Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 350D/Nikon D50/Nikon D70s interessante vergelijking

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 350D/Nikon D50/Nikon D70s interessante vergelijking

Een zeer interessante review die ook beeldkwaliteit bij hogere iso-waarden behandeld tussen de Canon 350D, Nikon D50,Nikon D70s.met soms verrassende conclusies tot gevolg;

Link; http://www.battlefarm.com/forum/viewtopic.php?t=595
    Objectieven zijn als mensen...het is de binnenkant die telt

Re: Canon 350D/Nikon D50/Nikon D70s interessante vergelijking

Wat me opvalt is de nogal afbrekende reacties van een aantal canonians in die thread.

Voor de rest is het een goeie review.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
      Wat me opvalt is de nogal afbrekende reacties van een aantal canonians in die thread.

Voor de rest is het een goeie review.
      Wel grappig dat dit "review" door een Nikon User geschreven is. Naar mijn mening is dit meer een persoonlijke mening dan een merkonafhankelijke review zoals dit o.a. gedaan wordt door Dpreview.com of steves-digicams.com.
      Ik wil hier geen discussie oprakelen of je voor Nikon of voor Canon moet kiezen, maar zorg dan in ieder geval wel voor een reeele vergelijking.
      De keuze voor een bepaald merk is vaak persoonlijk en die ga ik ook niet betwisten.

Kijk ook eens bijvoorbeeld naar de testen tussen de verschillende camera's op verschillende situaties onder gelijke omstandigheden.
      Bijvoorbeeld op http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page23.asp en op
      Dan zie ik daar dat de Canon hier qua scherpte beter uit komt.

Dit sprak een tevreden Canon user
      Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II | EF 50 1.8 II | Canon Powershot G3 | Speedlite 420EX | Velbon CX-640 | Elinchrom Minilite Kit II
      (Portretwebsite)

Comment

Wat mij op dpreview vaak juist opvalt bij de sample foto's is dat het er vaak een stuk of 30 zijn waarvan er soms wel 20 in een lage iso (50 of 100) zijn geschoten of onder soortgelijke omstandigheden (allemaal mooi weer/blauwe lucht plaatjes)

Comment

Vergelijkende omstandigheden...

Nikon D50: Nikkor 50 mm F1.8, Aperture Priority (F9),
          ISO 200, JPEG Large/Fine, Manual WB, Default Parameters, Self-Timer

Canon EOS 350D: Canon EF 50 mm F1.4, Aperture Priority (F9),
          ISO 100, JPEG Large/Fine, Manual WB, Default Parameters, Self-Timer

ERG gelijkwaardig....
          Een hoop ouwe zooi
          www.rbfoto.nl

Comment

waarom gebruiken ze dan geen canon 50mm 1.8?

Comment

En dezelfde isowaarde...
              Een hoop ouwe zooi
              www.rbfoto.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Paul Cobben
                Wel grappig dat dit "review" door een Nikon User geschreven is. Naar mijn mening is dit meer een persoonlijke mening dan een merkonafhankelijke review zoals dit o.a. gedaan wordt door Dpreview.com of steves-digicams.com.
                Ik wil hier geen discussie oprakelen of je voor Nikon of voor Canon moet kiezen, maar zorg dan in ieder geval wel voor een reeele vergelijking.
                De keuze voor een bepaald merk is vaak persoonlijk en die ga ik ook niet betwisten.

Kijk ook eens bijvoorbeeld naar de testen tussen de verschillende camera's op verschillende situaties onder gelijke omstandigheden.
                Bijvoorbeeld op http://www.dpreview.com/reviews/nikond50/page23.asp en op
                Dan zie ik daar dat de Canon hier qua scherpte beter uit komt.

Dit sprak een tevreden Canon user
                Tja das normaal he dat ze zelf maar een test in elkaar steken ipv af te gaan op gerespecteerde testsites hoe kunnen ze anders eens hun camera als beste uit de test doen komen. Objectief lukt niet dan maar subjectief he....

Comment

Dpreview een objectieve site?

Das een goeie.

Comment

Dpreview een objectieve site?

Das een goeie.
                    Vertel dan eens waarom dpreview niet objectief is. Want ik zie niet voor welke partij die site kiest.
                    Canon 350D - Sigma 18-50mm F2.8 en Canon 70-300 IS

Comment

Je hoeft maar even rond te kijken in de fora daar om te zien hoe het daar aan toe gaat.

Een hoop "gearheads" die vaak alleen geinteresseerd zijn in het afbreken van bepaalde cameras.

Comment

Ook ik heb het review bekeken en dat ziet er wel aardig uit vind ik.(doe het is na).
                        Nu is mij sowieso wel opgevallen dat hier volgens mij 98% canon gebruikers zijn.(en die zijn vrij snel beledigd)
                        Ik zeg dit omdat ik zelf een olympus e500 heb, ik heb eens een keer in een topic aangehaald dat je beter deze camera kunt halen met z,n 2 lenzen en z,n vraagprijs ivm prijs/ kwaliteit.
                        Ik vind dat de foto,s die uit mijn e500 komen beter en scherper zijn als van de 350D (die heb ik ook gehad),maar dit heb ik uit eigen ervaring dus mijn mening.
                        Mensen Canon is een gigantish commercieel merk,laat je niet alleen verleiden door reclame spots, en omdat weet ik veel hoeveel miljoen mensen die camera kopen.
                        Kijk zelf en vergelijk,en daarom petje af voor die reviewer.
                        Niks te nadelen van de 350d maar er zit snel en behoorlijk wat stof in,maar dan ook overal.(soms al,als hij voor het eerst is aangezet).
                        Dan de foto,s die eruit komen rollen met die kitlens (ik vind het onder de maat).
                        Last edited by cyberson; 14 februari 2006, 16:17.

Comment

Je hoeft maar even rond te kijken in de fora daar om te zien hoe het daar aan toe gaat.

Een hoop "gearheads" die vaak alleen geinteresseerd zijn in het afbreken van bepaalde cameras.
                          Dat is het forum he niet dpreview...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                            Ook ik heb het review bekeken en dat ziet er wel aardig uit vind ik.(doe het is na).
                            Nu is mij sowieso wel opgevallen dat hier volgens mij 98% canon gebruikers zijn.(en die zijn vrij snel beledigd)
                            Ik zeg dit omdat ik zelf een olympus e500 heb, ik heb eens een keer in een topic aangehaald dat je beter deze camera kunt halen met z,n 2 lenzen en z,n vraagprijs ivm prijs/ kwaliteit.
                            Ik vind dat de foto,s die uit mijn e500 komen beter en scherper zijn als van de 350D (die heb ik ook gehad),maar dit heb ik uit eigen ervaring dus mijn mening.
                            Mensen Canon is een gigantish commercieel merk,laat je niet alleen verleiden door reclame spots, en omdat weet ik veel hoeveel miljoen mensen die camera kopen.
                            Kijk zelf en vergelijk,en daarom petje af voor die reviewer.
                            Niks te nadelen van de 350d maar er zit snel en behoorlijk wat stof in,maar dan ook overal.(soms al,als hij voor het eerst is aangezet).
                            Dan de foto,s die eruit komen rollen met die kitlens (ik vind het onder de maat).
                            Stelling 1: 98% hier is canongebruiker
                            Stelling 2: Canongebruikers zijn snel beledigd
                            Inductie van beide stellingen levert....

Ik weet niet, maar ik voel me hier eigenlijk ook wel ergens beledigd, als niet canonian, maar dan als forumganger.

Het enige dat je eigenlijk kan zeggen over beide camera's is:
                            - dat de kitlenzen van de E-500 beter zijn
                            - dat er stof in de zoeker kruipt bij canon
                            - dat de olympus meer in-camera bewerking uitvoert op het RAW beeld

Dat de foto's die eruit komen ondermaats zijn, kan ook liggen aan uw postprocessing...

Canon is niet alleen een gigantisch commercieel merk, het is een goed merk. Marktleider word je niet alleen door de beste marketing te voeren.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
                              Stelling 1: 98% hier is canongebruiker
                              Stelling 2: Canongebruikers zijn snel beledigd
                              Inductie van beide stellingen levert....

Ik weet niet, maar ik voel me hier eigenlijk ook wel ergens beledigd, als niet canonian, maar dan als forumganger.

Het enige dat je eigenlijk kan zeggen over beide camera's is:
                              - dat de kitlenzen van de E-500 beter zijn
                              - dat er stof in de zoeker kruipt bij canon
                              - dat de olympus meer in-camera bewerking uitvoert op het RAW beeld

Dat de foto's die eruit komen ondermaats zijn, kan ook liggen aan uw postprocessing...

Canon is niet alleen een gigantisch commercieel merk, het is een goed merk. Marktleider word je niet alleen door de beste marketing te voeren.

Mvg

Marktleider word je wel door veel geld in marketing te stoppen zonder de reclame,s voor de 350D op tv etcetra waren er nooit zo veel verkocht.
                              heel veel mensen zijn gevoelig voor tv reclame,s.

Ik bedoel verklaar dan eens waaron de E500 olympus zo goed als gelijk aan de 350D veel minder word verkocht,terwijl hij toch echt een goede concurent is gebleken.zeker voor het geld en zijn lenzen.

En waarom is de canon 350d goed vertel.
                              ik zou zeggen kijk eens op divers forum,s en ook deze,over de foto,s van de 350d en de kitlens.

Comment

Working...
                              X