Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuiltje in lenszoeker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vuiltje in lenszoeker

Ik ben vorige week naar het Hellegat geweest en heb daar wat foto's gemaakt met diverse objectieven.

Als ik nu in de lenszoeker kijk, zie ik iedere keer een vuiltje zitten. Het vuiltje zit niet op de opjectieven, die heb ik beide grondig schoongemaakt.

Ik denk dat het dus binnenin zit. Ik heb nog geen ervaring met het schoonmaken van een spiegel etc. van een DSLR, dus graag jullie hulp en tips!

Het zit er dus nog steeds....
    Nikon D70 + Tamron 28-300

http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

Re: Vuiltje in lenszoeker

Misschien vervelend, maar je laat het beter met rust. Het schaadt de beeldkwaliteit niet.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

en daarom heb ik in iedergeval mijn 350 d verkocht ik erger mij daar dus wel aan.in 2 dagen was het al zo ver
      Nu heb ik een olympus E500

Comment

en die kan geen stof op de spiegel of in de viewfinder hebben zeker? :s
        1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
        EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

kan wel, maar ik heb te veel gelezen dat het bij de canon 350d snel en veel voor komt (elke maand censor reinigen kan je rekening mee houden)
          ik had zelf binnen 2dagen stof in de zoeker ik vind het niet normaal voor een product waar je zo veel geld voor betaald

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
            en daarom heb ik in iedergeval mijn 350 d verkocht ik erger mij daar dus wel aan.in 2 dagen was het al zo ver
            Nu heb ik een olympus E500
            Als je daarvoor je toestel moet verkopen gewoon eens uitblazen met een blaaspeer jongens toch. mvg duindistel

Comment

sjah, over dat stof zwijgen ze mooi in de winkel (als ze niets vermoedende klanten willen binnenhalen)
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Duindistel
                Als je daarvoor je toestel moet verkopen gewoon eens uitblazen met een blaaspeer jongens toch. mvg duindistel
                en zo simpel is het ook niet, voor de mensen die wel willen weten hoe dit werkt kijk op deze site in het forum er word zat over gesproken

Comment

En nou maar angstvallig je Olympus uit wind en stof houden en hopen dat het 3 weken goed gaat!
                  Een vriend van me heeft een Rolls Royce en je wilt gewoon niet weten hoe veel stof daar toch ongewenst op de ruit gaat hangen.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                    En nou maar angstvallig je Olympus uit wind en stof houden en hopen dat het 3 weken goed gaat!
                    Een vriend van me heeft een Rolls Royce en je wilt gewoon niet weten hoe veel stof daar toch ongewenst op de ruit gaat hangen.
                    dit raakt kant nog wal maar ok,in mijn berichten staan wel meer motivaties om de olympus 500 te kopen zoals
                    2 goede lenzen worden meegeleverd (standaard).
                    De prijs is naar mijns inziens dus veel aantrekkelijker als BV de canon 350D.
                    ik heb 769 betaald voor deze set compleet met ned handleiding (geen import dus)
                    24 maanden garantie .
                    en een leuk systeem om je stof van de sensor te houden.
                    Dat is dus de reden spanjaard?.
                    Zo als ik al zei ik heb na 1 week mijn canon 350D verkocht (mag wel hoop ik) of hoor je er dan niet bij?
                    Want ik begrijp heel goed dat er veel mensen zijn met de canon 350D?
                    Ik zeg niet dat de olympus e500 de rolls onder de camera,s is ,maar hij is zeker wel gelijk aan de 350D behalve als je boven de iso 400 kom, en dat kom ik niet.
                    Ik heb trouwens ook met de 350D op iso 800 geschoten en ik vond het niet acceptabel het zag er niet uit ,ja dan moet je gaan bewerken.
                    Maar zoals ik al zei ik kom niet boven de 200 denk ik zo.
                    Dan is het nog zo vind ik,dat er mensen zijn die een compact camera hadden en dan denken he weet je wat ik ga een echte camera halen.
                    Maar bij niet 1 winkel vertellen ze je het stof verhaal echt niet.
                    En niet iedereen durft gelijk met de green magic tape aan de gang,ik heb al jou berichten gelezen wat dat aan gaat.(het lijkt mij trouwens wel de juiste manier).
                    Daar komt nog bij dat je met deze olympus moiete moet doen om geen scherpe foto,s te krijgen.
                    mensen die de forum,s er op na kijken, zullen dit geregeld tegen komen aangaande de 350D.
                    daar heeft de E500 geen last van.ivm de redelijk goede lenzen.
                    Ook ik praat uit ervaring en heb de verschillen zelf gezien,met canon 350D moet je redelijk kunnen fotograferen wil je er leuke foto,s mee kunnen schieten met die kit lens.
                    Last edited by cyberson; 29 januari 2006, 05:46.

Comment

op zen zachts gezegd heb je wel nogal straffe beweringen
                      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                        dit raakt kant nog wal maar ok,in mijn berichten staan wel meer motivaties om de olympus 500 te kopen zoals
                        2 goede lenzen worden meegeleverd (standaard).
                        De prijs is naar mijns inziens dus veel aantrekkelijker als BV de canon 350D.
                        ik heb 769 betaald voor deze set compleet met ned handleiding (geen import dus)
                        24 maanden garantie .
                        en een leuk systeem om je stof van de sensor te houden.
                        Dat is dus de reden spanjaard?.
                        Zo als ik al zei ik heb na 1 week mijn canon 350D verkocht (mag wel hoop ik) of hoor je er dan niet bij?
                        Want ik begrijp heel goed dat er veel mensen zijn met de canon 350D?
                        Ik zeg niet dat de olympus e500 de rolls onder de camera,s is ,maar hij is zeker wel gelijk aan de 350D behalve als je boven de iso 400 kom, en dat kom ik niet.
                        Ik heb trouwens ook met de 350D op iso 800 geschoten en ik vond het niet acceptabel het zag er niet uit ,ja dan moet je gaan bewerken.
                        Maar zoals ik al zei ik kom niet boven de 200 denk ik zo.
                        Dan is het nog zo vind ik,dat er mensen zijn die een compact camera hadden en dan denken he weet je wat ik ga een echte camera halen.
                        Maar bij niet 1 winkel vertellen ze je het stof verhaal echt niet.
                        En niet iedereen durft gelijk met de green magic tape aan de gang,ik heb al jou berichten gelezen wat dat aan gaat.(het lijkt mij trouwens wel de juiste manier).
                        Daar komt nog bij dat je met deze olympus moiete moet doen om geen scherpe foto,s te krijgen.
                        mensen die de forum,s er op na kijken, zullen dit geregeld tegen komen aangaande de 350D.
                        daar heeft de E500 geen last van.ivm de redelijk goede lenzen.
                        Ook ik praat uit ervaring en heb de verschillen zelf gezien,met canon 350D moet je redelijk kunnen fotograferen wil je er leuke foto,s mee kunnen schieten met die kit lens.
                        Ik zou graag besluiten met een wijs gezegde.

Wie geen viool kan spelen, speelt ook op een Stradivarius vals!
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

vertel eens wat er niet waar is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
                            Ik zou graag besluiten met een wijs gezegde.

Wie geen viool kan spelen, speelt ook op een Stradivarius vals!
                            wat een onzin zeg ,dus als je niet kan fotograferen zou het niet mooi of netjes zijn dat de winkelier je inligt over het stof gebeuren.
                            dus als je slecht auto rijd mag je geen mercedes kopen?
                            Trouwens ik heb geprobeert mij goed te motiveren het zou mooi zijn als de rest dat ook probeert.
                            want dit soort antwoorden heeft niemand iets aan,vertel wat er wel klopt of niet klopt??en motiveer dat.

Comment

Cyberson, het systeem om de sensor stofvrij te houden zorgt er niet voor dat de zoeker stofvrij blijft (het werkt dus alleen maar op de sensor zelf). Je kan dat probleem dus ook krijgen met je Olympus. Een andere DSLR kopen om het stofprobleem (dat overigens toch niet zo'n heel groot probleem is) aan te pakken is dus geen oplossing.

Als je schrijft dat de camera niet echt bruikbaar is boven iso400, dan zou ik toch veel eerder kiezen voor een 350D of D50. Daarmee kan je wel heel mooie foto's maken op iso 800. En dat is net het grootste voordeel van een DSLR ten opzichte van een compact/prosumer, dat je op de hogere iso-waarden toch nog prima foto's kan maken.
                              En die hogere iso-waarden zijn soms wel degelijk nodig om in bepaalde omstandigheden toch nog foto's te kunnen maken.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X