Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een leuke fototas?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• een leuke fototas?

Hallo,

Onlangs ben ik in het wereldje van de digitale reflexfotografie gestapt. Voordien gebruikte ik een Olympus C750 en daarvoor is zowat ieder tasje goed en groot genoeg.

Nu heb ik een iets uitgebreidere set waarvoor ik een huisje zoek... : Canon 20d, sigma 15-50 ex, sigma 55-200, speedlite 580, pd70x, batterijtje hier, kabeltje daar..

Het hoeft geen echt bijzondere tas te zijn, maar wel degelijk materiaal (voor zover dat niet samengaat natuurlijk..)

Ik zie vaak merken als Lowepro en Tamrac langskomen... Shop mag uiteraard ook in Duitsland zijn...

Alvast bedankt voor uw reactie.

Re: een leuke fototas?

Bekijk ook eens het gamma van crumpler.
    Zeer mooie tassen, anders van look dan de klassieke fototas, daardoor misschien ook wat discreter, minder "foto-tas-achtig"

In mijn crumpler Long Schlong (zie enkele foto's op mijn site) stop ik het volgende:

- Canon 10D + lader + kabel (stekker en tv-out) + extra batterij
    - Sigma 105mm Macro
    - Sigma 18-125mm
    - Canon 70-300 DO IS
    - 1x PCMCIA CF-lezer
    - 1x GMini 400 als imagetank + lader
    - 1 circ polarizes, 2 uv filters (Uv's blijven meestal op lens, maar de 3 doosjes steken wel in de tas)
    - stof-borstelke/balgje, stofdoekjes, enkele CF'kaartjes

M.a.w alles wat ik heb kan er in. Heb je meer materiaal, dan moet je maar eens de andere modellen bekijken op www.crumplerbags.com
    De mijne is besteld via corné, heeft wel wat geduurd, maar da's corné zijn fout niet hé.

Tevens kan je tas "inrichten" naar believen

PS: heb er ook een tijdje de Sigma 100-300 in gehad, maar dan ik maar 1 extra lensje meenemen (105mm, of 18-125) en moet ik imagetank + lader of batterijlader en kabel thuislaten.

Mvg,
    Johan

Comment

En als het wat groter mag zijn heb ik hier nog een "Vanguard herculus 43"

model staan in uitstekende staat.
      D7000 + 28 tot 400mm

Comment

oei... heb eens opgezocht en dat lijkt direct wel een heel ruime... "tenminste 3 body's, 9 objectieven, 1 flits...

toch bedankt voor de reactie !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LuCC
          En als het wat groter mag zijn heb ik hier nog een "Vanguard herculus 43"

model staan in uitstekende staat.

Kan ik alleen maar beamen, alleen propvol= zwaaaaar
          Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

Comment

Als een rugzak een optie is, check deze es...heb dezelfde en uiterst tevreden van
            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

die crumplers bevallen me ook wel. ik twijfel tussen

de crumpler long schlong,

en de crumpler double farmer,
              (dit is eigenlijk de formal lounge de double farmer is gewoon wat groter)

terug een aantal vraagjes, ik geniet volop van mijn nakende aankoop, jaja ik heb de vraagjes onderstreept, hopelijk kunnen crumplers er wat zinnig op antwoorden

de heuptas lijkt makkelijk om de camera in de buurt te hebben, anderzijds vermoei je wel één schouder, en met gaan fietsen gaat ook moeilijk. of houdt die extra schouderband (geen idee hoe zoiets in z'n werk gaat) de tas stevig vast? of kan ik die tas ook in een andere rugzak proppen ?

de rugzak dan lijkt makkelijk want ik kan er ook mijn laptop in kwijt (was toch op zoek naar zoiets), en ik kan er met fietsen. anderzijds zit je camera wel onderaan (en als je dat ergens neerzet, iemand schopt of trapt vlak tegen de onderkant, kan allemaal gebeuren natuurlijk), en erg makkelijk kan je er ook niet aan. of kan je je camera er wel uitprutsen als je de rugzak op één schouder laat hangen (ben ik ook wel gewoon)? kan je eigenlijk het hele cameracompartiment eraf ritsen (dat zou alvast een fantastisch idee zijn voor een volgend model crump) en ook belangrijk: heeft zo'n dure rugzak een ventilatiesysteem aan de rug?

voorlopig zou ik de heuptas nemen en dan ergens een deuter rugzak kopen met hun gekend ventilatiesysteem, dat moet me ongeveer even duur kosten, ben ik wel mijn laptopvakje kwijt. (en krijg ik de fototas makkelijk in de deuter?)

Comment

Als je een stevige tas wilt, moet je een Crumpler hebben. Ik heb weinig verstand van de modellen waarover jij aan het twijfelen bent. Zelf gebruik ik een Budgie Smuggler schoudertas. Ik heb ook een Shrinkle rugzak, maar deze laatste werkt anders dan de Double Farmer en Formal Lounge.

De riem aan de schoudertas is enorm stevig. De schoudertas is ook makkelijk mee te nemen op de fiets en combineer ik ook met een rugzak, indien nodig. En ja, het lukt me wel om de fototas in een andere rugzak te proppen.

Ik zou je wel aanraden om de tas in de winkel te kopen, zodat je zelf kunt zien hoe groot die is. Bij Foto Koch in Dusseldorf hebben ze een aantal tassen op voorraad.

Groeten, Rutger

Comment

het feit dat de heuptas één schouder vermoeit klopt als een bus. Regelmatig van schouder veranderen is de boodschap, zeker indien je met een volle tas een ganse dag op stap bent. Een volle long schlong staat bij mij voor een goeie 5 kg.

Op de fiets is de tas zeker bruikbaar. Er is een extra riem (heeel stevig) voorzien die onder je arm door van de schouderriem (op de buik/zij dus)vertrekt naar de onderkant van de tas (op de rug). Zodoende kan je voorkomen dat de tas overenweer gaat. Ik gebruik die ook tijdens wandelingen om het gewicht tov je lichaam in 't midden te houden.

de tas kan je natuurlijk altijd in een grotere tas proppen ("There's always a bigger fish.", zegt Qui-Gon )

Comment

Naar Duitsland zag ik me nog niet meteen gaan, ik heb maar gegokt voor de Crumpler Long Schlong. De .be site van Crumpler toont die dan wel aan een naaktmodel gehangen maar weet ik veel hoe groot die jongeman is T lijkt me alleszins een mooie ruime degelijkte onopvallende fototas, met dat derde armpjes gedoe ideaal voor op de fiets, stel dat ie dan toch niet in mijn rugzak past (wsgl een lowe alpine air cirque 35 l)

Comment

Hier nog een tevreden Long Schlong -gebruiker

Ik heb al eens een klein verhaaltje met wat foto's gemaakt, kun je zien wat er ongeveer inpast.

Zie hier de rest:
                      Nikon D70 / CP880

Comment

Ik heb sinds kort een LowePro Reporter 500.

Het voordeel is dat je er een een brede heupband bij kan kopen die een deel van het gewicht draagt.

Zondag ruim 5 uur gelopen met ong 6 kg en geen enkel probleem
                        The Graphical Gnome
                        http://gnomedome.xs4all.nl
                        Minolta Camera's : Dynax 7D, A2, Dynax 700si, Dynax 7000i,
                        Minolta Lenzen: 17-35, 28-80, 100-300, 500 Spiegel,
                        Minolta DiMAGE Scan Elite 5400,
                        LowePro Reporter 500

Comment

Working...
                        X