Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verzekering toestel + lenzen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• verzekering toestel + lenzen

Tijdens de paasvakantie ga ik voor 2 weken op reis naar Egypte,
    nu zou ik natuurlijk graag mijn eos 300D + Lenzen etc meenemen, maar langs de andere kant ben ik een beetje bang dat hij kan gestolen worden of dat er iets mee gaat voorvallen...
    Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om dit voor 2 weken te laten verzekeren, of jullie dat aanraden en of dat niet imens veel gaat kosten...
    Al het fotomateriaal bij mekaar opgeteld komt toch aan +/- 1250 euro...

In het slechtse geval kan ik natuurlijk mijn DSLR ook thuislaten en mijn powershot A75 meenemen, maar ik gebruik toch veel liever mijn spiegelreflex.

Re: verzekering toestel + lenzen

Ik heb mijn camera en toebehoeren gewoon altijd verzekerd tegendiefstal, beschadiging en verlies. Dit kost mij nu €14,07p/m voor €5899 aan spullen. Dus voor €1250 zal dat ongeveer €3 p/m zijn.

Een keer met een gloednieuwe D70 op vakantie gevallen, lens en camera beschadigd, en er werd zo uitbetaald.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
      Ik heb mijn camera en toebehoeren gewoon altijd verzekerd tegendiefstal, beschadiging en verlies. Dit kost mij nu €14,07p/m voor €5899 aan spullen. Dus voor €1250 zal dat ongeveer €3 p/m zijn.

Een keer met een gloednieuwe D70 op vakantie gevallen, lens en camera beschadigd, en er werd zo uitbetaald.
      Bij welke maatschappij heb je die verzekering?

Comment

een patrimoniumverzekering voor fotoapparatuur kost bij de meeste maatschappijen circa 3% aankoopprijs per jaar om het wereldwijd te verzekeren tegen o.a. diefstal en schade door laten vallen etc. je moet wel meerdere verzekeringen bij dezelfde maatschappij hebben alvorens ze je dit willen verkopen. Ik heb mijn uitrusting verzekerd bij KBC

Comment

interessant, ik zou ook wel zo een verzekering willen hebben, voor 3 maand ofzo....
          maar hoe word je voorbeeld verzekerd als het gestolen word en je kan het echter niet duidelijk bewijzen?
          je legt het op een bank voorbeeld, je wilt het terug pakken maar weg is het... Maar je kan toch evengoed het "verbergen" en zeggen dat het gestolen is?
          Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon-
            interessant, ik zou ook wel zo een verzekering willen hebben, voor 3 maand ofzo....
            maar hoe word je voorbeeld verzekerd als het gestolen word en je kan het echter niet duidelijk bewijzen?
            je legt het op een bank voorbeeld, je wilt het terug pakken maar weg is het... Maar je kan toch evengoed het "verbergen" en zeggen dat het gestolen is?
            Dat noemt oplichterij, valsheid in geschriften, enz, enz,... EN DA MAG NI !

En het bewijs moet volgens mij wel op één of andere wijze aangebracht worden, het meest voor de hand liggende is een kopie van een proces-verbaal of aangifte bij de lokale politie... En bij beschadiging een bestek voor herstelling of dergelijke.
            Best even alle kleine lettertjes lezen in het contract voor het geval dat de pech zich zou voordoen.

En... EERLIJK DUURT HET LANGST
            Don't worry, Be happy... and take great shots !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon-

je kan zo een verzekering in princiepe niet voor enkele maanden afsluiten, enkel voor een heel jaar .. en wanneer gaan ze uitbetalen? wel, als de info in het PV van de politie niet in strijd is met de uitzonderingen in de polis (bv. een fototoestel zichtbaar in de wagen achterlaten wordt niet terugbetaald, diefstal uit de koffer wordt wel terugbetaald)

maar reken maar dat indien je de verzekering wilt oplichten, je dit meestal wel één keer kan doen, maar dat het geen tweede keer lukt. klassieke gevallen zijn dat jij thuis een dure vaas laat vallen, maar de familiale van de buren geeft aan dat hun zoontje die liet vallen, en een maand later laat jouw zoontje bij de buren de laptop op de grond vallen .. dat soort zaken achterhalen ze redelijk snel

Comment

Thnx voor de recaties!
                morgen ga ik eens naar mijn verzekeringsmaatschappij (AXA) bellen om te horen wat ze mij kunnen aanbieden

Comment

Worden deze 'ongevalletjes' niet gedekt door familiale verzekering?
                  Ik ben klant bij Dexia en vind op hun website niets over het verzekeren van bepaalde patrimonium onderdelen

grtz
                  Tevreden Canonist

Comment

Boerkejos, post het hier dan als je de verzekering al dan niet genomen hebt hé .
                    @ andere post: Ik had dat natuurlijk niet in mijn gedachte hé, ik wil zekers zo iets niet doen. Ik ben een eerlijk mens hoor .
                    Ik wilde gewoon weten of je dan gerust mag zijn eenmaal het verzekerd is, want ik ken genoeg verzekerings-verhalen die eindigen met 'te weinig bewijsmateriaal' en dergelijke, terwijl het ware feiten waren en het effectief gestolen was.
                    Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                      je kan zo een verzekering in princiepe niet voor enkele maanden afsluiten, enkel voor een heel jaar .. en wanneer gaan ze uitbetalen? wel, als de info in het PV van de politie niet in strijd is met de uitzonderingen in de polis (bv. een fototoestel zichtbaar in de wagen achterlaten wordt niet terugbetaald, diefstal uit de koffer wordt wel terugbetaald)

maar reken maar dat indien je de verzekering wilt oplichten, je dit meestal wel één keer kan doen, maar dat het geen tweede keer lukt. klassieke gevallen zijn dat jij thuis een dure vaas laat vallen, maar de familiale van de buren geeft aan dat hun zoontje die liet vallen, en een maand later laat jouw zoontje bij de buren de laptop op de grond vallen .. dat soort zaken achterhalen ze redelijk snel
                      visio, toch opletten welke info je geeft , hangt af van maatschapij .
                      mijn aparatuur is verzekerd bij kbc , en kan wel voor bvb 2 weken , maar komt bijna even duur uit dan een volledig jaar ( inbegrepen in de brand , diefstalverzekering)
                      en bij kbc is diefstal uit onbewaakte wagen nooit verzekerd, ook niet uit de afgesloten koffer. enkel als de wagen in een afgesloten garage staat .
                      dus altijd de voorwaarden lezen van je polis.
                      groetjes yves
                      Last edited by deschutter; 14 februari 2006, 22:21.

Comment

Ik heb alleen nog mijn camera + meest gebruikte lens verzekerd. De rest valt onder diesftal/brandverzekering thuis. Alles verzekeren zou me ongeveer 450 EUR per jaar koste, daar kan ik al eens een lens van laten vallen om de zoveel jaren..

sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ik ga morgen eens bellen naar m'n bank, welke verzekering hiervoor bruikbaar is.

Indien het maar 3% is van de totale aankoopprijs, lijkt me dit wel interesssant. INdien het richting bedrag uitgaat dat sugar aangeeft, zal ik beperkter moeten gaan.

grtz
                          Tevreden Canonist

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stilldro
                            Ik ga morgen eens bellen naar m'n bank, welke verzekering hiervoor bruikbaar is.

Indien het maar 3% is van de totale aankoopprijs, lijkt me dit wel interesssant. INdien het richting bedrag uitgaat dat sugar aangeeft, zal ik beperkter moeten gaan.

grtz
                            Ik heb redelijk wat materiaal liggen

sugar
                            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

voor de nikon-gebruikers: nikonians hebben een verzekering losgepeuterd voor hun leden.
                              Meer info te vinden op hun speciale site.

Of zoek wat rond op hun forum als je niet genoeg info hebt.

Comment

Working...
                              X