DX7590

Als nieuw forum lid heb ik een eerste vraag te stellen : ik ben zinnens om een digitaal fototoestel aan te kopen, tweedehands. Het is om familie foto's te nemen, detail foto's van mijn aquarium enz....
    Mag ik jullie mening over het toestel aub :

Kodak DX7590

resolutie 2576x1932
    megapixels 5
    optische sensor ccd
    afmetingen sensor 1/2.5 inch
    iso waardes automatisch, 80, 100, 200, 400, 800
    lens
    focus handmatig / automatisch
    verwisselbare lens ja
    optische zoom 10 x
    digitale zoom 3 x
    min. 35mm equiv 38 mm
    max. 35mm equiv 380 mm
    max. diafragma f/ 2.8
    min. diafragma f/ 8
    cameratechnisch
    instelbaarheid semi-automatisch
    lcd grootte 2.2 inch
    overige lcd info 153000 pizels
    flitser ingebouwd
    rode ogen reductie ja
    zelfontspanner ja
    traagste sluitertijd 16 sec
    snelste sluitertijd 1/ 1000 sec
    continue opnames ja
    intern geheugen 32 MB
    opslag type sd card, mmc card
    bestandsformaten jpeg, mov
    filmopname ja
    filmspecificaties VGA (640x480 pixels) @ 12 fps QVGA (320x240 pixels) @ 20 fps
    standaard

hoogte 81 mm
    breedte 99 mm
    diepte 79 mm
    gewicht 350 gram
    besturingssysteem mac os, windows
    interface usb

In elk geval bedankt voor de raadgevingen

Re: Mening aankoop kodak easyshare DX7590

eriks,

Probeer voor de aankoop zelf wat foto's te maken met het toestel.
    Ik heb de DC4800 van Kodak gehad (kostte bijna 1000 euro...).
    Deze camera maakte wel redelijke foto's maar was ruisgevoelig...
    (naar mijn zin dus...)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

lol, heb hier ook nog nen DC4800 liggen

de nieuwere kodaks zijn wel minder ruisgevoelig ;-)

Zelfde tip, eerst is testen waarvoor jij het wil gebruiken (aquariums zijn ni zo simpel)

Comment

verwisselbare lens ja
        fotosite

Comment

Bedankt voor de reactie's, heb een fotoalbum kunnen aanschouwen met genomen foto's, zien er niet slecht uit. Hier de link van het fotoalbum :
          http://perso.bellapix.com/sabseblor

Kan dat niet misschien een verwisselbare lens ? Ik ben dus een beginner hé.

Grt erik

Comment

Beste,

Ik heb dit toestel sinds december en ben er best tevreden over.
            Je kan zowel automatisch als manueel werken en het toestel is behoorlijk lichtsterk.
            Vergeet het om foto's te maken met 400 ISO, dan heb je echt te veel ruis.

Wat lenzen betreft, het toestel heeft een vaste lens, maar met de ingebouwde zoom doe je echt al heel wat! Er bestaan echter kits om een breedhoek voorzetlens (tot 0,35x), een teleconverter (tot 2x), en/of filters voor de lens te plaatsen. Wat de kwaliteit daarvan is, kan ik niet inschatten.

Zelf vind ik de shutterlag zeer goed, maar als je 3-4 foto's na elkaar wil nemen verlies je af en toe wat tijd door het wegschrijven van de beelden.

De flits is behoorlijk sterk en perfect voor familieplaatjes binnen. Je kan een externe flits aansluiten maar dat heb ik ook nog niet geprobeerd.

Als je nog meer wil weten, post de vragen hier dan maar.
            Wil je eens een paar van mijn foto's zien, stuur dan je mailadres via een PM.

Comment

ik heb een kodak easyshare dx7590, en mijn grootste probleem zijn mooie nachtfoto's maken, bijzonder hier in Gent waar de historische gebouwen echt heel mooi verlicht zijn, maar, ik slaag er maar niet in om bvb de lichten zonder die vervelende bijverlichting op een foto te krijgen, weet er iemand een oplossing aub?
              Groetjes
              Jeff

Comment

wie een beetje de vakpers volgt en de vaksites, moet vaststellen dat Kodak de laatste jaren weinig indruk maakt. Ze kunnen voorlopig niet concurreren met de basistoestellen van Nikon, Canon, Sony en Panasonic. Zelfs Olympus en Pentax verliezen wat terrein hier als het gaat om pure prestaties.

Voor hetzelfde geld dat je zou uitgeven bestaan er dus betere oplossingen.
                Enkel hun goedkope prijzen en hun mooie foto's in de folders zijn een plus voor Kodak. Laat je ook niet van de wijs brengen van wat meer zoom (portretten en landschappen zijn het meest gefotografeerd, na onderzoek van bijv. de lezers van Zoom / zoom.nl)

Een geluk voor Kodak dat Kruidvat de overstocks opkoopt voor een appel en een eitje en opnieuw verkoopt voor zeer lage prijzen.

greetz

R
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Is niet zo nieuw meer natuurlijk. Wie weet vind je nieuwere toestellen aan dezelfde prijs die je voor ogen had?
                  Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                    wie een beetje de vakpers volgt en de vaksites, moet vaststellen dat Kodak de laatste jaren weinig indruk maakt. Ze kunnen voorlopig niet concurreren met de basistoestellen van Nikon, Canon, Sony en Panasonic. Zelfs Olympus en Pentax verliezen wat terrein hier als het gaat om pure prestaties.
                    Als je een beetje je gewijde geschiedenis kent, zou je weten dat Kodak 4 jaar geleden reeds een FF DSLR van 14MP had. Je kon ze in een versie met Nikon of met Canon mount krijgen. Officieel loopt de support van Kodak voor deze toestellen af op 31-12-08.
                    In het pro segment zijn nog steeds bezig met digitale ruggen en 6X6 cams.(Leaf)
                    Hubert

Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JeffDezuttere Bekijk bericht
                      ik heb een kodak easyshare dx7590, en mijn grootste probleem zijn mooie nachtfoto's maken, bijzonder hier in Gent waar de historische gebouwen echt heel mooi verlicht zijn, maar, ik slaag er maar niet in om bvb de lichten zonder die vervelende bijverlichting op een foto te krijgen, weet er iemand een oplossing aub?
                      Groetjes
                      Jeff
                      Met een statief is dit mij wel al gelukt. Je moet wel helemaal manueel werken en echt wat zoeken vooral naar de juiste sluitertijd. Het is natuurlijk belangrijk dat je geen straatlampen hebt die direkt in je lens schijnen.

Vergeet ISO400, en werk ten hoogste op ISO200. En dan sluitertijden tot enkele seconden gebruiken, en het zou moeten lukken.

Ik heb deze vakantie 's nachts enkele foto's gemaakt van de bliksem met sluitertijden van 16 Seconden. De bliksem zal wel ver weg, maar het lukte toch. De resultaten zijn zeker niet 'Showcase' waardig, ik wou het gewoon eens proberen voor de sport.

Comment

Working...
                      X