Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon BP511A

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon BP511A

Blijkbaar laden niet alle namaak BP511 battery-packs op in de Canon lader, officieel vanuit veiligheidsoverwegingen
    Is er hier iemand die de batterijlader, geleverd bij de 5D, heeft gebruikt met van die vervangende batterijen, en zo ja, waar heeft hij die batterijen dan gekocht
    Ik vind 65 EUR voor een batterij een beetje van het goede teveel

sugar
    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Re: Canon BP511A

ik heb 2 "namaak" bp511 voor in mijn 300d. Kosten bij akkuinternational iets van een 8€?
    Ze laden perfect op in de canon oplader dus hier geen klachten... Ze hebben ook dubbel zoveel mAh...
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
      ik heb 2 "namaak" bp511 voor in mijn 300d. Kosten bij akkuinternational iets van een 8€?
      Ze laden perfect op in de canon oplader dus hier geen klachten... Ze hebben ook dubbel zoveel mAh...
      idem hier
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
        idem hier
        de vraag is of de lader nog steeds dezelfde is...

sugar

Comment

Dat weet ik natuurlijk niet. die van mij is een cb-5l. Of canon daar nu iets aan veranderd heeft weet ik niet
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
            Dat weet ik natuurlijk niet. die van mij is een cb-5l. Of canon daar nu iets aan veranderd heeft weet ik niet
            Tja, ik denk dat ik de gok maar ga wagen
            Ik bestel me een setje van die batterijen en we zien wel. Als het niet werkt, dan zal er waarschijnlijk wel iemand geïnteresseerd zijn om ze over te nemen.

sugar

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
              Tja, ik denk dat ik de gok maar ga wagen
              Ik bestel me een setje van die batterijen en we zien wel. Als het niet werkt, dan zal er waarschijnlijk wel iemand geïnteresseerd zijn om ze over te nemen.

sugar
              Ja, 65€ is misschien veel voor een batterij, maar vergeleken met de >7500€ dat je geeft aan de rest van het materiaal maar een peulschil ...

Ik heb betere ervaringen met de originele batterijen dan met namaak.
              De lader van een 10D, 5D, en al is dezelfde. CB-5L

Ik kan het niet direct vinden maar ergens stond er op de website van Canon dat de BP-511A als vervanging kan dienen voor de BP-511 en dat dezelfde lader gebruikt wordt.

En als je toch namaak wil kopen, zorg dan dat je naamaak vindt voor de BP-511A en niet voor de BP-511.

Op de hierboven vermelde website heb ik trouwens geen namaakbatterij gevonden die de BP-511A vervangt.
              Last edited by VerSeg; 2 januari 2006, 17:30.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                Ja, 65€ is misschien veel voor een batterij, maar vergeleken met de >7500€ dat je geeft aan de rest van het materiaal maar een peulschil ...

Ik heb betere ervaringen met de originele batterijen dan met namaak.
                De lader van een 10D, 5D, en al is dezelfde. CB-5L

Ik kan het niet direct vinden maar ergens stond er op de website van Canon dat de BP-511A als vervanging kan dienen voor de BP-511 en dat dezelfde lader gebruikt wordt.

En als je toch namaak wil kopen, zorg dan dat je naamaak vindt voor de BP-511A en niet voor de BP-511.

Op de hierboven vermelde website heb ik trouwens geen namaakbatterij gevonden die de BP-511A vervangt.
                Het geld dat je niet aan de erg dure origine akku's (waarvan de akku's die in het pakket zitten bijna zeker uit dezelfde fabriek komen) uitgeeft kan je wel aan ander materiaal uitgeven.

Ik heb zelf begin vorig jaar een paar van die heel goedkope akku's gekocht bij www.akkuinternational.de en die werken even goed als de originele, en kunnen ook geladen worden met de CB-5L lader die Canon bij een 300D/20D/5D levert.

De benaming BP-511A slaat op het nieuwe type dat een grotere capaciteit heeft dan de oude BP-511 (zonder A).
                Omdat de ontwikkeling van de akku's niet blijft stilstaan, is het best mogelijk dat de fabrikant van de cellen die in de akku-packs gezet worden zelfs die oude cellen met lagere capaciteit niet meer maakt, en is Canon daardoor wel moeten overschakelen naar de nieuwere types (die de namaak-fabrikanten al veel langer gebruikten).

Canon liep dus zelf achter op de fabrikanten van namaak-akku's .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                  Canon liep dus zelf achter op de fabrikanten van namaak-akku's .
                  Yep, met de labels dan toch

Hier zo'n label en wat er echt in zit

Ja ... volgens label zijn ze inderdaad straffer dan Canon, da's een goed begin hé

Ik heb hier toevallig eentje liggen van datzelfde merk ... ooit eens als cadeauke bijgekregen ... ik zou ze eens willen openmaken maar ga nog even wachten ... waarom moeite doen als het vanzelf gaat hé
                  Inderdaad, ze is aan het zwellen langs een kant en is bijna klaar om open te springen, eens curieus wat daar de reden van mag zijn ...
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik heb ooit 2 witte BP511 gehad (Ebay) die niet wilden laden op een lader van een 300D. Een lader van 10D gaf geen probleem.
                    Ik heb in augustus 7 batterijen gekocht bij akkuinternational.de. Eentje loopt wel heel snel leeg. Dan nog is het een goede koop.
                    Moesten de batterijen van akkuinternational toch niet willen laden kan je nog voor heel weinig geld daar een lader kopen.

Greetz,
                    Loes

Comment

Ja ... volgens label zijn ze inderdaad straffer dan Canon, da's een goed begin hé

Ik heb hier toevallig eentje liggen van datzelfde merk ... ooit eens als cadeauke bijgekregen ... ik zou ze eens willen openmaken maar ga nog even wachten ... waarom moeite doen als het vanzelf gaat hé
                      Inderdaad, ze is aan het zwellen langs een kant en is bijna klaar om open te springen, eens curieus wat daar de reden van mag zijn ...
                      Komt die ook van akkuinternational ?
                      Op de akku's die ik daar gekocht heb staat niet vermeld dat ze in China gemaakt zijn (maar waarschijnlijk is dat wel zo).
                      Ik ga de akku's ook niet uit elkaar halen om te zien wat erin zit, maar ik merk toch niet dat de namaak-akku's minder stroom leveren dan de originele BP511A die bij de 20D geleverd is.
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                        Ik ga de akku's ook niet uit elkaar halen om te zien wat erin zit, maar ik merk toch niet dat de namaak-akku's minder stroom leveren dan de originele BP511A die bij de 20D geleverd is.
                        Nu ook niet veralgemenen, ik zeg ook niet dat "alle namaak" bedrog of slecht is ... gewoon oppassen en niet alles geloven wat ze zeggen ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Wij hadden bij akkuinternational 4 batterijen gekocht waarvan een niet op te laden was. Opengeprutst en een loszittend draadje terug gesoldeerd en werkt nu perfect.
                          Kan er in een D20 zeker 200 foto's meer mee schieten dan met de originele canon.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flits
                            Wij hadden bij akkuinternational 4 batterijen gekocht waarvan een niet op te laden was. Opengeprutst en een loszittend draadje terug gesoldeerd en werkt nu perfect.
                            Kan er in een D20 zeker 200 foto's meer mee schieten dan met de originele canon.
                            Heb je toen toevallig ook gezien of de capaciteit op de akku's zelf overeenkomt met wat er op de verpakking staat ? (zie post van VerSeg).
                            BD0338BE

Comment

Weet je wat, zelfs al is dat maar 1300 mAH, ik koop 8 van die batterijen voor de prijs van één BP-511A. Ik heb ondertussen 4 batterijen besteld, worden volgende week geleverd, ik reken erop dat ik met die 4 batterijen even lang kan fotograferen als met mijn 2 BP511A, dan ben ik al meer dan tevreden, alle bijkomende winstr is meegenomen

sugar

Comment

Working...
                              X