Collega's,
Ondanks de voorkeur van bijna iedereen hier op het forum voor flitsers, lees ik toch nog in sommige 'fashion' boeken, dat er toch regelmatig door topfotografen gekozen wordt voor 'continu' licht.
De nieuwste lichtbronnen zouden meer daglichtkleur geven en niet zo warm zijn (als de klassieke bouwlampen die uiteraard niet te vergelijken zijn met flitsers).
Deze grote nadelen blijken dus stilaan minder zwaar door te wegen met de nieuwste ontwikkelingen. Zelfs Elinchrom en andere betere merken brengen die nieuwe lichtbronnen op de markt.
Heeft er iemand ervaring mee, zowel positief als negatief, om die nieuwste generatie (duurdere) lichten zeker wel of niet te kopen?
De toepassing voor mij zou modelfotografie zijn. Ik weet dat continu licht een invloed heeft op de pupilgrootte, maar als er sommige topfotografen die dingen gebruiken...? Of werken zij met heel speciale dingen?
Alvast bedankt,
York
Ondanks de voorkeur van bijna iedereen hier op het forum voor flitsers, lees ik toch nog in sommige 'fashion' boeken, dat er toch regelmatig door topfotografen gekozen wordt voor 'continu' licht.
De nieuwste lichtbronnen zouden meer daglichtkleur geven en niet zo warm zijn (als de klassieke bouwlampen die uiteraard niet te vergelijken zijn met flitsers).
Deze grote nadelen blijken dus stilaan minder zwaar door te wegen met de nieuwste ontwikkelingen. Zelfs Elinchrom en andere betere merken brengen die nieuwe lichtbronnen op de markt.
Heeft er iemand ervaring mee, zowel positief als negatief, om die nieuwste generatie (duurdere) lichten zeker wel of niet te kopen?
De toepassing voor mij zou modelfotografie zijn. Ik weet dat continu licht een invloed heeft op de pupilgrootte, maar als er sommige topfotografen die dingen gebruiken...? Of werken zij met heel speciale dingen?
Alvast bedankt,
York
Comment