Re: Sony DSC-R1
Volledig mee eens!! Ik durf zelfs te beweren dat het stofprobleem bij de Sony groter is. Als er stof op de sensor komt kan je het er bij een DSLR heel simpel weer vanaf halen. Je kan na enkele knopjes ingedrukt te hebben zo bij de sensor. Schoonmaken doen de meeste van ons regelmatig thuis, die sensor schoonmaken moet dus ook wel lukken. Als er een stofje op de sensor van die Sony komt, heb je een probleem... En denk niet dat hij een vaste lens heeft dat er dan geen stof in kan komen. De lens beweegt naar binnen en buiten en dus gaat er lucht (en dus stof) van buiten de lens naar binnen en omgekeerd. Ik heb het met mijn Fuji S602z al eens meegemaakt!
Hoe goed de Sony R1 overigens ook is, het is geen DSLR. Je hebt dus geen optische zoeker maar een EVF en dat is een hoop gemis. Ook de mogelijkheid om lenzen te wisselen mis je. Ik zie geen reden om van een DSLR over te stappen op de R1. Dat stof een probleem zou zijn is gewoon grote onzin.
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
Hoe goed de Sony R1 overigens ook is, het is geen DSLR. Je hebt dus geen optische zoeker maar een EVF en dat is een hoop gemis. Ook de mogelijkheid om lenzen te wisselen mis je. Ik zie geen reden om van een DSLR over te stappen op de R1. Dat stof een probleem zou zijn is gewoon grote onzin.
Comment