Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Ixus 50

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Ixus 50

Op internet zijn er veel reviews te vinden over de Canon Ixus 50, maar ze blijken nogal tegenstrijdig te zijn. Zo heb je bijvoorbeeld deze review (link) waaruit blijkt dat men helemaal niet tevreden is over de kwaliteit. Een andere review spreekt dit helemaal tegen (link) . Heeft iemand ervaringen met dit toestel? Moet ik me zorgen maken om de fotokwaliteit? Ik denk er namelijk sterk over om dit toestel aan te schaffen.

Alvast bedankt!

Re: Canon Ixus 50

De ixus line-up staat toch bekend voor kwaliteit. Ik ken het toestel niet, maar volgens mij kan je daar weinig mee misdoen.
    En kijk verder eens op de 'goede' review sites, zoals dpreview, steve's digicams, megapixel.net, ... Die reviews zijn normaal gezien diepgaander/objectiever/informatiever
    Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

Ik heb een Digital Ixus 750 als speeltje om altijd bij te hebben. Ik kocht dit toestel met de wetenschap dat ik hier niet de kwaliteit mocht gaan vergelijken met mijn twee DSLR body's eveneens van Canon. Het toestel is in staat om zeer mooie beelden te maken bij mooi weer. Ook flitsfoto's van een vrij korte afstand zijn vrij goed te maken, de flits is eerder krachtig voor een toestel met zeer beperkte afmetingen. De filmkes zijn bijzonder goed ook bij minder licht maak je héél mooie filmkes zoals bijvoorbeeld in een kroeg of een disco. De macro geeft ook zeer aanvaardbare resultaten. Dus al bij al ben ik zeer tevreden van het toestel, daarbij steeds in acht nemende ik het toestel kocht voor zijn compactheid.

Uiteraard zijn er tekortkomingen aan dit kleine ding en waarschijnlijk zal ik nooit een beeld van de Ixus gaan gebruiken voor een inzending van een fotosalon.

Als voorbeeld doe ik er een opname bij gemaakt met de Ixus 750 en wat bewerkt in PS.

MVG, Jeff
      Last edited by Digipics357; 29 januari 2006, 10:34.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ok, alvast bedankt voor de snelle reacties.

Het toestel dat ik nu heb is de (verouderde) Trust 1210k powercam; tijd voor vernieuwing vind ik dus. De ixus 50 lijkt mij sowieso een verbetering, maar het is ook de bedoeling dat ik lang tevreden blijf over het toestel. De ontwikkelingen van digitale cameras gaan immers zo snel dat ik vrees dat ik relatief snel met een verouderd toestel zit. Hopelijk biedt dit toestel genoeg kwaliteit om wat jaren mee te gaan!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmy
          Ok, alvast bedankt voor de snelle reacties.

Het toestel dat ik nu heb is de (verouderde) Trust 1210k powercam; tijd voor vernieuwing vind ik dus. De ixus 50 lijkt mij sowieso een verbetering, maar het is ook de bedoeling dat ik lang tevreden blijf over het toestel. De ontwikkelingen van digitale cameras gaan immers zo snel dat ik vrees dat ik relatief snel met een verouderd toestel zit. Hopelijk biedt dit toestel genoeg kwaliteit om wat jaren mee te gaan!

"Jaren" is spijtig genoeg een utopie in het digitale gebeuren, dit is de tol van de High Tech in het algemeen.

MVg, Jeff
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Sinds een 3-tal maanden een Ixus 50 gebruiker.
            Zeer goed toestelletje qua fotokwaliteit, en zeer gebruiksvriendelijk.
            Mooie foto's mee getrokken, zowel met de eindejaarsfeesten (binnen dus), als in de sneeuw op skiverlof.
            Zeker een aanrader.

Comment

Misschien dat ik toch maar voor de Ixus 55 ga. Het grote scherm spreekt me wel aan. Iemand een idee waar ze hem goedkoop aanbieden in België? Als ik de prijzen vergelijk met die in Nederland blijken ze hier toch een pak duurder te zijn...

Comment

Working...
              X