Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz flitser

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Metz flitser

Ik bezit een metz flitser (metz 40 MZ-1) met sca adaptor voor nikon,welke ik gebruik voor de nikon coolpix 4500,en dat gaat heel goed (richtgetal 50)
    Heb juist een Minolta Dynax 5D gekocht,en op de website van metz heb ik kunnen uitvissen dat die flitser kan werken op mijn minolta mits een sca adapter 3302 - M5.
    Nu zie ik dat er ook nog een slave adapter bestaat, sca 3083,voor alle digitale camera's met ingebouwde flash,..............wat zou voor mij de beste oplossing zijn ?... Iemand hier ervaring mee ?
    Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
    Web-Albums

Re: Metz flitser

Swa

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
    Ik bezit een metz flitser (metz 40 MZ-1) met sca adaptor voor nikon,welke ik gebruik voor de nikon coolpix 4500,en dat gaat heel goed (richtgetal 50)
    Heb juist een Minolta Dynax 5D gekocht,en op de website van metz heb ik kunnen uitvissen dat die flitser kan werken op mijn minolta mits een sca adapter 3302 - M5.
    Nu zie ik dat er ook nog een slave adapter bestaat, sca 3083,voor alle digitale camera's met ingebouwde flash,..............wat zou voor mij de beste oplossing zijn ?... Iemand hier ervaring mee ?
    Ik zou het in elk geval goed uitpluizen en toch oppassen met de slave adapter, de 5D werkt niet samen met mijn supergoedkope slave filter (nochtans met meerder opties qua preflashes). Nuja ik gebruik de flits bij mij 5D quasi nooit, misschien deze zomer wel als invulflits

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
      Swa

Ik zou het in elk geval goed uitpluizen en toch oppassen met de slave adapter, de 5D werkt niet samen met mijn supergoedkope slave filter (nochtans met meerder opties qua preflashes). Nuja ik gebruik de flits bij mij 5D quasi nooit, misschien deze zomer wel als invulflits

Alain
      Ik gebruik de flitser zelden,maar ik bezit hem nu éénmaal,en dan zou ik graag hebben dat hij werkt,op schoolfeestjes heb ik hem al gebruikt,gaat prima en ver,en in de huiskamer naar het plafond gericht geeft mooie verlichting.
      Web-Albums

Comment

De SCA 3083 is bedoelt om de flash als slave te gebruiken (dus niet op de camera) en wordt getriggert door de flash op de camera.

De 40 MZ 1 is nog een oudere flits die de nieuwe technologiën van ADI enz niet bezit.
        Deze flash kun je op je 5D monteren door gebruik te maken van adaptor SCA3302-M5 maar je kunt hem enkel gebruiken op auto of manueel (geen TTL).

Greetz
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
          De SCA 3083 is bedoelt om de flash als slave te gebruiken (dus niet op de camera) en wordt getriggert door de flash op de camera.

De 40 MZ 1 is nog een oudere flits die de nieuwe technologiën van ADI enz niet bezit.
          Deze flash kun je op je 5D monteren door gebruik te maken van adaptor SCA3302-M5 maar je kunt hem enkel gebruiken op auto of manueel (geen TTL).

Greetz
          Dat de sca 3083 alleen manueel en automatisch werkt,heb ik gelezen in de tabel van metz op de website,maar kan ik de sca 3083 ook gebruiken om als tweede flits te laten dienen zonder hem op de camera te monteren,ook dan manueel of op automatisch,en eventueel op een beugel naast de camera ?
          Web-Albums

Comment

Dat de sca 3083 alleen manueel en automatisch werkt,heb ik gelezen in de tabel van metz op de website,maar kan ik de sca 3083 ook gebruiken om als tweede flits te laten dienen zonder hem op de camera te monteren,ook dan manueel of op automatisch,en eventueel op een beugel naast de camera ?
            Swa,
            Wil je de flits eens testen met de normale adapter? kom maar af, ik woon in Lint, geen probleem.
            Ik gebruik de 54 mz3 op de 7d in auto mode, tot volle tevredenheid.

Comment

De sca3083 kun je enkel gebruiken los van de camera (past niet op de camera).
              Als je hem op een beugel naast de camera plaatst moet je nog altijd gebruik maken van de ingebouwe flash van uw toestel om de metz te laten afgaan. (dus gebruik je altijd twee flitsers).

Niet alleen bij de SCA3083 maar ook bij de SCA3302-M5 kun je geen TTL gebruiken bij de Metz 40 MZ-1.

De SCA3302-M5 is een flash-camara adaptor dus voor de flash op de camera te plaatsen, deze heeft geen slave functie.

Comment

De SCA3302-M5 is een flash-camara adaptor dus voor de flash op de camera te plaatsen, deze heeft geen slave functie.
                Pas op, de 3302-m5 gaat dus wel wireless met de 7d (5d weet ik niet, maar veronderstel dat daar ook werkt) Ik noem dit dan ook slave mode.
                Metz heeft overigens ook de firmware voor de 3302 M6 beloofd, en daar zouden de laatste minpuntjes weggewerkt moeten zijn, namelijk het soms niet flitsen in wireless e-ttl ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                  Pas op, de 3302-m5 gaat dus wel wireless met de 7d (5d weet ik niet, maar veronderstel dat daar ook werkt) Ik noem dit dan ook slave mode.
                  Metz heeft overigens ook de firmware voor de 3302 M6 beloofd, en daar zouden de laatste minpuntjes weggewerkt moeten zijn, namelijk het soms niet flitsen in wireless e-ttl ;-)
                  Deze wireless mode is een functie van de nieuwe flitsers.
                  De 3302-M5 adaptor laat toe om deze in te schakelen via de camera.
                  In de adaptor zelf zit geen slave module in.

DeSwa heeft een oudere flits zonder wireless technologie.
                  Hij kan dus de 3302-M5 niet gebruiken om zijn flits als slave te gebruiken.
                  maar wel de 3083 omdat deze eigenlijk een slave module is en geen flits-camera adaptor.
                  De 3083 kan hij dan weer niet gebruiken om zijn flits op zijn camera te plaatsen.

Comment

Deze wireless mode is een functie van de nieuwe flitsers.
                    De 3302-M5 adaptor laat toe om deze in te schakelen via de camera.
                    In de adaptor zelf zit geen slave module in.

DeSwa heeft een oudere flits zonder wireless technologie.
                    Hij kan dus de 3302-M5 niet gebruiken om zijn flits als slave te gebruiken.
                    maar wel de 3083 omdat deze eigenlijk een slave module is en geen flits-camera adaptor.
                    De 3083 kan hij dan weer niet gebruiken om zijn flits op zijn camera te plaatsen.
                    Even de manual van de sca 3302 M5 erbij genomen, op pagina 107 van de nederlandse verzie:
                    40 MZ 1 kan op een digitale camera:
                    ttl-flits
                    ttl-invulflits
                    Reden dat ik twijfelde, is dta er wel ee, slave unit in de adaptor zit, de fotocel zit vooraan, en hoe zou anders de 54 ermee kunnen werken (daar zit zeker geen slave module in), maar inderdaad, enkel metz draadloos (en dit betekend dat je ook via een metz hoofdflitser moet aansturen) voor deze flitser.
                    Tja, je kan niet alles hebben hé ;-)

TTL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                      Swa,
                      Wil je de flits eens testen met de normale adapter? kom maar af, ik woon in Lint, geen probleem.
                      Ik gebruik de 54 mz3 op de 7d in auto mode, tot volle tevredenheid.
                      Bedankt voor het aanbod,moest ik nu niet naar Lint kunnen komen,kan je mischien de flitser met sca mee brengen naar de Minolta dag in Berchem ??
                      Web-Albums

Comment

Bedankt voor het aanbod,moest ik nu niet naar Lint kunnen komen,kan je mischien de flitser met sca mee brengen naar de Minolta dag in Berchem ??
                        Ik kan dat ja ;-)

Comment

Working...
                        X