Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke flitser kiezen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke flitser kiezen?

Hallo,

ik ben redelijk nieuw in de wereld van de fotografie. Ik had wel al enkele jaren een Canon G3, maar heb me nu een Nikon D70s gekocht.
    De bedoeling is om sportfoto's te nemen van tri- en duathlon wedstrijden.
    Er is me aangeraden, zelfs buiten, om toch nog een flitser te gebruiken.

Heeft iemand ervaring met outdoor sportfotografie? Welke flitser koop ik best?

Bedankt
    Jim

Re: Welke flitser kiezen?

Flits op nikon d70s denk ik al direct aan een nikon sb600 of -800
    Deze zijn zeer snel en zijn ook zeer krachtig (maar duur). En als je het hulpstuk SD-800 er op zet kan je nog meer flitzen achter elkaar en is dus de oplaad snelheid sneller ook de baterijen gaan dan iets langer mee.
    D70 + Sigma 17-70 Macro, SB-800, SB-28, sigma 70-200, sigma 180 macro, lowpro computrekker,2 x manfrotto 190pro + 229 kop, Gitzo RA4 en RN4 kop een eenigte paraplukes en nog veel rommel

Comment

Re: Welke flitser kiezen?

Een collega had me een staaf-flister van Metz aangeraden, omdat dit iets makkelijker in de hand zou liggen dan een opzet flits.
      In de winkel werd me dat eerder afgeraden. De Nikon SB-800 zou alle settings automatisch overnemen van de D70s, terwijl je de Metz manueel dient in te stellen.
      Is er veel in te stellen aan een flitser? Is dit een argument om pakweg 200€ meer te geven aan een Nikon SB-800?

Comment

Working...
      X