Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Finepix S9500 versus D50 + sigma lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Finepix S9500 versus D50 + sigma lens

Graag had ik van jullie gehoord welke combinatie jullie het beste vinden :

-Fuji Finepix S9500
    -Nikon D50 + Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC

Ik zou graag starten met fotografie maar moet toch rekening houden met het budget, zal de komende jaren andere prioriteiten hebben...
    Die Sigma zou dan ook de enige lens zijn, het is niet de bedoeling om er nog andere bij te kopen. Eigenlijk heb ik een voorkeur voor de S9500 omdat die toch een goedkoper uitkomt en ook films aankan. Anderzijds schrikt die EVF me af (heb daar een andere topic over geopend). Wellicht kan je op een D50 ook wel meer instellen. Wat zouden jullie aanraden ?

Re: Finepix S9500 versus D50 + sigma lens

dat is nu eens een moeilijke vraag, daar je de beide toestellen in feite niet met elkaar mag vergelijken, ze werken totaal verschillend hé !

maar denk wel dat je met de aanschaf van een D50 jaren gaat weg kunnen,
    en dat de Fuji na een tijdje niet meer zal voldoen en je meer zal willen,
    wat de D50 je wel kan bieden. mijn keus zou vlug gemaakt zijn, indien budget dit toelaat. alvast veel plezier met de fotografie
    groetjes, Bobke

Comment

Die Sigma zou dan ook de enige lens zijn, het is niet de bedoeling om er nog andere bij te kopen.
      Dat heb ik mijn vrouw ook nog proberen wijs maken
      fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Dat heb ik mijn vrouw ook nog proberen wijs maken
        En, is ze d'r in getrapt ???
        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Arise
          Graag had ik van jullie gehoord welke combinatie jullie het beste vinden :

-Fuji Finepix S9500
          -Nikon D50 + Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC

Ik zou graag starten met fotografie maar moet toch rekening houden met het budget, zal de komende jaren andere prioriteiten hebben...
          Die Sigma zou dan ook de enige lens zijn, het is niet de bedoeling om er nog andere bij te kopen. Eigenlijk heb ik een voorkeur voor de S9500 omdat die toch een goedkoper uitkomt en ook films aankan. Anderzijds schrikt die EVF me af (heb daar een andere topic over geopend). Wellicht kan je op een D50 ook wel meer instellen. Wat zouden jullie aanraden ?
          Fuji: leuk toestel, heb je alles ineens. Leuke zoom, filmpjes opnemen, electronic viewfinder, lcd scherm op de achtergrond. Kunnen goedkope AA'tjes in. Veel positieve gebruikerscommentaren over te vinden.

Nikon: ook leuk toestel met veel instellingsmogelijkheden. Veel grotere sensor dan de Fuji, wat de kwaliteit van de foto's natuurlijk ten goede komt. Kun je nadien nog alle kanten mee uit (extra lenzen hoeven niet perse superduur te zijn). De accu gaat veel langer mee als bij de S9500, maar als je der eentje reserve wilt, zal 't meer kosten dan een set herlaadbare AA'tjes (heb 70 euro voor mijn extra accu betaald). Met die extra's hou je best ook rekening, de D50 smeekt ook om een draagtas.

Als je graag voor die filmpjes wilt gaan, kun je beter die S9500 nemen. Als je graag wilt leren spelen met instellingen, dan zou ik resoluut naar de D50 gaan. Daar zit je inderdaad jaren goed mee.

groetjes & success met de keuze
          B

Comment

Vriend van me heeft een fuji 9500 en ik heb een d50 en ook een sigma 18-200 (en nog wat glaswerk)
            Kort samengevat: beeldkwaliteit van de fuji kan niet tippen aan de d50, bij een isowaarde van 100 bij de fuji is de hoeveelheid ruis meer aanwezig dan op 800 iso bij de d50 en de scherpte van de d50 is een stuk beter.
            Het is een prima camera voor iemand die soms eens een snapshot neemt maar als je de camera meer dan dat wil gebruiken zou ik de fuji niet aanraden.
            Tevens is bij gebruik van een externe flitser de fuji in het nadeel omdat deze een "domme" flitsschoen bezit, de flitser flitst en meer dan dat is het niet, alles moet handmatig ingesteld worden.

Succes met de keuze.
            Een hoop ouwe zooi
            www.rbfoto.nl

Comment

Het is een prima camera voor iemand die soms eens een snapshot neemt maar als je de camera meer dan dat wil gebruiken zou ik de fuji niet aanraden.
              Nu haal je de Fuji naar beneden als ware het een toestelletje net goed genoeg voor vakantiefoto's en dat verdient hij echt niet. De Fuji is een prosumer met al zijn beperkingen van de soort maar zeker ook met zijn kwaliteiten. Traditiegetrouw maken Fuji's kleurrijke platen, de kwaliteit van de foto's is meer dan behoorlijk en de instelmogelijkheden zijn van die aard dat de leek toch wel een paar keer het boekje zal moeten lezen. De S9500 is geen compactje hé.
              Uiteraard is een DSRL nog uitgebreider in zijn mogelijkheden, 't zou nogal spijtig zijn indien niet, maar dat maakt van de Fuji nog geen minderwaardig toestel.
              fotosite

Comment

Zelf werk ik een paar jaar met een Fuji S5000 en ben van plan een S9500 aan te schaffen (zie voor een review maar eens op http://www.fotocentraal.nl/review.php?id=168)... Tot hiertoe méér dan tevreden over mijn Fuji-camera. Maar, zoals altijd, is een keuze maken niet gemakkelijk in het o-zo-grote bos van digitale fotocamera's. Alles hangt een beetje af van wat je er precies mee wil gaan doen. Toch?

Comment

Ik zou zeggen dat ge mss eens de chip foto-video nr 06-2005 eens moet kopen, er staat een vrij uitgebreid artikel in over 3 high-end compact camera's, ondertitel: "beter dan spiegelreflex?"
                  Het gaat over de Sony DSC-R1, de Panasonic DMC-FZ30 en de Fujifilm S9500!

Een aantal van de vooroordelen die hierboven genoemd worden worden toch grotendeels onderuit gehaald: de fuji neemt bvb toch 265 foto's met 4 AA-tjes wat toch een goede prijs/kwaliteit geeft, ook zou het oplossend vermogen (wat overeen komt met resolutie, maar daarom nog niet direct met beeldkwaliteit) hoger zijn dan van een DSLR met een goedkoop lensje (met kwaliteitslenzen is het omgekeerd)
                  Volgens die test zijn ook de reactietijden vergelijkbaar met die van de instap DSLR's trouwens!

Zoek hem zelf eens op, ik heb er zelf geen ervaring mee, dus weet ik ook niet hoe correct deze testen zijn.

Groeten,
                  Koen
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

Comment

Een aantal van de vooroordelen die hierboven genoemd worden worden toch grotendeels onderuit gehaald: de fuji neemt bvb toch 265 foto's met 4 AA-tjes wat toch een goede prijs/kwaliteit geeft
                    bedoelde eerder dat een DSLR lange tijd "aan" kan staan zonder stroom te verbruiken, en niet zozeer de autonomie in functie van het aantal foto's. Beiden zijn op dat vlak niet goed te vergelijken IMHO.

Heb zelf trouwens ook een Fuji (lichter model, S3500). Ken mensen met andere versies van deze reeks camera's, en 'k kan zeggen dat het heel aardige camera's zijn. Mooie kleuren. 'k heb ooit de handleiding van de 9500 gelezen, en hij heeft toffe extra's (voice memo etc). Tis een camera die me blijft intrigeren .

Als 't je interesseert Arise, handleiding vind je via: http://www.fujifilm.com/JSP/fuji/epa...prodcat=836805. 'k zou zeggen, ga es naar de fotozaak en vraag om beide toestellen eens te mogen gebruiken. Misschien ben je er dan ineens uit

de groeten,
                    B

Comment

Working...
                    X