Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met EOS 350d

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• probleem met EOS 350d

Vanmorgen wouw ik nog even enkele testfoto's nemen. Neem m'n camera, zet m'n Sigma 28-70 f2.8 erop en neem enkele foto's. Niets a.d. hand tot hiertoe. Ik schakel van AP naar TV en bij een halve shutterpress focust hij goed, maar ik kan niet doordrukken... switch naar full auto, niets... terug schakelen naar AP hielp ook niet.

Dan 50mm f1.8 er op (zonder camera uit te zetten), niets... focust goed (groen bolletje licht) maar kan niet doordrukken.

Camera uitgezet, terug aan, niets geholpen...

Uiteindelijk batterij er uit en terug ingestopt en het probleem was verholpen... dan nog 20 shots kunnen nemen zonder probleem...

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

KB
    *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
    visit : http://www.emmab.be/

Re: probleem met EOS 350d

en na die 20 shots zonder problemen?
    als dit één keer voorkomt zou ik er niet verder het hoofd over breken, maar als het nóg eens gebeurt echter ...
    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

Comment

Ik heb net hetzelfde voor gehad met mijn Minolta 7D houd uw camera eens naar beneden gericht dus met de lens naar de grond. Dit werkte in mijn geval, maar u camera blijft "defect" zenne moet zoiezo binnen indien dit het geval is.

Probeer het eens.

Ik bedoelde dus zet hem af en houd hem dan naar beneden gericht en zet hem aan.
      Last edited by X Jan X; 18 januari 2006, 14:37.
      HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
      Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

staat er een grip op?? als die een halve draai (aan wieltje) niet vast zit, kan je dit ook voor hebben...
        -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X
          Ik heb net hetzelfde voor gehad met mijn Minolta 7D houd uw camera eens naar beneden gericht dus met de lens naar de grond. Dit werkte in mijn geval, maar u camera blijft "defect" zenne moet zoiezo binnen indien dit het geval is.

Probeer het eens.

Ik bedoelde dus zet hem af en houd hem dan naar beneden gericht en zet hem aan.
          heel goed, doe ik bij mijn 300D ook als ie effe niet focust.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Mja, maar zoals ik al zie dit is absoluut niet normaal hé. Ik raad je zeker aan om hem dan te laten herstellen als er nog garantie is als je geen garantie hebt is het natuurlijk iets anders.
            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

Comment

herstellen?

niets zegt dat er een prob is met die camera.
              kwam er geen 'err 99' op u lcd schermpje?

kan je gewoon vergelijken met een vastloper op je pc, dat betekent ook niet dat je pc binnen moet he, tenzij het constant gebeurd.

dus als je dit probleem nog veel hebt, dan pas heb je een probleem, maar zo 1 maal, kan iedereen overkomen.
              communicatiefoutje tussen body en lens ofzo.
              als je het nog hebt, en het blijkt altijd bij je sigma lens te zijn, kan het probleem daar ook liggen
              1DmkIII / 20D + BG-E2 grip / speedlite 580EX
              EF-S 10-22 / EF 17-40 L / EF 100-400 L / EF 24-105 L / EF 50 F1.8 II / sigma 150mm F2.8 macro

Comment

waar is deze camera gekocht ,hoe oud is die?

Comment

Heb ondertss de sigma er terug opstaan en al een shot of 30 genomen... nu zonder problemen. ook terug van AP naar TV stand geswitched en geen probs...

Ik ga het in de gaten houden, maar als hij het consequent blijft hebben, zal ie in herstelling moeten vrees ik (4 maand jong dus...)

Ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes,

KB

Comment

en nee, geen ERR99 op het scherm...

Goed focusen, groen bolletje in het oculair (focus=OK) en toch niet kunnen afdrukken...

Vrijdag grote test, personeelsfeest en ik ben de "gelegenheidsfotograaf"
                    Last edited by breugie; 18 januari 2006, 21:16.

Comment

Misschien was het klepje van de batterij niet helemaal dicht, of niet
                      goed genoeg dicht. Is me al 2x overkomen met een 300d. De eerste
                      keer ietwat paniek, want feestje aan de gang.
                      Batterij er even uitgehaald, teruggeplaatst & probleem was verholpen.
                      Toen mochten ze verder dansen.

De 2-de keer zag ik dat het klepje net niet voldoende gesloten was.
                      Even op gedrukt en alles was weer ok. En nu ik er een beetje op let,
                      heb ik er ook nooit geen last meer van.
                      Voor een handjevol meer prenten....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cyberson
                        waar is deze camera gekocht ,hoe oud is die?
                        Ik vraag me af wat het ertoe doet WAAR deze camera is gekocht ?
                        Het zal toch echt geen probleem zijn waarvan de oorzaak ligt bij de verkopende zaak, en of het dan zin heeft om hier met namen te gaan gooien ?
                        Last edited by jan.brouwers; 19 januari 2006, 12:51.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                          Ik vraag me af wat het ertoe doet WAAR deze camera gekocht ?
                          Het zal toch echt geen probleem zijn waarvan de oorzaak ligt bij de verkopende zaak, en of het dan zin heeft om hier met namen te gaan gooien ?

Daarmee dat ik de zaak nog niet vermeld heb... doet er niet toe...

Toestel is 4 maanden oud, dat doet er wel toe!

KB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                            Ik vraag me af wat het ertoe doet WAAR deze camera gekocht ?
                            Nee klopt alleen ik heb zelf zo,n camera net verkocht en dacht dat het de mijne was,nu ik het probleem zo lees dacht ik verrek dat heb ik ook gehad.
                            Toen was ik er mij niet van bewust,maar ik heb hetzelfde probleem gehad.
                            Ik kon op een gegeven moment gewoon geen foto,s maken terwijl hij al gefocust was, alleen het door drukken ging niet.
                            ik heb trouwens de camera daar niet voor verkocht ik dacht ook het zal wel 1x aan en uit en toen deed hij het weer.
                            Maar het zal mij dus niet verbazen dat dit een probleem is

Comment

Heb precies hetzelfde gehad.....slecht één keer daarna nooit weer. Denk inderdaad dat het te maken heeft met het klepje bij de batterij. Die heb ik nl even open en dicht gedaan en weg wat het.....vreemd maar volgens mij niks bijzonders.

Comment

Working...
                              X