Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help: Aperture mode + Flits

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Help: Aperture mode + Flits

Kan iemand mij even assisteren in volgende kwestie :

Camera Eos 350d + flits 420EX.
    Wanneer ik de camera bedien in Aperture mode, en de flits staat aan, dan gebruikt de camera toch een trage sluitertijd (te traag in ieder geval om bewegingsonscherpte te voorkomen).
    Wanneer ik de camera in Portrait mode instel, dan wordt de sluitertijd wel kort genoeg berekend.

Hoe kan ik er in Aperture mode voor zorgen dat het flitslicht wordt meegerekend bij de berekening van de sluitertijd ?
    Canon
    http://www.jodeconinck.be/

Re: Help: Aperture mode + Flits

Oorspronkelijk geplaatst door laavark
    Kan iemand mij even assisteren in volgende kwestie :

Camera Eos 350d + flits 420EX.
    Wanneer ik de camera bedien in Aperture mode, en de flits staat aan, dan gebruikt de camera toch een trage sluitertijd (te traag in ieder geval om bewegingsonscherpte te voorkomen).
    Wanneer ik de camera in Portrait mode instel, dan wordt de sluitertijd wel kort genoeg berekend.

Hoe kan ik er in Aperture mode voor zorgen dat het flitslicht wordt meegerekend bij de berekening van de sluitertijd ?
    In Av wordt de belichtingstijd ingesteld in functie van de metering, de flits wordt dan als invulfluts ingeschakeld. ALs je een langere sluitertijd wil, ga je dus een ander programmamode dienen te gebruiken.

Ikzelf zet mijn camera altijd in M stand, en definieer het diafragma dat ik wil en de sluitertijd. Als ik dan fotografeer, zal de flits het extra licht leveren dat je nodig hebt om een mooie foto te krijgen. Ikzelf zet de flits systematisch 1 1/3 stop onderbelicht (flitscompensatie)
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Ken Canon niet zo goed, maar bij veel camera's gaat de sluitertijd automatisch naar zo'n 1/60 s in aperture mode wanneer de flitser aan staat.
      Bij mijn camera kan ik dat wijzigen in het menu, maar daar kan ik hem alleen nog langzamer zetten. Ik denk dus dat je gewoon naar de M-mode moet gaan en daar je gewenste sluitertijd en diafragma moet instellen.
      Wanneer de flitser sterk genoeg is zal hij perfect mee flitsen...
      Groetjes Edwin
      Mijn Foto's

Comment

Normaal kan je in de custum functions de snelheid vergrendelen op 1/200ste op AV modus.

Maar om met succes te flitsen zou ik verkiezen van manueel te werken en liefst op 400 ISO toestel op manueel snelheid en diafragma kan je kiezen en de flits plaats je in ETTL modus, dan is het de flits die wordt afgesloten als er voldoende licht is om een beeld vast te leggen.

Moet je zeker is proberen

MVG, Jeff
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

zoals sugar en digipics357 zegd zou ik ook om een redelijk constant resultaat te krijgen enkel de M stand kiezen. Je hebt dan de vrijheid je snelheid alsook het diafragma afhankelijk van het beoogde resultaat en camera mogelijkheid te kiezen . Maak een proefopname, kijk naar je histogram en pas de flitscompensatie aan de hand daarvan aan.
          Voor zover ik weet geeft dit bij deze combinatie de beste rezultaten.
          Last edited by Guest9; 4 februari 2006, 09:56.

Comment

Als 350D bezitter kan ik dit beamen.
            http://www.fotohans.eu

Comment

Working...
            X