Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
AFS 24-120 f/3.5-5.6G VR. Details
Topklasse 5x Power-Zoomobjectief met Vibratie Reductie systeem, Silent Wave Motor en ED-glas lenselementen.
Prijs: 495.00 €
Canon EF 24-105mm f/4L IS USM. Details
De nieuwe groothoekzoom van Canon met Image Stabilizer.
Prijs: 999.00 €
AF 24-85 f/2.8-4D IF. Details
Hoge kwaliteit standaard zoomobjectief voor landschappen en portretfotografie.
Prijs: 445.00 €
EF 24-70mm f/2.8L USM. Details
Ultra-wide zoom lens with a high zoom ratio.
Prijs: 1199.00 €
'k vraag me toch echt af wat iemand die duidelijk zo weinig kent over fotografie doet met een D200
op een medion digitje bespaar je nog VEEEEEEEEEL meer. Stukken goedkoper dan canon of nikon!!!
Aan alle Canonians en Nikonians: hou op met al dat gehakketak.
Aan elk type cams en objectieven zijn nu eenmaal voor- en nadelen.
Dat is nu eenmaal zo.
Kies je voor een bepaald merk of type, blijf dan aub consequent en wordt niet fanatiek.
We zijn toch allemaal fotografen onder elkaar; niet om elkaar proberen te kraken of te tackelen. We zijn er om elkaar te helpen.
Zeker op het BD-forum!
AFS 24-120 f/3.5-5.6G VR. Details
Topklasse 5x Power-Zoomobjectief met Vibratie Reductie systeem, Silent Wave Motor en ED-glas lenselementen.
Prijs: 495.00 €
Canon EF 24-105mm f/4L IS USM. Details
De nieuwe groothoekzoom van Canon met Image Stabilizer.
Prijs: 999.00 €
AF 24-85 f/2.8-4D IF. Details
Hoge kwaliteit standaard zoomobjectief voor landschappen en portretfotografie.
Prijs: 445.00 €
EF 24-70mm f/2.8L USM. Details
Ultra-wide zoom lens with a high zoom ratio.
Prijs: 1199.00 €
Nikon AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200/2.8 G IF-ED. Details
Lichtsterk G-type telezoomobjectief met Vibratie Reductie en ED-glas lenselementen in een compacte, lichtgewicht behuizing.
Prijs: 1685.00 €
EF 70-200mm f/2.8L IS USM. Details
Use at normal shutter speeds and see an improvement in picture sharpness.
Prijs: 1750.00 €
60 euro op de sb600
+ 600 eur op de vr18/200 vs 2canon lenzen
...
nog choco ?
AFS 24-120 f/3.5-5.6G VR. Prijs: 495.00 €
Canon EF 24-105mm f/4L IS USM. Prijs: 999.00 €
Is dat een vergelijking? Zijn twee andere lenzen, toevallig zit de range in de buurt en daar stopt het bij. Vergelijk de 24-120 VR dan maar met een 28-135 IS van Canon en dan kom je al aan een everedige prijs.
AF 24-85 f/2.8-4D IF. Details. Prijs: 445.00 €
EF 24-70mm f/2.8L USM. Details Prijs: 1199.00 €
Weer zo'n belachelijke vergelijking, zet een Canon 24-70 2.8 tegenover een 28-70 2.8 van Nikon. Ofwel neem je een Canon 24-85 3.5 4.5 en zet die tegenover een 24-85 3.5 4.5 van Nikon hé.
Nikon AF-S VR Zoom-Nikkor 70-200/2.8 G IF-ED. Prijs: 1685.00 €
EF 70-200mm f/2.8L IS USM. Prijs: 1750.00 €
Hier doe je voor de eerste keer een normale vergelijking, maar het slaat nog nerges op die prijzen te vergelijken, kan je winkels opnoemen waar de Canon goedkoper is dan de Nikon. Wat een flauwe zever.
Daarbij, start een topic met waar vind ik de beste prijs ofzo iets, ik dacht dat dit hier ging over een D200 VS 30D, maar aangezien daar niks meer over te vertellen valt moeten er zeker over wat anders gezeverd worde.
ik zie ook wel dat er eentje of twee tussenzitten met vast brandpunt, en dat die vgl niet echt 100% opgaat, maar het is gewoon the next best thing dat er in de buurt komt op de corne website
haal dan die "foute" vgl eruit, en je zal zien dat telkens je een nikon lens probeert te matchen (wat blijkbaar niet altijd kan) in de meeste gevallen goedkoper af bent
voor de lezer van slechte wil : eigenlijk zeg ik hier dat er ook lenzen zijn waar dit niet zo is, alleen is dit in verhouding minder het geval
dus jij vgl een 24-120 met een 28-135 ?
de rest klopt dan misschien wel maar de range dan weer niet...?
"je zet een Canon 24-70 2.8 tegenover een 28-70 2.8 van Nikon"
doe ik niet goed kijken hé!
zo ben je naar mijn bescheiden mening ook niet echt goed bezig nee?
ik heb nooit beweert dat je in die webshop van jou nikon moet gaan kopen hé
zoals eerder al aangetoond was bv de duitse topfoto webshop zeker niet in het voordeel van nikon...
Toch raar dat je mij steeds komt verwijten waar jij mee begonnen bent. Jij maakt een veralgemening die niet klopt en nu verwijt je mij dat. Sterk
En gezien wat je vergelijkt verbaast het mij helemaal niet dat je tot dergelijke conclusies komt. Moesten die lenzen nu nog vergelijkbaar zijn had je misschien iets maar tja.....
ik veralgemeen misschien prijzen
jij veralgemeende wat andere mensen hun ideale setup zou moeten zijn en dat mensen de 18/200 VR maar crap moesten vinden
2 totaal andere dingen, het ene kan je staven met de corne website het jouwe is subjectief en niet te staven en ga jij niet bepalen voor ieder persoonlijk.
de prijsvgln zijn op een drafje gepaste en toegegeven niet altijd even correct (met die vaste brandpuntslenzen en al) alleen zijn er voor sommige nikon/canon lenzen gewoon geen volwaardig alternatieven te zien bij corne
vgl wordt dan idd lastig, maar als de match wel lukt merk ik alleen op dat bij de corne webstek het in de meeste gevallen goedk is voor nikon
heel dit gedoe toont alleen maar aan dat het best kan om een ideale setup te gaan samenstellen waar het prijsvoordeel naar canon gaat
ik heb nergens beweert dat dit nooit het geval is of dat je dan toch zeker niet voor canon zou moeten kiezen.
alleen simpleweg stellen wat GeertB deed :
Oorspronkelijk geplaatst door GeertB
Voor mij persoonlijk is het simpel: D200 is mij net te duur, D30 net binnen mijn vooropgesteld budget (zoals de 20D een jaar geleden), dus 30D als ik nog geen lenzen zou hebben tenminste ...
is gewoon niet correct als je er extra lenzen en flits gaat bijtellen
de minprijs van de body is snel weg in sommige setups...
you only see what you think you convinced yourself you saw
ok ze zijn voor jou wel gangbaar ?
hoeveel fotografen lopen er constant rond met een lenzen pakket van +- 2800euro telelenzen niet meegeteld ? dat zijn enkel de pros en de koopzieke fotofreaks
Bedankt voor het compliment, ik ben dus een koopzieke freak ...
sugar
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Bedankt voor het compliment, ik ben dus een koopzieke freak ...
sugar
hangt er vanaf, je kan ook een "pro" zijn, kies zelf maar, ik ken je niet
als je jezelf aangesproken voelt, kan ik daar aan doen ?
in elk geval "gangbaar" kan je een 5d en 3000 eur aan lenzen bezwaarlijk noemen
jij kent mij ook niet dus met geslachstdelentermen gaan smijten lijkt mij nogal cheap
hangt er vanaf, je kan ook een "pro" zijn, kies zelf maar, ik ken je niet
als je jezelf aangesproken voelt, kan ik daar aan doen ?
in elk geval "gangbaar" kan je een 5d en 3000 eur aan lenzen bezwaarlijk noemen
jij kent mij ook niet dus met geslachstdelentermen gaan smijten lijkt mij nogal cheap
Neen jij schrijft hoger op dat iemand die meer als 2800 EUR ofwel een pro is ofwel een koopzieke freak.
Ik heb niet gezegd dat dat gangbaar is, maar dat is mijn zaak, daar hoeft niemand zich mee te moeien, en nog minder over te oordelen.
sugar
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
als jij mooie dingen doet met jouw knap toestel en lenzen ben je wat mij betreft een pro (of je daar nu van leeft of niet maakt voor mij niets uit)
als je enkel dat toestel hebt om op de kast te zetten ben je een koopzieke freak
ik kan alleen maar hopen dat het in jouw geval het eerste is
maar die keuze maak je maar zelf want ik ken je niet
ik oordeel dus zeker niet over jou persoonlijk
waar je dat vandaan haalt ?
you only see what you think you convinced yourself you saw
Comment