Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

olympus E500 vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• olympus E500 vraagje

Hallo ik heb nu de olympus e500 met de 2 lenzen.
    Nu heb ik ook de ned beschrijving maar ik kom er even niet uit.
    Hoe stel ik hem zo in dat ik op de hoogste resolutie (beste kwaliteit) instel in jpeg, RAW schiet ik niet.
    en waar zet ik in het menu die censor reiniging uit dit wil ik gewoon handmatig doen waneer nodig?..
    bedankt
    PS
    trouwens hele mooie camera voor dat geld met 2 lenzen heel netjes
    een vriend van mij heeft de canon 350D maar twijfelt of hem gaat verkopen en deze camera gaat halen.

Re: olympus E500 vraagje

Het voordeel van de OLY's is het systeem tegen stof, en dat wil jij afzetten???
    Met welke reden? Ik kan er niet direct een goede reden voor bedenken...
    Gewoon laten aanstaan.

Mvg

Comment

nou de opstart tijd verkorten?
      en je kan het ook handmatig doen nu doet hij het elke keer
      daar komt bij dat de prijs kwaliteit en de geleverd lenzen wel heel erg competatief zijn met bv de canon 350d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
        Het voordeel van de OLY's is het systeem tegen stof, en dat wil jij afzetten???
        Met welke reden? Ik kan er niet direct een goede reden voor bedenken...
        Gewoon laten aanstaan.

Mvg
        Phil Askey zelf raad het ook aan, dus hij heeft massa's gelijk. Ik zou hem reinigen elke keer je van lens wisselt, moet voldoende zijn...
        flickr

Comment

Ik heb zelf de E500 niet maar heb er wel het een en ander van gehoord. De anti-stof filter kun je niet uitzetten.. Dat gaat hij elke keer doen als je de camera aan zet. Wat je wel kan doen is het filmpje dat je elke keer ziet, dat meldt dat de sensor gereinigd wordt, uitzetten. Dit zou tijd moeten schelen. Verder zit je aan het reinigen vast. Dit is wat je over moet hebben voor een schone sensor...

groetjes en veel plezier met deze fijne camera, ik hoor er veel positiefs over,

Bart

Comment

dat dacht ik al maar goed daar kan ik mee leven.

Comment

Sorry, verkeerde interpretatie van handmatig Ik dacht dat de poster liever zijn sensor zelf zou kuisen

Mvg

Comment

Overigens is zelf de sensor reinigen ook mogelijk. Hiervoor zit een apart item in het menu dat je moet aanzetten. De spiegel wordt omhoog geklapt en de sensor kan gereinigd worden. Hoe dat het dan precies met het antistof filter zit weet ik niet. Ik denk dat je erg voorzichtig moet zijn. Maar dat moet je altijd. Overigens zul je niet vaak de sensor moeten reinigen, misschien wel nooit.

Op het Olympusforum van dpreview ben ik nog maar een geval tegen gekomen van iemand die zijn sensor moest reinigen. Die was gaan fotograferen in een vochtige kas, toen de bloemen hun stuifmeel loslieten. Dit was gaan kleven. Het trilmechanisme had deze stof er niet meer afgekregen. Dan is het mogelijk zelf de sensor te reinigen of dit te laten doen door de technische dienst van olympus.

Groetjes,
                Bart

Comment

Working...
                X