Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon pixma ip8500

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon pixma ip8500

Heeft er iemand ervaring met deze (foto)-printer?
    + en - punten.
    Dank bij voorbaat.

Re: canon pixma ip8500

Kom hem thuis eens proberen!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lut
      Kom hem thuis eens proberen!
      Nu maak je me nieuwsgierig. Is dit nu als + o f - bedoeld?

Comment

ik heb die onlangs aangekocht via pixmania
        ben er zeer tevreden over.
        hij print een A4 foto in ongeveer een 30 seconden
        ik heb hem uit de verpakking genomen,aangesloten op mijn pc en een twintig minuutjes later drukte ik mijn eerste foto's al af.
        ik gebruik het fotopapier van den aldi die ik een maand geleden aangekocht heb.(de kwaliteit is werkelijk fantastisch)
        wel te verstaan: een onscherpe foto gaat er ook niet scherp uitkomen é
        hij beschikt over verschillende inktpatronen (of cartridges) die dus gemakkellijk te vervangen zijn.(ik geloof 7)
        vergeet uw usb-kabel er niet bij te kopen (online pixmania)
        ik zou kort samenvatten: zeker de moeite waard.

enige nadeel(tje) : je ziet er gemakkellijk stof op liggen
        Peter

Canon 1D mark IV

Comment

Aan de uitleg van Peterken kan ik nog toevoegen dat die pixma printer 8500 (en ook de nummers minder) zeer mooi afdrukken op bedrukbare CD's en DVD's. Dat heb ik bij gebrek aan de juiste schijven nog niet geprobeerd, maar ik heb er wel eentje van Mic gekregen en kan je verklappen dat het prachtig is.

Beschouw het mogen uitproberen maar als een pluspunt.
          Indien je op vrijdagvoormiddag wil testen, dan kan dat ook in Stevoort!

Comment

Je kan de search eens proberen naar fotoprinter.
            Ik heb enkele maanden geleden een review daarover gedaan. (Twee maand research)
            De eerste drie waren idd Canons...
            Lees de test maar eens na.. Maar de foto's zijn wel verdwenen. (Foutje van Scarlet)

Deze Canon IP 8500 is op het moment 't beste wat er aan fotoprinter te koop is (Buiten de nieuwe Epson maar die kost 989 euro)
            Bij de meeste testen in vakbladen en 't internet winnen deze Pixma Canons en als het een fotoprinter moet zijn is deze 8500 altijd nummer één.

De afdrukken zijn beter dan van eender welke fotocentrale, ja zelfs beter dan Photobox Ierland
            Ook het bedrukken van DVD en CD is een fluitje van een cent en is van prachtige kwaliteit.
            Ik heb zopas zo'n hondertal CD's bedrukt in een uurke...

Daarbij komt dat hij zeer zuinig is en dat je goedkope inkt kan gebruiken. Dus een spaarzaam model.
            De IP 8500 heeft een USB 2 aansluiting en is dus supersnel... ik druk 160 bladzijden in een paar minuten. Hij kan perfect dubbelzijdig afdrukken. Echt grandioos hij trekt het blad terug naar binnen en print op de achterzijde. Zonder fouten.
            Ik heb deze fotoprinter nu enkele maanden in gebruik en heb tot nu toe nog niets negatiefs tegengekomen.
            Eénmaal is er een klein enveloppeke blijven zitten, maar dat was mijn fout... Schuin ingestoken. Zelfs dan is er geen probleem. Hij gaat van voor open , aan de achterkant kan je hem openen en zelfs onder de printer is er een grote klep die je kan openen om vastgelopen papier te verwijderen.
            Dan was 't vroeger anders.. Ik heb ooit nog zitten peuteren met een pincet om stukjes papier te verwijderen uit een HP 510 ...
            Als ik nu een printer zou kopen was het zeker terug deze Canon IP 8500... Deze heeft ook ACHT (8) inktpatronen en is dus de naam photoprinter zeker waard.
            (Om een fotoprinter te hebben moet je ten minste 5 kleuren hebben waaronder photocyan en photomagenta.)
            Deze 8500 heeft nog een extra rode en groene inktcardridge om deze kleuren extra goed weer te kunnen geven.

Zo dat waren even de positieve punten nu de negatieve..
            1. Dat is z'n prijs.. Hij kost driemaal zoveel als een andere Canon. Bv de IP 4000 kost nu rond de 100 euro deze 8500 kost er 320 euro. (prijzen Duitsland)
            2. Een tweede negatief punt is dat al je vrienden en familie naar jou komen om hun foto's af te drukken...
            Last edited by mic; 8 oktober 2005, 18:49.

Comment

Bedankt, ben overtuigd.

Bestelling is onderweg.

Comment

Working...
              X