Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuiltje in lenszoeker

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vuiltje in lenszoeker

Bovendien heeft de Olympus een kleinere sensor. Als je gewoon op je knopjes duwt om foto's te trekken zonder naar iets meer te kijken ga je wel scherpere foto's hebben omdat een groter deel van je foto in focus zal zijn. Je hebt dus minder kan dat je onderwerp uit focus zal zijn.
    Ik vind het toch interessanter om iets beter te kijken waarop ik scherp stel, en zo een mooiere DOF (Depth of field, oftwel een wazige achtergrond) te bekomen.
    Bovendien, een sensor kuisen stelt twee keer niets voor. Op 5 minuutjes is al het stof eraf, en moeilijk is het ook helemaal niet. Waarmee ik wel het trilsysteem van olymus niet wil afbreken, want dat lijkt me echt wel interessant.
    Last edited by ODB; 29 januari 2006, 09:35.
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Cyberson, het systeem om de sensor stofvrij te houden zorgt er niet voor dat de zoeker stofvrij blijft (het werkt dus alleen maar op de sensor zelf). Je kan dat probleem dus ook krijgen met je Olympus. Een andere DSLR kopen om het stofprobleem (dat overigens toch niet zo'n heel groot probleem is) aan te pakken is dus geen oplossing.

Als je schrijft dat de camera niet echt bruikbaar is boven iso400, dan zou ik toch veel eerder kiezen voor een 350D of D50. Daarmee kan je wel heel mooie foto's maken op iso 800. En dat is net het grootste voordeel van een DSLR ten opzichte van een compact/prosumer, dat je op de hogere iso-waarden toch nog prima foto's kan maken.
      En die hogere iso-waarden zijn soms wel degelijk nodig om in bepaalde omstandigheden toch nog foto's te kunnen maken.
      Ik heb zelf de 350D gehad en als je daarmee op iso 800 plaatjes schiet vind ik het echt niet acceptabel of je moet daarna gaan bewerken,maar zoals ik zei ik kom niet boven de 100 of 200.
      Ik zal het proberen anders uit te leggen anders krijg je een discusie die ik niet bedoel te krijgen.
      Als je de prijs van de 350D en olympus E500 pakt met zijn toebehoren is de olympus een hele goede camera,dat blijkt ook op dpreview.
      de olympus kost nu 769,- incl 2 goede lenzen en 24 maanden garantie en ned beschrijving.(dus geen import).
      Ik heb heel veel forum,s er op nagekeken,wat je geregeld leest is dat de 350D met de kitlens niet lekker scherp fotografeerd ik kan dat beamen.
      Nu heb ik dus die e500 en ik krijg mijn foto,s niet onscherp.
      Ik vind dus dat de olympus e500 een betere investering met zijn lenzen en garantie en antistof systeem.

er wordt volgens mij vergeten dat elke camera +en- punten heeft dus ook de 350D en ook de olympus.
      Ik ben ook benieuwd wie hem hier in zijn handen heeft gehad )ik bedoel de camera dan he ha ha
      Last edited by cyberson; 29 januari 2006, 09:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
        Wie geen viool kan spelen, speelt ook op een Stradivarius vals!
        mooi gezegd!
        foto als spiegel of als venster?

Comment

ben al een tijdje aan het mee lezen, maar kom er maar niet achter, wat nou een lenszoeker is, effe gekeken op Google, wat denk je, staat het zelfde verhaal als hier.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Is misschien Belgisch ?
            Nee, de lenszoeker is gewoon de zoeker of het gat waar je door kijkt om je beeld te zien. Zou niet weten hoe je dat anders noemt
            Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ODB
              Is misschien Belgisch ?
              Nee, de lenszoeker is gewoon de zoeker of het gat waar je door kijkt om je beeld te zien. Zou niet weten hoe je dat anders noemt
              Een kijkgat en als ie af staat het zwarte gat
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Na een week de camera verkopen??
                De mooiste opmerking uit deze serie is die van de viool.
                http://www.fotohans.eu

Comment

1) Goede keuze als je geen stof op je spiegel wilt, die van de Olympus zal wel kleiner zijn dan die van canon, dus is de kans op stof ook kleiner
                  Wie weet kruipt er bij Olympus wel sneller stof in de objectieven, en wat dan? Nikon, Minolta?

2) Over de lenzen. Bij Olympus worden er 2 standaard meegeleverd, stel dat ik die niet wil, dan heb ik ze toch maar betaald. Canon laat je de keuze of je de kitlens wilt of niet. Die 2 lenzen kan ik dan achteraf verkopen, maar 2e hands verkopen met winst of break-even, daar moet je al goed voor zijn.

3) Natuurlijk mag jij je camera na 2 weken verkopen, al zegt dat wel iets over de doordachtheid van de aankoop. Als je overal op voorhand had gelezen, dat het moeilijk is een scherpe foto te maken met de kitlens, dan moet je ze maar niet kopen é.

4) 800 iso niet aanvaardbaar bij een 350D??? Op welk formaat print jij wel niet??????

5) Moeite doen om geen scherpe foto's te maken? Bij portretten kan dit al eens een nadeel zijn. Door de kleinere sensor heb je zoals ODB al aanhaalde een grotere DOF.

6) Als je makkelijk scherpe foto's wilt maken koop dan een compactje Ook geen last van stof, en als je niet boven iso 200 komt is dit eigenlijk de beste oplossing.

7) Je moet al redelijk goed kunnen fotograferen om met de kitlens goede foto's te kunnen maken?????? Zet diafragma op 8 à 11 zorg dat je sluiter boven 1/60 blijft door eventueel de iso te verhogen. Hiervoor moet je echt geen Einstein zijn.

Sorry hoor, maar je bent "redelijk" subkectief in je betoog en je argumenten voldoen voor mij eigenlijk niet.

Mvg

Comment

ja precies ik denk dat jij een 350d hebt?
                    1 zo nodig ja
                    2 voor het geld dat je betaald krijg je de 2 de lens er bij ,bij canon voor meer geld 1 kit lens (ook nog eens een middelmatige)
                    3 of slecht geinformeerd mbt het stof gebeuren,en je verwacht eigenlijk dat je er goede foto,s mee kan maken voor dat geld.ik heb namelijk niet gezegd dat ik dat op voorhand al wist.?(dat sugereer jij)
                    4 mbt de ruis in de foto, is dit voor mij niet acceptabel en ik print geen foto,s en laat ze ook niet afdrukken.
                    5 ????? zal wel
                    6 grote onzin,ik maak nu ook scherpe foto,s niet met de 350D en de kitlens oei au au.en in de compact camera kan er ook stof in komen dus ben je verkeerd geinformeerd.
                    en ik begrijp uit het antwoord ,dat u dus boven de iso 200 plaatjes schiet en daarom dus een spiegelreflex camera aanschaft. ok
                    7 en dan nog kunnen ze lang en lang niet tippen aan de standaard geleverde lenzen van olympus veel mooier en scherper.

dit soort discusies heb ik trouwens niet zo zin in, dit was mijn laatst geplaatste berichtje in dit topic.

Comment

dit soort discusies heb ik trouwens niet zo zin in, dit was mijn laatst geplaatste berichtje in dit topic.
                      Met citaat antwoorden
                      De viool kan in de kast. Hoera
                      een tevreden 350D gebruiker zonder stof.

Comment

Daar komt nog bij dat je met deze olympus moiete moet doen om geen scherpe foto,s te krijgen.
                        mensen die de forum,s er op na kijken, zullen dit geregeld tegen komen aangaande de 350D.
                        daar heeft de E500 geen last van.ivm de redelijk goede lenzen.
                        Misschien komt dit gewoonweg omdat er veel meer mensen een EOS 350D hebben ipv. een E500. Is het niet logisch dat de kans veel groter is om negatieve reactie mbt. een toestel te vinden op het net wanneer er van dan welbepaald toestel laten we zeggen 100 x meer stuks verkocht zijn?
                        Je redenering is misschien wat kortzichtig? Ik vind geen negatieve reacties op het net, dus zal het toestel wel goed zijn...
                        meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                          ja precies ik denk dat jij een 350d hebt?
                          1 zo nodig ja
                          2 voor het geld dat je betaald krijg je de 2 de lens er bij ,bij canon voor meer geld 1 kit lens (ook nog eens een middelmatige)
                          3 of slecht geinformeerd mbt het stof gebeuren,en je verwacht eigenlijk dat je er goede foto,s mee kan maken voor dat geld.ik heb namelijk niet gezegd dat ik dat op voorhand al wist.?(dat sugereer jij)
                          4 mbt de ruis in de foto, is dit voor mij niet acceptabel en ik print geen foto,s en laat ze ook niet afdrukken.
                          5 ????? zal wel
                          6 grote onzin,ik maak nu ook scherpe foto,s niet met de 350D en de kitlens oei au au.en in de compact camera kan er ook stof in komen dus ben je verkeerd geinformeerd.
                          en ik begrijp uit het antwoord ,dat u dus boven de iso 200 plaatjes schiet en daarom dus een spiegelreflex camera aanschaft. ok
                          7 en dan nog kunnen ze lang en lang niet tippen aan de standaard geleverde lenzen van olympus veel mooier en scherper.

Ik ben overtuigd? nikonian, dus dat zal er niet veel mee te maken hebben. Ik probeer gewoon de objectiviteit te bewaren. Jij maakt mooiere plaatjes met de E500, fine by me. Maar breek de 350D en kitlens toch niet onnodig af. Wie weet KAN je met wat meer ervaring wel mooiere beelden uit de Canon + kit halen dan met de E500 + kit? (Of het zo is laat ik hier in het midden) Veel hangt af van de ervaring van de fotograaf en de postprocessing.

Twijfel eerst aan uzelf en dan aan het toestel...

Je hebt de 350 D niet eens de kans gegeven hem te leren kennen.

Het is spijtig dat deze thread zo is afgelopen want hij had veel leerzamer kunnen zijn.

Mvg

Comment

Canon 350D is camera van het jaar 2005.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hansel
                              Canon 350D is camera van het jaar 2005.
                              Dergelijke verkiezingen zijn nu niet bepaald objectief te noemen en zijn eigenlijk weinig meer dan marketing. Ik zou er dus niet teveel op vertrouwen.
                              Alle middelen zijn goed om een consument te overhalen
                              Maar t zal ongetwijfeld wel een goed toestel zijn.

Comment

Ik krijg dus gewoon een vuiltje te zien als ik door de zoeker kijk. Het zit niet op op de opjectieven en het staat ook niet op de foto's.

Het is gewoon vervelend en ik had gehoopt dat mensen antwoord hadden kunnen geven op de vraag of ik het kon verwijderen.

Nu wordt dit draadje gewoon een strijd tussen welke camera de beste is, maar dan had ik wel een ander draadje geopend

Dus nu graag weer on-topic
                                Nikon D70 + Tamron 28-300

http://photobucket.com/albums/f308/RimD70/

Comment

Working...
                                X