Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bouncen : beste systeem?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bouncen : beste systeem?

Hallo,
    Graag had ik geweten of er aanzienlijke verschillen zijn in
    de 'bouncers'
    Ik heb pas een sigma flash bounce reflector ontvangen, zo'n ding als karton/kunststof dat je moet plooien ...
    Is voor een canon EX 550. Lijkt me niet zo degelijk en gemakkelijk ivm met bv omni bounce waar je gewoon een
    kap op je flash schuift.
    Of is de kwaliteit tussen beide systemen niet gelijk?
    En zo'n 'kartonnen' ding kost nog veel geld ook.
    Graag jullie zienswijze en beste dank,

Re: Bouncen : beste systeem?

Ik gebruik op de 580EX een "echte" Omnibounce, en die werkt heel goed .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
      Ik gebruik op de 580EX een "echte" Omnibounce, en die werkt heel goed .
      welke bounce beste resultaat geeft, hangt ook af van de omstandigheden.

als ik via plafond kan bouncen gebruik ik steevast een 2-way bouncer .. als je in een sporthal bv. frontaal moet flitsen gebruik ik de omnibouncer .. maar werken met een reflectiescherm is ook mogelijk. Om het nog moeilijker te maken zijn er ook nog gekleurde bouncers om bv. TL-lampen te compenseren of om skincolors te accentueren etc

BTW, een echte omnibounce kan je makkelijk maken van een lege fles ketchup .. gratis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
        BTW, een echte omnibounce kan je makkelijk maken van een lege fles ketchup .. gratis
        Gratis is die wel maar de kwaliteit is belange zo goed niet.
        De echte omnibounce is van redelijk dik kunststof gemaakt zodat het licht nog meer egaler wordt verdeeld.
        Zo'n fles ketchup is niet overal even dik.

Het hangt er natuurlijk vanaf wat je ervan verlangt en of je er geld voor wil geven maar ik verkies de juiste te gebruiken.

Sommigen doen het met een stuk piepschuim (past bij het vogeltje), dus ... mogelijkheden genoeg.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Is hier iemand die weet waar ze voorradig zijn, liefst in de omgeving van Gent, of is dit steeds op bestelling ?

Is dit wel goed op bvb een 580EX van canon, die beschikt toch ook reeds over een verstrooier, heeft deze niet het zelfde resultaat bij direkt flitsen ?

Comment

Focilux aan de Kortrijksepoort zal die wel in voorraad hebben.
            Mvg,
            Eric
            Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

Comment

Hartelijk dank voor de info's.
              Gelukkig is er nog BD, aan het team doe zo verder,

Lode

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                welke bounce beste resultaat geeft, hangt ook af van de omstandigheden.

als ik via plafond kan bouncen gebruik ik steevast een 2-way bouncer .. als je in een sporthal bv. frontaal moet flitsen gebruik ik de omnibouncer .. maar werken met een reflectiescherm is ook mogelijk. Om het nog moeilijker te maken zijn er ook nog gekleurde bouncers om bv. TL-lampen te compenseren of om skincolors te accentueren etc

Heb mij eentje gemaakt van een fles shampoo
                is nie zo doorschijnend als ketchup
                Heb mij hier in omstreken al rot gezocht voor zo een omnibounce maar die moeten ze bestellen en de prijs is om van achterover te vallen dan 50€ en meer durven ze dan vragen.
                Via online zijn ze goekoper maar wil eerst eens testen of ik dat wel effectief nodig heb.
                Voor dat geld was ik mijn haar wel een keer of 10 per dag om die fles wa rapper leegte krijgen.
                Heb al verschillende tests gedan met mijn champoo fles en moet zeggen dat ik ze goed vindt.

Op mijn flits staat zo een extra schuifje mat mat glas , kan dat ook werken als omnibounce of hoe zit dat dan, voor wat gebruik je dat dan ?

Grts
                Formatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Formatje13
                  Op mijn flits staat zo een extra schuifje mat mat glas , ..., voor wat gebruik je dat dan ?
                  Da's om zaadjes in te doen voor dat "vogeltje"
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Op mijn flits staat zo een extra schuifje mat mat glas , kan dat ook werken als omnibounce of hoe zit dat dan, voor wat gebruik je dat dan ?

Grts
                    Formatje
                    Dat dient om het licht meer te verstrooien wanneer je een breedhoeklens gebruikt, anders worden de hoeken van je foto's te donker.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

2 way bouncer, graag wat meer uitleg , hoe ziet dat eruit??? wat kan je er meer mee doen dan met gewoon bouncen ?
                      Ook met die champoo, ketchup toestanden, hoe ziet er dat uit na verknippen? schuif je gewoon over de flashkop?

Comment

Ja, past perfect op de flash en staat stevig vast.
                        Heb de uitijnden verstevigt met een stuk blauwe plakband
                        Gewoon omdat ik van kleurtjes hou
                        Zal er eens een fotoke van maken en doorsturen.
                        Heb mij hier in de omstreken al suf gezocht en telken male kreeg
                        ik als antwoord dat ze dat moesten bestellen en de prijs daar heb je al en lens voor
                        Dus zelf eentje inelkaar geprutst, voor de paar keer ik dat gebruik
                        zal ooit wel ens aan een degelijke geraken maar is niet dringend voor mij.

Grts
                        Formatje

Comment

Heb mij eentje gemaakt van een fles shampoo
                          is nie zo doorschijnend als ketchup
                          Heb mij hier in omstreken al rot gezocht voor zo een omnibounce maar die moeten ze bestellen en de prijs is om van achterover te vallen dan 50€ en meer durven ze dan vragen.
                          Via online zijn ze goekoper maar wil eerst eens testen of ik dat wel effectief nodig heb.
                          Voor dat geld was ik mijn haar wel een keer of 10 per dag om die fles wa rapper leegte krijgen.
                          Heb al verschillende tests gedan met mijn champoo fles en moet zeggen dat ik ze goed vindt.

Grts
                          Formatje
                          Check eens bij geheugenkaart.be.... 24€ voor een omnibouncer
                          #BD1024BE# ------------------- http://www.sallybelgium.be -------------------
                          Canon EOS 6D - Canon EOS 40D - Speedlite 580EX - Canon 24-105L IS - Canon 70-200L IS f2.8 - Canon 100-400L IS - Sigma 12-24 - Sigma 8-16 - Tamron 24-75

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                            Dat dient om het licht meer te verstrooien wanneer je een breedhoeklens gebruikt, anders worden de hoeken van je foto's te donker.
                            dat noemen ze vignettering.

Will

Comment

Working...
                            X