Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Deftige tas gezocht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Deftige tas gezocht

Ik heb al heel wat materiaal verzameld.
    Dus ik ben op zoek naar een deftige tas (geen rugzak) waar naast een body, flitser en de andere 'rommel' toch zeker een lens of 4-5 in moet kunnen.
    Het belangrijkste criteria
    - de Nikkor 70-200 2.8 VR moet er comfortabel in.
    - moet tegen een stootje kunnen

Ik zal wel niet de eerste zijn met dit probleem.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Re: Deftige tas gezocht

Lowepro Magnum AW II??

Leuke schoudertas, waar je je 70-200 VR zelfs rechtop kan inzetten.

Sven

Comment

Ik heb een Stealth Reporter 5 AW, waar je volgens Lowepro, 2 bodies en 4-6 lenzen in krijgt, ma da lukt mij niet... ik krijg daar 1 body, 4 lenzen, ne flash en nog wa prulle. Een 70-200 kan er ook in staan.

Comment

Een fototas kiezen is nog moeilijker dan lenzen kiezen

Ben ook al een week of 2 aan't zoeken naar de geschikte tas:
        zie hier:
        Ik zou me een nieuwe foto tas moeten aanschaffen want de mijne wordt een beetje klein, nu ben ik aan het twijfelen tussen een lowepro en een tamrac. Kwestie prijs ligt tamrac een stukje lager dan de lowepro, maar is deze ook even stevig, of zou ik toch maar beter voor de lowepro gaan???

en hier:
        Vraagje aan de "nova 4"-eigenaars: Heeft er al iemand de heupgordel samen met deze tas eens geprobeerd ?? De Nova zal waarschijnlijk mijn volgende aankoop zijn samen met deze lowepro heupgordel: http://www.lowepro.com/Products/Accessories/add_ons_upgrades/Belt_and_Buckle.aspx Ik vraag me af of dit wel

Ben er eigenlijk uit & het zal de Lowepro Nova 4 AW worden...
        Heb ongeveer evenveel "gerief" als jij (zie hier ).

Misschien is de "nova 5" wel iets voor jou, die is nog iets groter dan de nova 4...
        Het makkelijke aan de nova-tas is dat je alle lenzen direct uit de tas kan nemen zonder eerst te liggen "krabben" lang onder ofzo ...

Comment

U have PM
          :::: Canon :::: 1D MkII N
          :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
          :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
            Ik heb al heel wat materiaal verzameld.
            Dus ik ben op zoek naar een deftige tas (geen rugzak) waar naast een body, flitser en de andere 'rommel' toch zeker een lens of 4-5 in moet kunnen.
            Het belangrijkste criteria
            - de Nikkor 70-200 2.8 VR moet er comfortabel in.
            - moet tegen een stootje kunnen

Ik zal wel niet de eerste zijn met dit probleem.
            Ga eens naar Bartok in Hasselt. Met wat geluk hebben ze daar nog een paar stuks Giotto's Guardian. Qua afwerking beter dan een Lowepro of Tamrac, goedkoper, en ik kan er ALLES in kwijt.

Anders de Tamrac Professional serie, schoudertassen dus. Deze zijn ook ruim, en genieten voor mij persoonlijk de voorkeur boven het overprijsde Lowepro.

Comment

Als je bij Lowepro, Tamrac of Giotto niet vindt wat je zoekt kan je misschien eens een kijkje nemen bij Kata. Mijn broer heeft er een tas gekocht voor videomateriaal: heel degelijk, prima afwerking, heel handing, gemakkelijk uitbreidbaar, ...
              Apple Inc. rulez

Comment

Tamrac Pro12 is groot genoeg...
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Dit is een topper lijkt me.
                  Wel 299 euro bij Kata-bags.nl

Heeft er iemand nog ervaring met deze tassen van Kata, lijkt me wel kwaliteit.

Gr Kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

JePe,
                    Als je echt een deftige tas wilt (en genoeg geld ervoor uit wil geven) doe je zelf dan plezier met een echte Billingham.
                    Zelf heb ik een Zwarte 550
                    ----
                    Rense (http://rense.smugmug.com)

Comment

Ziet er niet stevig uit, wat is het voordeel van zo'n tas?
                      wat heb je ervoor betaalt?

Gr kees
                      Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Ik wil ook zeker een pleidooi houden voor Billingham:
                        degelijk, flexibel in grootte. De voor en bijvakken van een Billingham geven erg veel mogelijkheden voor extra spullen. Tenslotte moet een fotograaf ook eten en drinken onderweg.
                        Voor 4-5 lenzen + een camera is een 335 een 445 of een 550 tas (eventueel met side pockets) zeker te overwegen.
                        Let vooral eens op de materialen: laten vrijwel geen vocht door, een bodem met extreme schokdemping enz.
                        En ook nog deftig!

Let bij aankoop van een gebruikt exemplaar wel op slijtage en eventuele slijtage/beschadiging/rot van de rubber laag tussen het kanvas, want een Billingham gaat heel lang mee maar ik heb wel eens totaal afgeleefde dingen gezien waar nog steeds een flinke prijs voor gevraagd werd.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Ik heb een Tamrac 5612 (pro12) en die is echt groot ... nie om op een strandwandeling mee te zeulen maar alles, echt alles kan erin ...
                          www.fotofolio.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kayrun
                            Ik heb een Tamrac 5612 (pro12) en die is echt groot .....
                            Je slaat de spijker op zijn kop hier.
                            Ikzelf heb altijd de Samsonite terekkiking 140 gebruikt.
                            Dat is een tas waar ik alles wat ik op dat moment had in kon, maar het is een compacte tas die ik makkelijk meenam.

Het mooie van die tas is dat hij maar 15cm dik is om het zo maar te zeggen.
                            De dikte bepaalt het draagcomfort denk ik, hoe diker hoe meer hij gaat hangen.

Maarja.... we snuffelen langzaam verder en ik kom er wel uit.

Tips zijn altijd welkom, ik ga een topic openen om mensen te vragen wat voor tas ze hebben en wat de voor en nadelen zijn aan die tas.

Gr Kees

Comment

Working...
                            X