Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eyepiece extender

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Eyepiece extender

Ik ben onlangs de trotse eigenaar geworden van een Canon 350D met grip en lens 17-85 IS USM (telezoom is in bestelling).
    Mijn vraag gaat over de "Eyepiece extender EP-EX15".
    Heeft hier iemand ervaring mee?

Alvast bedankt.
    Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200
    Het ligt in de menselijke natuur om verstandig te denken en idioot te handelen

Re: Canon Eyepiece extender

Ik heb zo een onder het stof liggen, ik wil 'm gerust verkopen als jij zo' iets zoekt. Ik gebruikte het omdat je dan niet met je neus tegen de display zit, maar je zoeker word er kleiner door, wat ik persoonlijk minder vind.

Comment

Geen ervaring met die bewuste extender. Wel gebruik ik mijn D50 een winkelhoekzoeker die ook voor Canon te vinden is. Hoek van 90° of 45°, draaibaar, dioptrie instelbaar en naar keuze 1X of 2X vergroting van de zoeker.
      Zeer handig voor werk vanop statief en dan vooral voor macro. Ik gebruik dit voor o.a. fotografie van afbeeldingen uit boeken en ik zou niet weten hoe ik me zou moeten in bochten wringen om in een opstelling waarbij ik de body onderaan mijn statief hang nog door de zoeker kan kijken zonder dit tooltje.
      Kan wel niet gewoon rechtdoor gebruikt als louter verlenger, alleen in een hoek, dus ik weet niet of je hier iets aan hebt.
      fotosite

Comment

Ik heb me zo'n 2dehandse angle-finder gekocht van Minolta...

Past perfect op mijn 300D !!
        Voorbeeld internet

Die 2 x vergroting is heel handig & scherp !
        Leent zich uitstekend voor macro's...

Comment

maar de ep-ex 15 van Canon is gewoon een velengstuk van 15mm voor het oculair..

Comment

Da's dus iets anders
            fotosite

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
              Ik heb zo een onder het stof liggen, ik wil 'm gerust verkopen als jij zo' iets zoekt. Ik gebruikte het omdat je dan niet met je neus tegen de display zit, maar je zoeker word er kleiner door, wat ik persoonlijk minder vind.
              Hoeveel word je zoeker kleiner? is dat die 30% waarvan sprake in de beschrijvingen? Het gaat mij vooral om de afstand tot het toestel. Ik ben rechtshandig maar mijn "meesteroog" is links, soms is dit zeer lastig.
              Als je niet te veel vraagt voor dat stoffig geval kan ik het misschien eens proberen.
              Canon 7D + Batterijgrip + 10-20mm sigma + 24-70 sigma + Sigma 120 - 300 + Canon 70 - 200

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll
                Ik heb me zo'n 2dehandse angle-finder gekocht van Minolta...

Past perfect op mijn 300D !!
                Voorbeeld internet

Die 2 x vergroting is heel handig & scherp !
                Leent zich uitstekend voor macro's...
                Hé Bedankt, had ook nog zo iets liggen (ook Minolta) dit gaat een tweede (derde) leven te gemoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bariwo
                  Hé Bedankt, had ook nog zo iets liggen (ook Minolta) dit gaat een tweede (derde) leven te gemoed.
                  Leuk om te horen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bariwo
                    Hoeveel word je zoeker kleiner? is dat die 30% waarvan sprake in de beschrijvingen? Het gaat mij vooral om de afstand tot het toestel. Ik ben rechtshandig maar mijn "meesteroog" is links, soms is dit zeer lastig.
                    Als je niet te veel vraagt voor dat stoffig geval kan ik het misschien eens proberen.
                    Ja het beeld wat je in de zoeker ziet wordt verkleint, m.a.w. je ziet de zoeker verder weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T
                      maar je zoeker word er kleiner door, wat ik persoonlijk minder vind.
                      verkleinen? dacht juist van ... ik lees hier op de bijsluiter: "the magnification will be increased by a factor of about 0.5" ... vergroten hé, of heb ik het mis?
                      EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                      debruri.be

Comment

1cm diameter x 0.5 = 0.5cm diameter...is verkleind dus....
                        www.lowspark.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mikekiwi
                          1cm diameter x 0.5 = 0.5cm diameter...is verkleind dus....
                          zuust verkeerd gelezen
                          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
                          debruri.be

Comment

Working...
                          X