Ik heb alleen nog mijn camera + meest gebruikte lens verzekerd. De rest valt onder diesftal/brandverzekering thuis. Alles verzekeren zou me ongeveer 450 EUR per jaar koste, daar kan ik al eens een lens van laten vallen om de zoveel jaren..
Worden deze 'ongevalletjes' niet gedekt door familiale verzekering?
Ik ben klant bij Dexia en vind op hun website niets over het verzekeren van bepaalde patrimonium onderdelen
grtz
Familiale is voor schade aan derden en niet voor eigen schade.
Thnx voor de recaties!
morgen ga ik eens naar mijn verzekeringsmaatschappij (AXA) bellen om te horen wat ze mij kunnen aanbieden
Ben benieuwd te weten wat AXA u als antwoord geformuleerd heeft ... ik heb alle verzekeringen bij AXA maar mijn camera willen ze niet verzekeren. Uitleg is dat ze dat niet aanbieden aan privé omdat dit toch te duur is.
Wel vermelden ... gewoon thuis wel hé bij de inboedel ... niet als extra verzekering tegen beschadigingen en zo ...
Ik vermoed dat als je voor een paar weken wil verzekeren, de maatschappij ook wel zal doorhebben dat je een hoger risico loopt op dat moment... dus duurder.
Ben ook op zoek naar een systeem voor jaarlijkse verzekering. Ik volg de post.
Toen ik lang geleden mijn ixus gestolen ben in Bujumbura, heeft de verzekering van mijn toenmalige werkgever me netjes de restwaarde van het toestel (vrij veel, was enkele maanden oud) terugbetaald, mits voorleggen van een attest van de politie. Geen sinecure in Burundi, maar soit...
ivm omstandigheden van de diefstal : inderdaad, eerlijk duurt het langst, maar "eerlijk" gezegd : zeg nooit aan je verzekering dat het toestel open en bloot in je wagen lag of zo... nu ja, doe het ook gewoon niet
don't worry, verzekeringsmaatschappijen maken winst
er zijn trouwens als topics geweest over verzekering via BD voor materiaal, ik weet niet hoe het ermee gesteld is... zou wel vreemd zijn moest geen enkele maatschappij dat willen doen, gelinkt aan lidmaatschap BD of zo.
Effe drie maatschappijen geraadpleegd via mijn makelaar, de namen waren zo exotisch dat ik ze weeral vergeten ben, maar er was zeker een dochter van Winterthur bij.
Tarieven 30.30/1000 zonder taksen. Dus voor 1000 € verzekerde waarde 30,30€
voor 2000 wordt dat 60,60 enz...te verhogen met 9,80 € taksen op de premie.
Eén angeltje : wordt beschouwd als een risicoverzekering en geen van de drie maatschappijen doet het zonder compensatie, lees zonder je brandverzekering woning naar hun te verhuizen.
Premies per jaar uiteraard.
Effe drie maatschappijen geraadpleegd via mijn makelaar, de namen waren zo exotisch dat ik ze weeral vergeten ben, maar er was zeker een dochter van Winterthur bij.
Tarieven 30.30/1000 zonder taksen. Dus voor 1000 € verzekerde waarde 30,30€
voor 2000 wordt dat 60,60 enz...te verhogen met 9,80 € taksen op de premie.
Eén angeltje : wordt beschouwd als een risicoverzekering en geen van de drie maatschappijen doet het zonder compensatie, lees zonder je brandverzekering woning naar hun te verhuizen.
Premies per jaar uiteraard.
waarom doe je het dan niet bij de maatschappij waar je reeds je brandverzekering hebt ?
En die exotische firma's wel ? Ziet er niet bepaald gezond uit. Ik zal het zelf eens navragen bij mijn makelaar, ben wel benieuwd
Exotisch qua benaming, meestal zijn dat kleinere dochters van grote holdings,
was er zoals gemeld één bij geliëerd aan Winterthur. Probleem is gewoon dat ze het als een concreet risico beschouwen om een camera te verzekeren, vooral tegen breuk, en dus dat ze dit via hun aparte maatschappijen doen op voorwaarde dat ze je brandverzekering binnenrijven bij hun hoofdmaatchappijen, want aan die brandpolissen verdienen ze.
Bij onze polis (AXA) hebben wij diefstal laten uitbreiden tot buitenshuis ook. Ga nu effe nakijken of fotomateriaal er ook onder zou vallen.
Die hadden wij er standaard bij ... op reis, hotel, buitenverblijf ... allemaal verzekerd maar ...
Er zijn voorwaarden aan verbonden ...
1) Er moet ingebroken zijn in uw hotel, buitenverblijf, ... of
2) Het moet van u gestolen zijn mits gebruik van geweldpleging, naast u op een bank leggen en even niet kijken is dus uitgesloten.
3) Het totaalbedrag is beperkt tot ergens rond de 1700€
4) Verlies en eigen schade is niet gedekt.
5) Er moet steeds een PV opgesteld worden door de lokale politie.
Dus even tellen ...
Body + lenzen + flits + tas + geheugenkaartje ... al snel een paar duizend Euro, zekers voor mensen met een 5D, 1D, ... en enkele L-lenzen.
5D + 1 L-lens + flits + geheugenkaartje + tas => Al snel boven de 5000€
Voor mensen met goedkoper materiaal een oplossing maar niet voor de gevorderde amateur of prof ...
Comment