Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

info aanschaf camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: info aanschaf camera

kitlens is 18-55

18 op 1.6x crop body (300D, 350D, 10D, 20D) komt overeen met 29mm, uw 1S heeft 38mm als minste zoom, je zal met die kitlens dus iets wijder kunnen gaan
    1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
    EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

niet erg hoor is niet verstoren he scotusa ik steek er ook wel wat van op maar zou toch graag weten wat ik best neem met mijn budget
      grts
      NIKON D50 - 18-200VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeForceFX
        die sigma is ook voor canon te krijgen, en het lijkt mij duidelijk dat hij canon verkiest, dus dat kan je er tenminste bijzetten
        ik heb niet de gewoonte dingen aan te bevelen die ik niet ken
        fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door rippeke
          niet erg hoor is niet verstoren he scotusa ik steek er ook wel wat van op maar zou toch graag weten wat ik best neem met mijn budget
          grts

een 350D kost zonder lens 735€ (online winkel)
          dat laat niet heel veel geld meer over voor lenzen natuurlijk

ik heb het even opgezocht om je een idee te geven van die lenzen, je G3 heeft een bereik van 35-140mm
          op een 350D komt dat ongeveer overeen met 22-87

wat wil je juist, meer groothoek of meer tele?
          EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

70-200 F4L (200mm op 1.6x crop body geeft 320mm, wat net hetzelfde is als de max zoom van je S1 IS als ik mij nie vergis)
            kan je mij dat gedeelte van die crop body eens een beetje nader verklaren ? ben eigenlijk een leek in de digitale slr dus ik spreek het taaltje nog niet bepaald goed :d. en bij die lens die je aanhaalt, kan je daar scherpe foto's mee trekken uit de hand?

mvg scottusa

ps: http://http://www.cornevaniperen.nl/...prod=ef70300IS deze lens is niks voor hetgene wat ik wil fotograferen ?
            1DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsan
              ik heb niet de gewoonte dingen aan te bevelen die ik niet ken

ik denk dat die sigma lenzen voor elke mount wel dezelfde kwaliteit zijn, nee?

Comment

ik denk dat die sigma lenzen voor elke mount wel dezelfde kwaliteit zijn, nee?
                Ik heb het niet over de Sigma. Ik ga geen Canon aanbevelen als ik het toestel niet ken en bovendien weet ik niet hoe de lens zich op deze body gedraagt.
                Het lijkt me evident dat je dingen aanbeveelt als je er met kennis van zaken kan over oordelen, het lijkt me al even evident dit niet te doen over combinaties die je niet kent. Als ik me vergis mag je me gerust corrigeren hoor.
                fotosite

Comment

Misschien toch nog even vermelden dat je nu occasie D70 camera's voor ongeveer €500 op de kop kan tikken : http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=99399
                  Vraag eens prijs zonder de lens, moet rond de €500 gaan
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scottusa
                    kan je mij dat gedeelte van die crop body eens een beetje nader verklaren ? ben eigenlijk een leek in de digitale slr dus ik spreek het taaltje nog niet bepaald goed :d. en bij die lens die je aanhaalt, kan je daar scherpe foto's mee trekken uit de hand?

mvg scottusa

ps: http://http://www.cornevaniperen.nl/...prod=ef70300IS deze lens is niks voor hetgene wat ik wil fotograferen ?
                    uw link werkt niet.
                    met die 70-200 heb je nog geen IS (image stabilizer) dus je zal toch een sluitertijd moeten hebben van minstens 1/200 om goed uit de hand te kunnen fotograferen.

en die crop body:
                    die waarden op die lenzen zijn eigelijk gebasseerd op de film
                    enkele dure digitale body's (1DsMKII en 5D) hebben een sensor die net even groot is als een film.
                    andere bodys hebben een kleinere sensor.

maar toch worden daarvoor dezelfde lenzen gebruikt.
                    een deel van het beeld van daardoor buiten de senor, de foto is dus eigelijk een crop van het fullframe beeld wat je met een film camera zou krijgen (alsof je er dus de randen af zou snijden)
                    dat croppen komt overeen met zoomen, daarom dat je dus bij een 350D alle lenswaarden x 1.6 moet doen om een beeld te hebben van de juiste waarde.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want ik ben echt geen krak in zulde dinges uitleggen

Comment

uw link werkt niet.
                      met die 70-200 heb je nog geen IS (image stabilizer) dus je zal toch een sluitertijd moeten hebben van minstens 1/200 om goed uit de hand te kunnen fotograferen.

en die crop body:
                      die waarden op die lenzen zijn eigelijk gebasseerd op de film
                      enkele dure digitale body's (1DsMKII en 5D) hebben een sensor die net even groot is als een film.
                      andere bodys hebben een kleinere sensor.

maar toch worden daarvoor dezelfde lenzen gebruikt.
                      een deel van het beeld van daardoor buiten de senor, de foto is dus eigelijk een crop van het fullframe beeld wat je met een film camera zou krijgen (alsof je er dus de randen af zou snijden)
                      dat croppen komt overeen met zoomen, daarom dat je dus bij een 350D alle lenswaarden x 1.6 moet doen om een beeld te hebben van de juiste waarde.

ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want ik ben echt geen krak in zulde dinges uitleggen

Ja nu is het duidelijk, had al eens gelezen over de grote van de sensor dit helpt mij wel bij het begrijpen van je uitleg
                      http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=12247
                      dit is een andere link naar dezelfde lens.

mvg scottusa
                      1DX

Comment

http://www.fredmiranda.com/reviews/s...&cat=27&page=3

is het deze?

Comment

ja dat is em :d

mvg scottusa
                          1DX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scottusa
                            Ja nu is het duidelijk, had al eens gelezen over de grote van de sensor dit helpt mij wel bij het begrijpen van je uitleg
                            http://www.fotokonijnenberg.nl/product_details.php?id_product=12247
                            dit is een andere link naar dezelfde lens.

mvg scottusa
                            Deze link werkt wel : http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=12247
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

wel als u engels nie te slecht is kunt ge daar lezen wa ze er van vinden e

Comment

wel als u engels nie te slecht is kunt ge daar lezen wa ze er van vinden e
                                mijn engels is zeker niet slecht (studeer economie moderne talen)
                                maar mijn digitale slr taaltje is iets ander :d
                                ik begrijp de meeste technische termen niet zo goed

edit: "I was able to take a picture of an air conditioner on the roof of a 3 story building and blow the picture up and read the label. the picture was taken hand held with IS. this is amazing."
                                dit is toch wel lovende commentaar ?

mvg scottusa
                                Last edited by scottusa; 20 januari 2006, 22:58.
                                1DX

Comment

Working...
                                X