Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

    Het is eens wat anders he.

    Moest ik nu een dslr kopen zou Olympus me pakken meer aanspreken, juist door die live view...

    Wat denken jullie ervan?


    Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology
    Last edited by guRuh; 26 januari 2006, 10:29.
    flickr

  • #2
    Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

    guRuh,

    Lijkt me een mooie aanvulling op het DSLR aanbod, eens kijken of het een succes wordt. Vooral voor Macro fotografen zijn er mooie mogelijkheden ontstaan (10x zoom op een DSLR) nog voordat het "schot" geweest is.
    Misschien dat er toch nog wat mensen klagen over de 7.5 Mpixel, voor mij geen probleem, nog niet meer dan 5 Mpixels nodig gehad.

    Edward
    Olympus four thirds en Panasonic micro four thirds

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

      Ik vind het swell. Voor eens een keer ben ik jaloers...
      Maar blijkbaar staat de live preview nog in zijn kinderschoentjes want er zijn toch nog wat 'beginnersfouten' te vinden.... Zo meldt Askey toch (maar wie zijn wij om Askey te geloven )
      http://www.digifotofreak.nl

      Comment


      • #4
        Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

        ik hoop dat voor de volgende generatie DSLR dit ook andere merken gaan toepassen.
        Fotograferen was al plezant, maar het wordt nog plezanter zie ik.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

          De geruchten gaan dat pentax een ist Dl2 op stapel heeft staan die ook zo'n live preview functie heeft...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

            Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto
            De geruchten gaan dat pentax een ist Dl2 op stapel heeft staan die ook zo'n live preview functie heeft...
            Off-topic:
            Komt de DS2 trouwens nu niet naar Europa?
            flickr

            Comment


            • #7
              Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

              Nee,
              Samsung vult dat gat in:
              de GX-1S is wat de DS2 is in de rest van de wereld...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

                Ik zal dan maar het buitenbeentje spelen door te zeggen dat "liveview" voor mij niet belangrijk is.

                Als je steeds in RAW mode fotografeert, is enkel de scherpte en belichting van belang. De rest wordt achteraf toch gefinetuned op een goed PC scherm, dat vele malen beter geschikt is dan de kleine LCD's (ook al zijn ze nu 2,5 inch) op de camera's om zulke bewerkingen (witbalans, effecten, ...) uit te voeren.

                Het enige waarvoor het enigszins interessant kan zijn is om boven de hoofden heen te fotograferen als je de zoeker niet kan gebruiken (komt bij mij zeer weinig voor).
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

                  Mmmmm, en de compositie wordt waarschijnlijk ook rechtgetrokken op het scherm? Daar zal veel volk op afkomen...

                  Ik ga nu niet zeggen dat ik onmiddellijk naar de winkel hol (dat doe ik trouwens nooit ), maar ik vind het op zich een vrij interessante feature (al zitten er op dit ogenblik blijkbaar nog wel enkele kinderziektes op, en daarom, afwachten maar)...
                  http://www.digifotofreak.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

                    ik zit hierop ook niet te wachten hoor.
                    ook al zat het op mijn 20D, ik had het wellicht nog nooit gebruikt.
                    in tegenedeel, ik was net heel blij toen ik de overstap maakte van p&s naar dslr, eindelijk van die LCD af.

                    ik hoop dan ook dat canon zijn R&D tijd en geld eerder in de ontwikkeling van nieuwe betere CMOS'en enzo steekt dan in zulke prutsen.
                    wat mij wel handig lijkt is dat antistofsysteem, maar als het er gewoon afgetrild word, waar gaat het dan naar toe?
                    komt het dan niet evensnel terug?
                    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

                      ivm stof Nikon is aan iets anders bezig!

                      ze zetten dat stof om in energie => weg stof + langere batterijlevensduur
                      foto als spiegel of als venster?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

                        Ik vind het prachtig gevonden, als er iets is dat ik mis is het een live preview!! Was nu net een van de grote voordelen van de e10 en e20. Persoonlijk vind ik het soms vermoeiend om een hele dag door een zoeker te moeten kijken, als je kan afwisselen is dit toch heerlijk. Wel te verstaan moet een goede optische zoeker blijven bestaan, alhoewel...
                        Wil je het niet, dan gebruik je het gewoon niet.
                        Ik denk ook, heb dat al meermaals gezegd, dat de optische zoeker op termijn vervangen gaat worden door mini tft'jes, die een beter beeld gaan geven dan de optische zoekertjes van nu. Maar ja, zolang Canon of Nikon het niet maakt, zal het wel niet goed zijn...maar, Sony zal dat wel voor mekaar krijgen, ben ik zeker van, en dan heb ik al het juiste glas....
                        Last edited by Rudy; 27 januari 2006, 14:44.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                          Wil je het niet, dan gebruik je het gewoon niet.


                          das juist, maar je betaald het wel allemaal e
                          1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
                          EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

                            Het antistof filter trilt de stof weg, dit wordt opgevangen op een soort plakrand.... Het duurt jaren voordat die niks meer kan opnemen.. Dus je kunt nog wel even voort...

                            de Live view: ik heb het gelezen en ik vind het nog te veel in de kinderschoenen staan om te zeggen: JOEPIE. Maar goed alles wordt uiteindelijk verbeterd en deze optie dus ook. En dan zal het een opluchting zijn als je macro wilt fotograferen of boven de hoofden uit. Ik mis de Sony F828 wel eens wat dat betreft hoor....

                            Groetjes,
                            Bart

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olympus E-330 EVOLT: live view CCD

                              Iedereen kijkt over de nog veel belangrijke opmerking in de marge van deze camera.
                              De E330 gebruikt geen Kodak sensor, maar een Panasonic sencor. En het is geen CCD, en geen CMOS maar een MOS sensor. Panasonic heeft een tijd geleden een doorbraak in MOS technologie aangekondigd...


                              Kijk eens naar deze samples... OK, het ISO 100 maar ik vind ze onwaarschijinlijk vrij van ruis...


                              sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                              http://supermasj.zenfolio.com

                              Comment

                              Working...
                              X