Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji s2 pro

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fuji s2 pro

Zou het de moeite zijn om nog een fuji s2 pro te kopen (tweedehands) ?

Ik hoor op verschillende plaatsen dat de kleuren natuurlijker overkomen dan de s3 pro.

Of is dit een compleet verouderd model ?

Wat denken jullie?

Re: fuji s2 pro

Ik heb nog eentje Stefken en ben niet van plan om die van de hand te doen
    Waarom? Als ik mijn verkoopprijs voorstel dan is die te duur en als ik de
    camera moet verkopen voor een appel en ei, dan is dat voor mij te weinig.

Het zou voor mij van 2 dingen afhangen:
    - de camera moet in zeer goede staat zijn
    (koop dus van iemand die je zeer goed kent....en dat geldt voor alles
    dat je tweehands wilt kopen)
    - de prijs moet aantrekkelijk zijn.
    Koop liefst niet van een pro-fotograaf omdat het sluitermechanisme
    zo goed als versleten kan zijn...en dat hangt af van het aantal foto's
    die reeds gemaakt zijn met deze camera.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Stefken,

Heb zelf lang getwijfeld of ik een nikon D50 zou aankopen of een Fuji S2 pro. Ik dacht deze Fuji S2 pro eventueel nieuw aan te kopen, maar die vind je al niet meer nieuw. Ben dan gestoten op iemand op BD hier die zijn Fuji S2 pro van de hand deed en dit met een nikon 18-70 en 70-210 lens erbij. Ben uiteindelijk toch overtuigd geraakt en heb deze koop dan ook gedaan. Ik kan zelf niet vergelijken met andere toestellen daar ik in het prille beginstadium van de fotografie zit (eerste toestel), maar ik moet zeggen ik zou hem al voor geen geld ter wereld willen wegdoen. Ben er zo veel van gaan houden ondanks de nog niet tip top in orde zijnde foto's (ligt aan de fotograaf hoor en niet aan het toestel )

Qua aankoop zou ik inderdaad de raad opvolgen van theokus, namelijk zorg ervoor dat de camera zich in degelijke staat bevindt en dat de prijs aantrekkelijk is. Als je er nog ene vindt, ga je er zeker en vast veel plezier aan beleven. Kortweg en schitterend toestel.
      If you don't have what you like, like what you have

Comment

Hoeveel zouden ze nog kunnen vragen ervoor ?

Klopt het dat je geen manier hebt om uitgebrande hoge lichten te checken ?
        (histogram of pinken)

Comment

Ik heb minder dan een jaar geleden nog een tweedehands S2 gekocht, na lang wikken en wegen want hij kostte even veel als een nieuwe D70. Ik vind dat de S2 een stuk mooier is qua beeldkwaliteit (zeker op 800 iso of zo). Ook nu nog kan de S2 zich meten (en is soms beter) dan veel modernere camera's en ik denk dat een tweedehands S2 het meeste beeldkwalitiet levert per euro van alle toestellen (snelheid, zoeker, enz... da's iets anders ).
          Ik ga de mijne zeker houden als 2de body (er zit een D200 aan te komen...) ook omdat de zoeker een heel klein beetje een scheef beeld geeft en ik hem dus niet zo wil verkopen, tenzij onder de prijs. (alhoewel ik hem zelf zo gekocht heb dus kopen van iemand die je kent = goede raad).
          Het is een schitterende camera met buiten de beeldkwalteit nog een aantal unieke kenmerken/voordelen.
          Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefken
            Hoeveel zouden ze nog kunnen vragen ervoor ?

Klopt het dat je geen manier hebt om uitgebrande hoge lichten te checken ?
            (histogram of pinken)
            Ik denk dat je voor eentje in goede staat nog 700 euro moet dokken.
            Die hoge lichten is één van de grote problemen van de S2. Er is wel een histogram maar dat is amper bruikbaar, geen "knipper"modus en tot overmaat van ramp is het schermpje onbetrouwbaar en niet bij te regelen . Maar na een tijdje leer je het toestel wel kennen... enfin 't is zeker niet ideaal.
            Kris

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krisd
              Ik denk dat je voor eentje in goede staat nog 700 euro moet dokken.
              Die hoge lichten is één van de grote problemen van de S2. Er is wel een histogram maar dat is amper bruikbaar, geen "knipper"modus en tot overmaat van ramp is het schermpje onbetrouwbaar en niet bij te regelen . Maar na een tijdje leer je het toestel wel kennen... enfin 't is zeker niet ideaal.
              Kris
              De mijne is in goede staat
              De bediening en de instelling van de S2 is zeer eenvoudig.
              Zeker als ik die vergelijk met bijv. mijn D70.
              De beelden die deze camera levert lijken mijn niet zo "digitaal" als andere camera's.
              (ik heb er vier gehad waarvan 2 er nog in leven zijn)
              Het is net of de foto's "voller" zijn en ik vermoed dat het door de censor is.
              De censor is het duurste stukje in een camera en daar gaat het geld ook
              naar toe bij de S2.

De S2 is geen snelle camera maar dat heb ik in feite ook niet nodig
              Het aanmaken van een manuele witbalans is heel gemakkelijk en
              de resultaten zijn echt prima.
              Ik wil maar zeggen dat iemand met weinig ervaring met DSLR's snel
              aan het fotograferen is met de S2.

Een kleine waarschuwing die ik wil geven is dat je goede lenzen aanschaft.
              Probeer maar eens een (oudere) Nikon 50mm 1:1.8 of 1.4
              Die is haarscherp en lichtsterk en dat deze lens helemaal niet duur is,
              is juist het leuke ervan
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

@ Theokus
                Ik ben het helemaal eens hoor, de sensor in de S2 is super. Als ik mijn D200 heb en de beeldkwaliteit is even goed als die van de S2 zal ik al tevreden zijn, eerlijk gezegd!
                Mijn ervaringen met 50mm lenzen zijn wel anders dan die van jou. De 1.8 vond ik abominabel onder de f/5.6, ik heb nu de 1.4 en die is veel beter. Ik weet dat dit atypisch is, maar het is echt wat ik voorhad. En die 50/1.8 was trouwens niet defect of zo, want op film was die super (behalve qua bokeh) en diegene die de lens van mij overkocht was er op een D70 ook tevreden van .
                Dus bij jouw is die 50/1.8 op een S2 goed? Nu ja, des te beter.
                Kris

Comment

@ Theokus
                  Ik ben het helemaal eens hoor, de sensor in de S2 is super. Als ik mijn D200 heb en de beeldkwaliteit is even goed als die van de S2 zal ik al tevreden zijn, eerlijk gezegd!
                  Mijn ervaringen met 50mm lenzen zijn wel anders dan die van jou. De 1.8 vond ik abominabel onder de f/5.6, ik heb nu de 1.4 en die is veel beter. Ik weet dat dit atypisch is, maar het is echt wat ik voorhad. En die 50/1.8 was trouwens niet defect of zo, want op film was die super (behalve qua bokeh) en diegene die de lens van mij overkocht was er op een D70 ook tevreden van .
                  Dus bij jouw is die 50/1.8 op een S2 goed? Nu ja, des te beter.
                  Kris
                  Kris, die 50mm is van 1987...en maakte al schitterende foto's met mijn
                  Nikon AF F-501 (+ Agfa Pro-film od dia's).
                  Wil je iets melden zodra je de D200 hebt?
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                    Kris, die 50mm is van 1987...en maakte al schitterende foto's met mijn
                    Nikon AF F-501 (+ Agfa Pro-film od dia's).
                    Wil je iets melden zodra je de D200 hebt?
                    Mijn 50/1.8 (niet D) was van 1990 en maakt op mijn F-801 ook schitterende foto's (op Velvia 50 en Ilford delta)...
                    Als ik een D200 heb zal ik iets melden - misschien dat ik dan maar eens een fotootje post of zo, 't zou de eerste keer zijn (op deze site dan toch). Maar ik heb geen idee wanneer ik er een zou kunnen vangen (sta al sinds november 2de op een wachtlijst...)
                    Kris

Comment

Mijn 50/1.8 (niet D) was van 1990 en maakt op mijn F-801 ook schitterende foto's (op Velvia 50 en Ilford delta)...
                      Als ik een D200 heb zal ik iets melden - misschien dat ik dan maar eens een fotootje post of zo, 't zou de eerste keer zijn (op deze site dan toch). Maar ik heb geen idee wanneer ik er een zou kunnen vangen (sta al sinds november 2de op een wachtlijst...)
                      Kris
                      ma Kris toch, nu nog altijd aan het wachten op da masjien?

koop u toch gewoon een canon, moeten we maar half zoveel lenskes meenemen

trouwens, ik heb ondertussen een adapterke nikon -> canon liggen, dus uw glas is zowieso niet meer veilig

Comment

Kris
                        Oei, kan effe duren dus
                        Geen paniek en doe het maar rustig aan...
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Working...
                        X