Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350D/Nikon D50/Nikon D70s interessante vergelijking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 350D/Nikon D50/Nikon D70s interessante vergelijking

Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom hier zo druk wordt over gedaan , stellingen dat canon gebruikers snel op hun tenen getrapt zijn , dat dit beter is dan dat , enz... Het lijkt erop dat men men niks liever meer doet dan mekaar op de kop gaan slaan als het op fotografiemateriaal aankomt...
    Tegenwoordig zijn alle merken best wel ok , ik heb nog nooit maar dan ook nooit aan de foto's die hier worden gepost kunnen afleiden uit welke cam die kwam...
    Laat iedereen gebruiken waar ie zelf tevreden mee is en geniet lekker van onze hobby in plaats van gans het net af te struinen naar vergelijkingen van wat nu net beter of slechter zou zijn... Al de tijd die je daar aan verkwanseld kon je beter gebruiken om wat mooie platen te gaan schieten en uit welke cam die komen zal me echt wel worst van de bovenste plank wezen...
    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB
      Ik snap eigenlijk helemaal niet waarom hier zo druk wordt over gedaan , stellingen dat canon gebruikers snel op hun tenen getrapt zijn , dat dit beter is dan dat , enz... Het lijkt erop dat men men niks liever meer doet dan mekaar op de kop gaan slaan als het op fotografiemateriaal aankomt...
      Tegenwoordig zijn alle merken best wel ok , ik heb nog nooit maar dan ook nooit aan de foto's die hier worden gepost kunnen afleiden uit welke cam die kwam...
      Laat iedereen gebruiken waar ie zelf tevreden mee is en geniet lekker van onze hobby in plaats van gans het net af te struinen naar vergelijkingen van wat nu net beter of slechter zou zijn... Al de tijd die je daar aan verkwanseld kon je beter gebruiken om wat mooie platen te gaan schieten en uit welke cam die komen zal me echt wel worst van de bovenste plank wezen...
      Zo zie ik het eigenlijk ook,Alleen zie ik op dit forum toch geregeld dat mensen zoals nu de reviewer die veel moeite doet, onderuit worden gehaald.
      Zeker als het over de 350D gaat.

Comment

Hmm ik denk dat hier meer nikongebruikers dan canon zitten dus dat van die 98% is al zeker niet juist.

En tuurlijk canon verkoopt enkel omdat het een beetje groter marketing budget heeft. Wat eigenlijk maar normaal is vermits ze meer verkopen. Maar wat was er nou eerst. En als het zo gemakkelijk is waarom doet OLY dat dan niet.....

Het feit dat het systeem van Canon veel uitgebreider is, de beeldkwaliteit hoger ligt enz doet zeker niets terzake. Puur Marketing....

En effe terloops als je een systeem koopt omwille van kitlenzen dan ben je verkeerd bezig. Geen enkele kitlens maakt niet uit van welk merk is een echte topper die iemand moet overtuigen om een investering in dat merk te maken.

Comment

Nikon-blauw al eens gezien ? (grapje hé)
          natwork.be

Comment

Die nieuwe Olympus e-330 lijkt mij ook erg interessant, vooral dat fotograferen met LCD ook mogelijk zal zijn.
            Wat niet onbelangrijk is : de NL handleidingen zijn GRATIS af te halen op de site van OLYMPUS, dat Canon en Nion daar maar eens een voorbeeld aan nemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              Hmm ik denk dat hier meer nikongebruikers dan canon zitten dus dat van die 98% is al zeker niet juist.

En tuurlijk canon verkoopt enkel omdat het een beetje groter marketing budget heeft. Wat eigenlijk maar normaal is vermits ze meer verkopen. Maar wat was er nou eerst. En als het zo gemakkelijk is waarom doet OLY dat dan niet.....

Het feit dat het systeem van Canon veel uitgebreider is, de beeldkwaliteit hoger ligt enz doet zeker niets terzake. Puur Marketing....

En effe terloops als je een systeem koopt omwille van kitlenzen dan ben je verkeerd bezig. Geen enkele kitlens maakt niet uit van welk merk is een echte topper die iemand moet overtuigen om een investering in dat merk te maken.
              ok 80%
              olympus doet dat buiten europa veel meer,olympus E500 levert 2 goede lenzen mee zeker de 40-150 is heel goed en word ook als goede lens getest.

Canon 350d is niet uitgebreider,beeldkawaliteit ligt ook niet hoger,
              Last edited by cyberson; 14 februari 2006, 18:10.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                ok 80%
                olympus doet dat buiten europa veel meer,olympus E500 levert 2 goede lenzen mee zeker de 40-150 is heel goed en word ook als goede lens getest.

Canon 350d is niet uitgebreider,beeldkawaliteit ligt ook niet hoger,
                Het canon systeem is veel uitgebreider.

En beeldkwaliteit tja iedereen zijn goesting natuurlijk maar iedereen moet zelf maar zijn gedacht maken : http://www.dpreview.com/reviews/olympuse500/page17.asp

De E500 is zeker niet slecht of zo maar je kan moeilijk beweren dat de 350D niet beter is. Op iso 100 is het verschil verwaarloosbaar maar vanaf iso 800 verre van verwaarloosbaar. Nu ja als je enkel foto's maakt met goed weer is dat misschien irrelevant.

En die test van de kitlens die je aanhaalt zegt alles he. Heel goede prijskwaliteits verhouding maar dan ook heel goedkoop he. Dat is met de andere kitlenzen niet anders.

Comment

Stelling 2: Canongebruikers zijn snel beledigd
                  Wel als je maar suggereert dat er een camera is die zich kan meten met het ruisniveau van canon...

Ik weet dat dit overtrokken is, maar zo komt het wel over. Een aantal canongebruikers geeft het idee dat dat het enige is wat telt en dat dat hun enige argument is om voor canon te kiezen.

Marktleider word je niet alleen door de beste marketing te voeren.
                  Microsoft?

Comment

Haha gezien het aantal berichten dat Fonzie hier post vraag ik mij af wie er beledigd is?

Fonzie is een Nikon gebruiker
                    Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II | EF 50 1.8 II | Canon Powershot G3 | Speedlite 420EX | Velbon CX-640 | Elinchrom Minilite Kit II
                    (Portretwebsite)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                      Het canon systeem is veel uitgebreider.

En beeldkwaliteit tja iedereen zijn goesting natuurlijk maar iedereen moet zelf maar zijn gedacht maken : http://www.dpreview.com/reviews/olympuse500/page17.asp

De E500 is zeker niet slecht of zo maar je kan moeilijk beweren dat de 350D niet beter is. Op iso 100 is het verschil verwaarloosbaar maar vanaf iso 800 verre van verwaarloosbaar. Nu ja als je enkel foto's maakt met goed weer is dat misschien irrelevant.

En die test van de kitlens die je aanhaalt zegt alles he. Heel goede prijskwaliteits verhouding maar dan ook heel goedkoop he. Dat is met de andere kitlenzen niet anders.
                      Boven de iso 400 kom ik niet ,en ik heb met de 350d op iso 800 geschoten ook die foto,s waren voor mij onbruikbaar.

Die lens van 40 -150 word er als 2de lens bij geleverd dus er zit ook nog een kitlens bij.
                      Tussen ALLE camera,s die getest zijn op dpreview dus echt ALLE camera,s zijn +en -punten ook bij de echt dure camera,s.
                      En idd de iso boven 400 is niet te best van E500,maar dat houd niet in dat de 350d beter is.ik kom sowieso niet boven de 200 ik heb ook met de 350d boven de 800 geschoten en dat was ook echt niks
                      namelijk de prijs en 24 maanden garantie en 2 lenzen en ned beschrijving maken de e500 aantrekkelijker.(voor mij)

Comment

----------------------------------------------
                        Volledig mee eens

Groetjes

Erik.D
                        BD0079BE
                        Camera wil ik niet vernoemen lenzen ook niet , het is het manneke die achter de camera staat die de foto maakt

Comment

Idem Erik!
                          Het is het mannetje achter de camera dat het hem doet.

Canon, Nikon, Olympus wat maakt het uit? Als het mannetje achter de camera maar tevreden is met z'n toestel. Van elk van deze camera's zijn er prachtige foto's terug te vinden op dit forum. ipv door te drammen over type camera kunnen jullie beter gewoon wat mooie foto's tonen?

'k denk dat het dringend tijd wordt dat het terug langer licht is. Dan kunnen we met z'n allen terug wat meer gaan fotograferen 's avonds, en minder filosoferen welk type toestel nu het beste is .

groetjes,
                          B

Comment

Welke camera voor jou het beste is bepaal je zelf. Ik heb mensen met een point-and-shoot camera mooiere foto's zien maken dan mensen met een dure spiegelreflex camera.
                            En het merk.... tja. Waarom rijden we niet allemaal in een toyota?
                            Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II | EF 50 1.8 II | Canon Powershot G3 | Speedlite 420EX | Velbon CX-640 | Elinchrom Minilite Kit II
                            (Portretwebsite)

Comment

Working...
                            X