Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ervaring met continu digitaal licht in studio?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ervaring met continu digitaal licht in studio?

Collega's,
    Ondanks de voorkeur van bijna iedereen hier op het forum voor flitsers, lees ik toch nog in sommige 'fashion' boeken, dat er toch regelmatig door topfotografen gekozen wordt voor 'continu' licht.

De nieuwste lichtbronnen zouden meer daglichtkleur geven en niet zo warm zijn (als de klassieke bouwlampen die uiteraard niet te vergelijken zijn met flitsers).

Deze grote nadelen blijken dus stilaan minder zwaar door te wegen met de nieuwste ontwikkelingen. Zelfs Elinchrom en andere betere merken brengen die nieuwe lichtbronnen op de markt.

Heeft er iemand ervaring mee, zowel positief als negatief, om die nieuwste generatie (duurdere) lichten zeker wel of niet te kopen?

De toepassing voor mij zou modelfotografie zijn. Ik weet dat continu licht een invloed heeft op de pupilgrootte, maar als er sommige topfotografen die dingen gebruiken...? Of werken zij met heel speciale dingen?

Alvast bedankt,

York

Re: ervaring met continu digitaal licht in studio?

Ik heb er geen ervaring mee, maar iets in mij zecht dat het al zeer zware lampen zullen moeten zijn en dat je er meer dan een paar zal moeten hebben om voldoende licht te hebben om te fotograferen.

Met een softbox of paraplu krijg je meer difuus licht en een zachte schaduw.
    Hoe zit dat met die lampen ? Hoeveel ga je er nodig hebben om die schaduw weg te werken ? Uit ervaring weet ik dat één licht één probleem is. 2 lichten zijn 2 problemen !
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

ze spreken gewoon over daglichtlampen? die zijn gewoon lampen die heel koud wit licht geven en veel minder warm worden..? die geven hetzelfde licht als daglicht en een flitser (= daglicht) die zijn niet noodzakelijk duur, je kan die al redelijk goedkoop vinden hoor.

Comment

vb:

klik

de lamp van 400 watt = 6200K (daglicht)
        de lamp van 150 watt = 6500K (daglicht)

werkt heel goed, geeft een daglicht(kleur) dus perfect te gebruiken voor buiten en binnen, geen zwemen, geeft een flitslicht(kleur) dus ook samen met flitsers bruikbaar. het nadeel is echter dat een lamp nooit zo krachtig is als een flits.

Comment

Ik ben ook op zoek naar daglichtlampen,omdat ik met flitsers niet het resultaat krijg wat ik wil. Ik wil portretten kunnen maken op diafragma 2.8 zodat alleen de ogen scherp zijn. Kijk eens op deze site:http://www.foto-walser.biz/myfactory...253&Language=D

Comment

Working...
          X