Ik ben op zoek naar een A3 lichtbak. Iemand een idee waar ik dat kan vinden in een straal rond gent? Of iemand dat zoiets 2ehands verkoopt?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
A3 lichtbak
Collapse
X
-
-
Re: A3 lichtbak
Oorspronkelijk geplaatst door molmolIk ben op zoek naar een A3 lichtbak. Iemand een idee waar ik dat kan vinden in een straal rond gent? Of iemand dat zoiets 2ehands verkoopt?
2 TL-lampjes met de juiste kleurtemperatuur, een stuk melk-plexiglas en een uurtje knutselen
-
??? Bedoel je voor macro dia's op te leggen of is het echt bedoeld om de lichtbak te gebruiken voor het belichten van het macro onderwerp dat je wil gaan fotograferen?D70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel
Comment
-
-
Maak die dan zelf zet daar 2 TL of meer voor meer licht. Je kan die zo groot maken gelijk je zelf wil en leg daar dan een melkglas of een andere kleur van glas op. En als je rond gaat horen in Diso of DJ winkels zul je wel van die TL hoezen vinden om over een TL te schijven die zij in verschillende kleuren te verkrijgen en dus goedkoper dan verschillende glazen
Maar denk dan wel aan TL licht he dat knippert 50 keer per seconden dus hou daar rekeneing mee of anders krijg je kleurverschil voor iedere foto
Ik heb er zo ook 1 gemaakt maar ik gebruik dat eigelijk voor elektonica om de Eproms te wissen en zijn dus met UV lampen (TL) maar die kan je vervangen door gewonen TL lampen en miss iets groter maken
D70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bokkeMaar denk dan wel aan TL licht he dat knippert 50 keer per seconden dus hou daar rekeneing mee of anders krijg je kleurverschil voor iedere foto
Om de kleur goed te krijgen moet je TL-lampen met een hoger CRI nemen. Courant kan je lampen vinden met een CRI boven de 80 (vaak gebruikt men hier aanduidingen van die beginnen met 8 bv. 865) of beter zelfs een CRI boven de 90 (die dan meestal met een 9 beginnen...). De laatste zul je wel niet zo snel in gewone doe het zelf zaken vinden.
Alain
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alainDAls je een -duurder- electronisch voorschakelapparaat neemt ipv een klassieke ballast+starter, heb je een veel hogere frequentie, duizenden Hz. Je hebt dan al geen belichtingsproblemen, kost wel een 40 tal euro voor 2x 18W.
Om de kleur goed te krijgen moet je TL-lampen met een hoger CRI nemen. Courant kan je lampen vinden met een CRI boven de 80 (vaak gebruikt men hier aanduidingen van die beginnen met 8 bv. 865) of beter zelfs een CRI boven de 90 (die dan meestal met een 9 beginnen...). De laatste zul je wel niet zo snel in gewone doe het zelf zaken vinden.
AlainD70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel
Comment
-
Ik gebruik voor zo een zaken gewoon mijn TV Misschien niet zo helder als TL lampen, maar via mijn TV out van mijn PC kan ik elk kleurtje instellen dat ik maar wil!
Oorspronkelijk geplaatst door bokkeIk heb er zo ook 1 gemaakt maar ik gebruik dat eigelijk voor elektonica om de Eproms te wissen en zijn dus met UV lampen (TL) maar die kan je vervangen door gewonen TL lampen en miss iets groter maken
Ik heb ook ooit een lichtbak gemaakt van een oude scanner, maar die gebruik ik om printen te belichten die ik ga etsen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door littlewanIk gebruik voor zo een zaken gewoon mijn TV Misschien niet zo helder als TL lampen, maar via mijn TV out van mijn PC kan ik elk kleurtje instellen dat ik maar wil!
Wat doe jij wel met die eproms? hobby?
Ik heb ook ooit een lichtbak gemaakt van een oude scanner, maar die gebruik ik om printen te belichten die ik ga etsen
hmmm ook een elektonica fanaat
voor programma's te wissen van oude of verkeerd geprogrameerde eproms of soms wel eens een eeprom. Normaal gebruik ik die lichtbak voor idd het belichten van printplaten daarvoor ook het horloge (toekomstige timer) en die koeling.
Maar als ik andere TL's steek kan ik daar met wissen.
Voor ondergrond verlichting gebruik ik dit eigelijk nooit maar om een afeelding te laten zien van een lichtbak heb ik dan deze genomen, waar je dat uiteraart ook op kunt doen heD70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel
Comment
-
-
Daar zul je toch al aardig wat eprommekes mee kunnen erasen .
Oorspronkelijk geplaatst door bokkeMaar denk dan wel aan TL licht he dat knippert 50 keer per seconden dus hou daar rekeneing mee of anders krijg je kleurverschil voor iedere foto.[/IMG]
HubertHubert
Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.
Comment
Comment