Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monitor calibratie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Monitor calibratie

Ons hoofdbestuur van de fotoclub heeft zijn fiat gegeven om een systeem voor monitorcalibratie aan te kopen.
    Na vele omzwervingen om het net (ook hier in het forum) en het lezen van vele teksten ben ik op 3 systemen uitgekomen welke mijn (als leek in de materie) voorkeur wegdragen; zijde Spyder 2pro; Monaco optix XR en de Eye one display 2
    De laatste is volgens mij het aangewezen apparaat voor onze club, daar het ook zal rondgaan bij de verschillende leden.
    Kan iemand mij hierin nog meer raad geven of ik wel een juiste keuze maak?
    Alvast bedankt
    Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
    Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

Re: Monitor calibratie

Ik heb geen ervaring met de andere systemen, maar ik weet wel dat ik heel erg tevreden ben over de Eye one display 2. De software is eenvoudig te bedienen en de resultaten zijn (naar mijn bescheiden mening) heel erg goed.

Groeten, Miriam

Comment

Ook zeer tevreden van de Eye one display 2. De software is zeer eenvoudig en werkt vlot. Oa. getest op een goedkope laptop en goedkopere LCD en gaf daar geen problemen op, uiteraard kan het toestel niet toveren

Alain

Comment

Mag ik jou een adreske geven waar je hem eventueel kunt kopen een Eye-one 2 ? + 2 Gratis printerprofielen ... (die je mss kan verloten onder de leden ?)
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Iedereen bedankt voor de reactie, met jullie info ben ik een weer een stapje dichter bij de aankoop.
          Waarschijnlijk word het de eye-one display 2 waar van jullie en elders al veel goeds gehoord (gelezen) heb.
          Nogmaals bedankt.