Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuw

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuw

    hallo iedereen,

    ben nieuw op dit forum, heb al een beetje rondgesnold en hoop dat dit niet helemaal off-topic is, op dit moment hou ik mij wat onledig met huis-tuin en keukenfotografie met een nikon coolpix775, maar ondervind meer en meer de beperkingen van dit toestel, vandaar mijn interesse naar een stapje hoger en zo verder te gaan naar een digitale reflex, natuurlijk dringen zich dan de grote moderatoren op nikon, olympus, canon en in mindere mate ( voor mij dan toch sony en fuji, dit is de volgorde van persoonlijke voorkeur ! ) ik heb het hier vooral over de basismodellen van de digitale reflextoestellen, d50, e-500, eos350 etc, beschik over een budget van +/- €900, valt hier iets mee te doen ?

    alvast bedankt, dimi :-)
    ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
    http://www.flickr.com/photos/dimidub/

  • #2
    Re: nieuw

    Kan je zeker iets mee doen. Diegene die je aangeeft zijn goede toestellen. (d50, 350d). Technisch zijn Nikon en Canon aan elkaar gewaagd.
    Ik heb voor Nikon gekozen omwille van de aandacht aan ergonomie bij Nikon.

    Ga zeker eens naar een fotowinkel en neem de toestellen eens vast en speel er eens mee. Is even belangrijk als een pak reviews doornemen.

    Comment


    • #3
      Re: nieuw

      Een D50 met kitlens moet je kunnen kopen rond de 700 €. Zie ook eens bij "aangeboden" hier op het forum. Velen onder ons (en ik ook deze zomer )
      verkopen hun D50-70-70s. Niet omdat het slechte toestellen zijn maar omdat de D200 er is. Veel mensen hebben de D50 of D70 gekocht als instapmodel en groeien er wat uit en ja de D200 ziet er nu eenmaal veelbelovend uit.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: nieuw

        hey,

        Ik heb net toevallig gezien op http://www.camera.nl/ :
        D50 + 18-55 kitlens voor 618 eur !

        Goede deal als je het mij vraagt.

        Comment


        • #5
          Re: nieuw

          op bartok.be, staat de D50 met kitlens (18-55) voor €666, denk dat ik eerder voor de irl service zou gaan, ben niet zo heel happig om online zaken te kopen (zie andere discussies) en zeker niet als het om zo'n bedragen gaat, bij bartok wordt je steeds goed geholpen en die mensen slaan je met raad om de oren (heb daar géén aandelen, is gewoon zo) ik ga dit weekend eens langs om de verschillende cams eens vast te pakken, uitleg te vragen en nog eens te wikken en te wegen maar mijn balans begint nu meer en meer om te slaan naar de D50 met de standaard kitlens om dan later up te graden naar duurder materiaal, alvast bedankt voor de reacties
          ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
          http://www.flickr.com/photos/dimidub/

          Comment


          • #6
            Re: nieuw

            Oorspronkelijk geplaatst door DimiDub
            op bartok.be, staat de D50 met kitlens (18-55) voor €666, denk dat ik eerder voor de irl service zou gaan, ben niet zo heel happig om online zaken te kopen (zie andere discussies) en zeker niet als het om zo'n bedragen gaat, bij bartok wordt je steeds goed geholpen en die mensen slaan je met raad om de oren (heb daar géén aandelen, is gewoon zo) ik ga dit weekend eens langs om de verschillende cams eens vast te pakken, uitleg te vragen en nog eens te wikken en te wegen maar mijn balans begint nu meer en meer om te slaan naar de D50 met de standaard kitlens om dan later up te graden naar duurder materiaal, alvast bedankt voor de reacties
            njah als ik dan moest kiezen tussen online en bartok kies ik voor nummer 1

            wil je bij huis en tuin kennis blijven koop dan daar aan, wil je uitleg over iets vraag dan aan Ine want da's de enige die wat kent van fotografie daar...

            Comment


            • #7
              Re: nieuw

              zeker olympus (E500, E300, E330) niet uitrangeren hoor!
              ik denk dat je daar meer waar voor je geld krijgt!
              alleen, minder keus in budget lenzen, maar zuiko-lenzen zijn van (heel) goede kwaliteit.
              en qua ergonomie kan de rest daar nog wat van leren!
              mm
              Last edited by mm; 3 februari 2006, 08:35.
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: nieuw

                Krijgen jullie de webshop van bartok open?

                Comment


                • #9
                  Re: nieuw

                  Citaat: Krijgen jullie de webshop van bartok open?

                  Net geprobeerd en het lukte perfect.
                  Mvg
                  ES
                  BD0543BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuw

                    Ik heb reeds (meermaal) online gekocht bij www.cameranu.nl en ben er zeer tevreden over.
                    Daar staat het de D50 voor 615€ (met kitlent 18-55).

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuw

                      de webshop van bartok is een paar dagen offline geweest maar is sinds eergisteren terug online, die olympus ligt zeker niet van tafel bij mij, heb die al eens vastgehad, manipuleert fijntjes, ligt heel goed in de hand en ziet er ook goed uit maar twijfel door het ontbreken van een aparte display voor allerhande instellingen etc (is misschien maar een klein detail)
                      ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                      http://www.flickr.com/photos/dimidub/

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuw

                        om eerlijk te zijn:
                        ik ben al jàren canonian, maar toen ik voor't eerst de olympus E-1 van lieve vasthad, was ik verkocht: op slag verliefd (op de camera hé ).
                        die ligt zó goed, àlles binnen vinger- en duimbereik ...
                        maar ja, toen kwam die D60-aanbieding, en kon ik niet echt twijfelen.
                        anders was ik olympian geweest...

                        check ook eens dit topic

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuw

                          ben dit weekend nog eens gaan info-winkelen, bij bartok in hasselt werd mij naast de D50 ( waar ik eigenlijk info over vroeg) de olympus E500 voorgesteld als een zeer volwaardig en niet te verwaarlozen alternatief, hetzelfde overkwam mij in de action shop in oostende (14 dagen terug op vakantie) ook de E500 als goede competitor in de starters SLR klasse, met hele goede zuiko lenzen, allez dus maar weer steve's digicams en dergelijke uitgeplozen en zoals steeds kom je dan uit dat de pro's en de con's het er allemaal niet makkelijker op maken, zijn er lezers die ervaring hebben met olympus E500 ed ?
                          ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                          http://www.flickr.com/photos/dimidub/

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuw

                            weet wel dat de Olympus een 4x3 sensor heeft, dit in tegenstelling tot de meeste andere DSLRs, waar het 3x2 is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuw

                              dat maakt voor de kwaliteit niks uit hoor! ook niet voor print-zaken.
                              kwasi alle compact- en bridge toestellen hebben 3 op 4 verhoudingen.
                              dit komt perfect overeen met 9x12 prints (of 30x40 prints).
                              mm
                              ∏__|_ ∏__|_
                              "no rules, great shots"
                              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                              Comment

                              Working...
                              X