Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info van Nikon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Info van Nikon

Het optreden van lijnen in D200 beelden

Vraag
    Waarom zie ik, wanneer ik beelden op de computermonitor sterk vergroot, een verticaal streepjespatroon in het beeld?

Antwoord
    In de beelden van een klein aantal D200 camera's uit de eerste productie serie kan, onder omstandigheden van extreem contrast, een verticaal lijnenpatroon zichtbaar zijn. Onder normale opname omstandigheden treedt dit patroon niet op.
    Dit lijnenpatroon is alleen zichtbaar wanneer het beeld getoond wordt op een computerscherm en uitvergroot wordt tot meer dan 100%. De vorm van het patroon varieert afhankelijk van ISO-instelling, maar treedt niet op bij 100 ISO. Bij afdrukken wordt het patroon pas zichtbaar op afdrukken groter dan A3 (297 mm x 420 mm). Dit probleem zal dus geen invloed hebben op algemene fotografie en print.

Wanneer u dit probleem ondervindt, neemt u dan contact op met uw plaatselijke Nikon serviceafdeling.

Bron : Nikon
    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
    www.langenacker.nl

Re: Info van Nikon

Waarschijnlijk "banding" waarover uitvoerig is gesproken in dit forum.
    Op dpreview wordt er "iets meer over gesproken"
    (ik bedoel hardere woorden...)
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Re: Info van Nikon

Op mijn vraag aangaande de "pseudo" banding op D2X kreeg ik volgend antwoord:

Indien men de achtergrondruis in een opname softwarematig uitvergroot tot deze zichtbaar is, dan is het mogelijk dat een patroon verschijnt welke afkomstig is van de opbouw van de sensor of van de gebruikte software. Dit is volkomen normaal.

Indien u evenwel denkt dat het een defect van uw toestel betreft, dan kunt u uw toestel binnen brengen bij uw Nikon fotohandelaar voor nazicht en indien nodig herstelling door onze dienst na-verkoop.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Working...
      X