Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met EOS 350d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: probleem met EOS 350d

Ik heb hetzelfde ook al een paar keer aan de hand gehad met mijn 350D. Batterij eruit is de enige remedie. Door een eeuwigheid ervaring met pc's (zo lijkt het toch in ieder geval) heb ik hierover nooit gepanikeerd, en gedaan wat ik vroeger regelmatig met mijn pc moest doen: stroom uit, en bij de laptop de batterij eruit. Zoals de fransen zeggen: l'histoire se répète. Ik had van Canon toch eerlijk gezegd betere software verwacht. Voor de rest ben ik bijzonder tevreden van mijn camera.
    Beauty need only be a whisper
    Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Hoeft niet noodzakelijk slechte software te zijn, kan ook liggen aan statische elektriciteit en het is bijzonder moeilijk te voorspellen hoe en waar die zal toeslaan.

Op modellen als de 350D en andere scherp geprijsde DSLRs is er niet veel geld voor goede afscherming van circuits ed.

Comment

statische elektriek? zoek het niet te ver é...
        mocht ge uw camera open vijzen en dan beginnen prutsen kan da gebeuren,
        net zoals je een nieuw moederbord in die rommelbak die geluid maakt naast u zou steken...
        >> CaNon 30D - 17/85mm USM - 50mm 1.4II - Peleng Fish Eye 8mm - 430ex <<

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schaarbakkes
          statische elektriek? zoek het niet te ver é...
          mocht ge uw camera open vijzen en dan beginnen prutsen kan da gebeuren,
          net zoals je een nieuw moederbord in die rommelbak die geluid maakt naast u zou steken...

Da peins ik ook
          *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
          visit : http://www.emmab.be/

Comment

Ik weet niet waar je dit vandaan haalt, maar statistische elektriciteit kan wel degelijk een probleem zijn, ook als de camera NIET is opengeschroefd. Vooral in de winter bij droog weer als je bvb over een tapijt loopt of je jezelf op een andere manier "oplaadt".

Plastic camerabodies zijn uitermate geschikt voor opladen van statistische elektriciteit aangezien de lading daar niet weg kan, bij metaal net wel.

Vergeet niet dat het hier kan gaan om potentialen van enkele duizenden volts met bijhorend elektrisch veld en dat vinden de meeste elektronische onderdelen niet leuk.

Comment

Ik vrees dat fonzie gelijk heeft, dat dit wel degelijk kan. Maar met mijn 350d nog nooit geen probleem gehad.
              Olympus OM-D EM-5 + wat glas

Comment

Ben geen expert op het gebied van statische electriciteit, maar volgens mij moet je toch echt de chip zelf aanraken voor dat je de chip op kan blazen. Bovendien is de chip dan echt naar z'n grootje en niet een beetje kapot.

Dit klinkt eerder als een contact of een schakelaar die even haperde ofzo. In d egaten houden en als het weer gebeurd naar de service brengen.
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                lidnummer: BD0371NL

Comment

Op 21 reacties zijn er een 8 tal die hetzelfde hebben voorgehad.

Als je dan de reply's van de topicstarter er vanaf trekt kom je uit op meer dan 50% van de mensen die het ook hebben voorgehad.

Dat zijn er veel hé?

Ik heb het ook al voorgehad met men 20 D.

Normaal gezien MOET men de camera uitzetten voordat men van lens wisselt, zodat je camera de nieuwe of andere lens kan initialiseren. Je mag ook de HDD van je pc niet wisselen als de pc opstaat.

Mijn ervaring is deze:

Als men te snel na elkaar foto's neemt (volle buffer) en men wacht niet tot deze zijn weggeschreven komt het soms voor.

Onder het deksel van het batterijcompartiment zit een schakelaartje dat soms ,bij het duwen op het dekseltje door "handling", ook voor het "vastlopen "zorgt.

Niks ernstig aan de hand, gewoon de camera af zetten, batterij een paar sec er uithalen en terug insteken en opzetten. Een "reset" doen zou ik zeggen.

Dit heeft niks met stuk zijn of iets dergelijks te maken. Je hebt gewoon teveel van uwe cam gevraagt.
                  Groetjes
                  ----JO

Comment

Ben geen expert op het gebied van statische electriciteit, maar volgens mij moet je toch echt de chip zelf aanraken voor dat je de chip op kan blazen. Bovendien is de chip dan echt naar z'n grootje en niet een beetje kapot.
                    Sorry, maar dit begint om mijn zenuwen te werken. Heb je mijn post wel gelezen? Ik heb het erover dat statische elektriciteit zowel tijdelijke problemen als definitieve (lees kapot) kan veroorzaken. Voor de eerste categorie is geen contact met de chip nodig, een sterke ontlading kan eveneens een parasietstroom in een nabije geleider induceren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
                      Normaal gezien MOET men de camera uitzetten voordat men van lens wisselt, zodat je camera de nieuwe of andere lens kan initialiseren. Je mag ook de HDD van je pc niet wisselen als de pc opstaat.
                      Deze stelling kan ik wel bij treden, je mag de kabels van je pc ook niet veranderen als de in gebruik zijn (lees als je pc opstaat). Waarom hebben ze anders usb uitgevonden, iedereen zondigd aan het veranderen van kabels zonder eerst af te sluiten. Al menig com poort geweten die opgeblazen werd door "hot swap".
                      Misschien ook in het vervolg toestel af lens verwisselen toestel op, maar ja in het heetst van de strijd wie denkt daar nu aan
                      Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
                      Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fonzie
                        Sorry, maar dit begint om mijn zenuwen te werken. Heb je mijn post wel gelezen? Ik heb het erover dat statische elektriciteit zowel tijdelijke problemen als definitieve (lees kapot) kan veroorzaken. Voor de eerste categorie is geen contact met de chip nodig, een sterke ontlading kan eveneens een parasietstroom in een nabije geleider induceren.
                        Amai, 't werkt rap op uw zenuwen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jo99841

Het probleem heeft zich niet voorgedaan met een objectiefwissel hoor, het was gewoon tijdens het nemen van verscheidene shot's dat de storing zich voordeed. Ik was aan het schieten met een interval van ongeveer 10sec... dus zeker geen sprake van een buffer die vol zit.

Vorige vrijdag, met swap van 2 objectieven (sigma en canon), op de nieuwjaarsreceptie van het werk, meer dan 100 foto's genomen, zonder enig probleem...

Laat het ons houden op een "vastloper" van de camera software, zoals mijn windows xp (en vroeger win95,98,me en 2000 nog meer) dit ook al eens sporadisch doet.

KB
                          *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                          visit : http://www.emmab.be/

Comment

Ik had ook last van de intussen gekende "err99" foutmelding. Na wat zoeken en lezen op het BD forum, heb ik me wat bezig gehouden met enkele testjes.

Blijkt nu dat mijn, intussen 15 jaar jonge Canon USM 100-300, deze "err99" weergeeft als ik met diafragma 7,1 foto's wil nemen. Al de rest eronder of erboven gaat prima. Ik deed de test tussen 100 en 300. Vanaf ±180 doet het zich voor.

Weer bijgeleerd dankzij dit forum!!!
                            www.i-mac.be
                            http://www.cerclebrugge.be

Comment

Allé, sinds gisteren zit ik ook in het selecte clubje van (on)gelukkigen. Bij het schoolfeest van mijn oudste dochtertje kreeg mijn EOS 350D eveneens deze kuren (met 28-75 Tamron 2.8 en batterygrip (sinds een tweetal weken verwisseld met mijn vorige EOS 350D omwille van onherstelbaar probleem en 200-tal foto's oud)) Ik had evenmin mijn lens gewisseld. Niets hielp, wisselen van programma, wisselen van diafragma, zelfs de "off"-knop werkte niet meer. Echter nooit een "Err 99" op het scherm gezien. Ik dacht eerst dat ik per ongeluk de timer had ingesteld, maar dat was dus ook niet het geval. Dan dacht ik dat het misschien te maken had met het weinige aanwezige licht...maar evenmin. Het enige dat soelaas bood was om de batterij uit de batterygrip te halen. sindsdien heb ik zeker een 100-tal foto's probleemloos kunnen nemen. Ik maak er mij voorlopig dus geen zorgen over (ten onrechte? )
                              meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

Comment

Heb het ook al eens voorgehad met mijn 350D dat hij compleet blokkeerde. Geen errorboodschap, maar hij reageerde nergens op ook niet op de OFF-knop. Dan maar de batterij eruitgehaald, terug ingestoken en hij werkte perfect. Da's nu zo'n 1000 opnames geleden en sindsdien heb ik geen last meer gehad.
                                Zen

Comment

Working...
                                X