Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

info aanschaf camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: info aanschaf camera

idd

hier kunde fotos zien met die lens:

http://www.pbase.com/cameras/canon/e...00_4-56_is_usm
    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX
      idd

hier kunde fotos zien met die lens:

http://www.pbase.com/cameras/canon/e...00_4-56_is_usm
      thx voor de link!
      "Tracking is NOT a 70-300IS thing, in servo the limitations of the slowish autofocus do become apparent. The percentage of keepers in a burst comes down to 60% tops, but still usable (while not comparable to the 70-200 of course)."

kan je mij dit een beetje verklaren ?

mvg scottusa
      1DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scottusa
        thx voor de link!
        "Tracking is NOT a 70-300IS thing, in servo the limitations of the slowish autofocus do become apparent. The percentage of keepers in a burst comes down to 60% tops, but still usable (while not comparable to the 70-200 of course)."

kan je mij dit een beetje verklaren ?

mvg scottusa
        met servo bedoeld hij 'al servo focus'
        al servo betekent dat zolang je de knop half ingedrukt houd, de camera blijft scherpzetten op het onderwerp (zolang het binnen 1 van de AF punten blijft)

als de AF (autofocus) van een lens niet snel is, kan de al servo de focus sneller kwijtraken, en mislukt u foto
        dat is ook een van de grote voordelen van (de meeste) L lensen, die hebben bijna allemaal zeer goede en snelle AF
        EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

met servo bedoeld hij 'al servo focus'
          al servo betekent dat zolang je de knop half ingedrukt houd, de camera blijft scherpzetten op het onderwerp (zolang het binnen 1 van de AF punten blijft)

als de AF (autofocus) van een lens niet snel is, kan de al servo de focus sneller kwijtraken, en mislukt u foto
          dat is ook een van de grote voordelen van (de meeste) L lensen, die hebben bijna allemaal zeer goede en snelle AF
          oke, thx! waarvoor staat die "L" eigenlijk ? en wat denk je zelf dat het beste is voor mijn gebruik ? je zei al dat die L lens op 200mm te vergelijke was met 10*optisch. hoeveel is dit bij die 70-300 (is dit dan ook met die 300*1.6=480? en komt dit dan overeen met 12* optisch?)

mvg scottusa
          1DX

Comment

idd, alles maal 1.6 doen

L is de pro reeks van canon lenzen, zijn over het algemeen beter, scherper, snellere enbetere AF, groter diafragma, ... en duurder

de 12x zoom van de S2 IS komt overeen met 36-432mm

Comment

veel verschil in prijs is er niet tussen die twee lenzen, nu moet ik alleen nog weten welke nu juist de beste is.Aan 10* optisch heb ik genoeg, maar is dit goed zonder die IS? Dus hieruit zou ik moeten afleiden dat de kwaliteit van de foto beter zal zijn met een L lens ?

mvg scottusa

edit: dit vond ik ook nog bij die review op die site die je me gegeven hebt:

"
              Direct comparison with 70-200 f4 on my 20d:

Same sharpness w/o IS on tripod.
              Better with IS.
              Same colors.

Fantastic L-quality lens"
              1DX

Comment

die 70-200 F4 is optisch zeker beter dan die 70-300

70-300 voordelen: IS, 300mm
                70-22 voordelen: scherper, zeker op max bereik, F4 op 200, snellere AF

Comment

die 70-200 F4 is optisch zeker beter dan die 70-300

70-300 voordelen: IS, 300mm
                  70-22 voordelen: scherper, zeker op max bereik, F4 op 200, snellere AF
                  thx voor de deskundige uitleg, nu kruip ik maar eens mijn bed in. morgen mountainbiken (vandaar scottusa)

mvg scottusa
                  1DX

Comment

is er hier nog iemand anders op dit forum die hier zijn mening kan posten over deze twee lenzen ?
                    -Canon EF 70-200mm f/4L USM
                    -Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

mvg scottusa
                    1DX

Comment

Zeg en waarom niet kijken naar een goede digitale 10 of 20D voor Canon of een goede 70D van mensen die de overstap maken naar de 5d voor Canon of de 200D van Nikon?
                      Wat wel opvalt is dat er veel meer tweedehands Nikon gerief te vinden is dan Canon gerief

Comment

heb ik ook al aan zitten denken...

moet dan wel eerst mijn huidig materiaal zien kwijt te raken.
                        denk dat het toch de D70 zal worden met dan later eventueel een mooi lensje erop.
                        NIKON D50 - 18-200VR

Comment

ik heb er ook al aan zitten denken. maar euhm, ik koop em liever nieuw. niemand een mening over de lens ?

mvg scottusa
                          1DX

Comment

niet beter om aparte topic te maken over lenzen...?
                            NIKON D50 - 18-200VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door aikesv
                              Zeg en waarom niet kijken naar een goede digitale 10 of 20D voor Canon of een goede 70D van mensen die de overstap maken naar de 5d voor Canon of de 200D van Nikon?
                              Wat wel opvalt is dat er veel meer tweedehands Nikon gerief te vinden is dan Canon gerief
                              Niet abnormaal op dit ogenblik, het uitbrengen van de BETAALBARE D200 heeft daar veel mee te maken, Canon daarentegen komt uit met een voor de meesten bijna ONbetaalbare nieuwe camera, wel een full frame maar niettemin heel duur. Stel dat Canon uitkomt met een DSLR met 10 milj pixels met een aankoopprijs van ronde de €1500, dan ga je de de D20's en de 350D's aan goeie prijzen in occasie aangeboden krijgen.
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

dnek dat ik het zo zal doen.

mijn broer heeft interesse in mijn G3 dus die al de deur uit.
                                Mijn flits 550EX zou ik inwisselen om de aankoop van een mooi lensje te kunnen doen.
                                en den zou ik 2de hands een D70 kopen.

denk dat de opleg dan wel binnen de perken zal vallen en ik met een goeie camera vertrokken ben. dan nog keuze maken welke lens...
                                de nieuwe Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC MACRO spreekt me wel aan maar kom ik dan niet tekort in het zoombereik? alle voorstellen zijn welkom

grtn
                                NIKON D50 - 18-200VR

Comment

Working...
                                X