Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie kent dit probleem bij de canon?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wie kent dit probleem bij de canon?

Sins kort beleef ik een probleem met mijn Canon Eos 10D. Het maakt niet uit bij welke lens.. ik ervaar dit momenteel op elke lens. Wat gebeurt er..

Ik stop een volle baterij in mijn canon (1 in de baterij in gip) Ik heb een hage nieuwe lens die ik op mijn body zet.. Na enkele foto's merk ik in de lens dat de diaframa een piepend geluidje maakt en niet lekker open wil.. soms zelf helemaal niet! Als ik dan de camera even uit en aan zet, of de batterij vervang gaat deze weer open (lijkt me niet gezond) Eerst had ik dit alleen bij mijn Tamron 70-300mm ik heb nu een Sigma 70-300mm (voor digitaal gebruik) en die heeft het dus ook.. ook een standard lens en de Sigma 150mm hebben dit al laten horen.

Wat kan dit zijn?.. baterijen tegen woordig te zwak? of in combinatie met het koude weer.. of moet ik mijn contact punten eens schoonmaken? Is er iemand met tips?...

Ik heb gebeld maar ze stuuren me gelijk door voor reperatie met kosten van totaal 211.- zonder dat ze weten of de camera eigenlijk wel of niet kapot is "moeten ze naar kijken" word me gezecht.. "Kan ik niet zien door de telefoon" Dit snap ik.. maar kost me wel meteen 211,-

Wie heeft tips of kent dit probleem.. wat denken jullie? Mijn dank is groot..
    Canon Eos 10D - Canon 50mm F1.8 - Sigma 50-500mm- Sigma 150mm Macro F2.8 - Mijn foto's op: http://mrfotografie.nl

Re: Wie kent dit probleem bij de canon?

Heb je al eens even een accu van iemand anders geprobeerd? Dat zou ik toch eerst doen voordat ik de camera of de objectiven zou laten onderzoeken. Misschien kun je zelfs even een netvoeding lenen.

Groeten, Miriam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canontje
      Sins kort beleef ik een probleem met mijn Canon Eos 10D. Het maakt niet uit bij welke lens.. ik ervaar dit momenteel op elke lens. Wat gebeurt er..

Ik stop een volle baterij in mijn canon (1 in de baterij in gip) Ik heb een hage nieuwe lens die ik op mijn body zet.. Na enkele foto's merk ik in de lens dat de diaframa een piepend geluidje maakt en niet lekker open wil.. soms zelf helemaal niet! Als ik dan de camera even uit en aan zet, of de batterij vervang gaat deze weer open (lijkt me niet gezond) Eerst had ik dit alleen bij mijn Tamron 70-300mm ik heb nu een Sigma 70-300mm (voor digitaal gebruik) en die heeft het dus ook.. ook een standard lens en de Sigma 150mm hebben dit al laten horen.

Wat kan dit zijn?.. baterijen tegen woordig te zwak? of in combinatie met het koude weer.. of moet ik mijn contact punten eens schoonmaken? Is er iemand met tips?...

Ik heb gebeld maar ze stuuren me gelijk door voor reperatie met kosten van totaal 211.- zonder dat ze weten of de camera eigenlijk wel of niet kapot is "moeten ze naar kijken" word me gezecht.. "Kan ik niet zien door de telefoon" Dit snap ik.. maar kost me wel meteen 211,-

Wie heeft tips of kent dit probleem.. wat denken jullie? Mijn dank is groot..

Ook eens een beetje contact cleaner op de objectiefvatting (alleen de contactpunten!) proberen? Oxydatie of vuiligheid verhoogt de weerstand, waardoor het objectief mogelijk te weinig stroom krijgt.
      Fullator
      Fotostudio Candela Zone
      website: http://www.chronax.be
      website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Ik heb gehoord dat je dit met een gummetje dan doen.. klopt dit? (contact puntjes)
        Canon Eos 10D - Canon 50mm F1.8 - Sigma 50-500mm- Sigma 150mm Macro F2.8 - Mijn foto's op: http://mrfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Canontje
          Ik heb gehoord dat je dit met een gummetje dan doen.. klopt dit? (contact puntjes)
          Zou het niet doen, er kan gumstof in je camera komen. Gum is rubber en dat lijkt me niet goed. Gewoon een schoon linnen doekje met een heel klein beetje contact vloeistof erop. Je kan zelf wel zien of de contractjes schoon zijn. Of anders gebruik je een vergrootglas om te zien of er oxidatie op zit.
          Maar kan me niet voorstellen dat alle 3 lenzen dat probleem hebben. Ik denk eerder dat er iets met de elektronica is vanuit de camera naar de lens toe(lekke condensator??). Als de batterij te zwak zou zijn schakelt de camera zich wel uit.
          Mvg, drh

"Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

Comment

eerst gommen dan een doekje
            foto als spiegel of als venster?

Comment

Een zacht vlakgommetje, dat gaat prima. Daarna met een penseeltje of kwastje even de resten verwijderen. Mijn ervaring is dat dit beter gaat dan met allerlei contactreinigers waarbij je het risico loopt dat er oplosmiddelen in zitten die slecht zijn voor rubber.

Echter, oxidatie zal het probleem niet echt zijn als het bij hogere temperaturen wel goed functioneert, dan zoek ik het toch eerder in de accu's zelf. Zijn dat nog de originele?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                Ook eens een beetje contact cleaner op de objectiefvatting (alleen de contactpunten!) proberen? Oxydatie of vuiligheid verhoogt de weerstand, waardoor het objectief mogelijk te weinig stroom krijgt.
                Ik denk dat jij een percentje hebt bij Corne op elke nieuwe body
                Contactcleaner is een goede oplossing voor contactproblemen maar met een fototoestel zou ik niet zo maar met eender welk produkt beginnen zelle ...
                Sommigen lossen plastiek op of vreten in op rubber ...
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Je hebt zo van die pennen, waar stalen borsteltjes in zitten... van Hama denk ik. Daar moet je me over de contactpunten gaan (die bollekes op uw lens en body) en dan opnieuw proberen. Oxidatie is dikwijls het probleem en is op die manier simpel opgelost!
                  Is het probleem nog steeds bestaande dan moet je de camera binnendoen en die forfetaire kost dragen vrees ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotofreak
                    Je hebt zo van die pennen, waar stalen borsteltjes in zitten... van Hama denk ik. Daar moet je me over de contactpunten gaan (die bollekes op uw lens en body) en dan opnieuw proberen. Oxidatie is dikwijls het probleem en is op die manier simpel opgelost!
                    Is het probleem nog steeds bestaande dan moet je de camera binnendoen en die forfetaire kost dragen vrees ik.
                    Als je er met stalen borsteltjes op zit mag je die kosten zowizo dragen
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

allemaal zo duur... pak gewoon een stukje papier! dat werkt even goed! en ik denk niet dat papier onherstelbare schade aan een lens kan toebrengen, tenzij je het eerst in zoutzuur steekt
                      EOS 350D; kitlens, Sigma 55-200mm, 50mm 1.8, Tokina 12-24mm

Comment

Als je nog garantie hebt: NIETS doen en naar de leverancier gaan.
                        Geen garantie meer: zou ik ook even bij de leverancier langsgaan of een email naar Canon doen. Persoonlijk zou ik nooit aan de camera/objectieven gaan rommelen.
                        http://www.fotohans.eu

Comment

Heb je dit ook met de Canon 28-80mm 1:3.5-5.6 lens die je hebt?

Ik heb weleens gehoord ( nu mij niet aanvallen) dat andere dan Canon lensen welens problemen zouden kunnen geven?

Cor

Comment

Working...
                          X