Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sensorcleaning met tape

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: sensorcleaning met tape

Hier nog een tevreden scotch gebruiker In het begin alleen pecpads gebruikt met eclipse... daarna omdat ik het zelfs met 4 eclipse reinigingen niet echt schoon kreeg, scotch tape beginnen gebruiken.... heeft me ook x aantal reinigingen gekost... Maar 't was toch proper achteraf... tegen een kostprijs van bijna niks
    To make your dreams come true, wake up

Comment

keep up the good work and never travel without a bit of scotch magic tape
      Sony en Olympus
      Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
        Vraagje, waar heb je die pecpads aan die prijs gevonden? €10 voor 100? Da's wel echt goedkoop, niet?

mvg,

Francis
        De pecpads en eclipse komen van bij de shop die het drukst adverteert op deze site. Let wel, het gaat niet om sensor swabs, die zijn veel duurder. De pecpads zijn nooit echt duur.
        Fuji X-Pro2 / Fuji X-H1 / XF 18-135 / Samyang 12 / XF 16 / XF 23 / XF 27 / XF 35 / XF 56/ XF 90 / XF 50-140

Comment

lang leve scotch ook ik ben er tevreden van.
          een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

Comment

zou ik ook eens moeten proberen.

Maar Nikon hier zit op 10 minuten van mijn deur en die mensen zijn precies blij dat ze daar eens iemand zien..
            Zet U, kopje thee,.. el dat ook allemaal voor de nikse..
            Als ik op vakantie vertrek spring ik even binnen en ze weten het al
            Doch voor op vakantie zou ik het beter ook eens aanleren

Groeten
            Risto
            Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

Comment

ik heb het dan toch maar gedaan.

gisteren een onweer proberen te trekken.

desondanks hij terug kwam van de beuckelaer was ie vuil. toen ik em met een pecpad properder wou maken werd ie weer vuiler.

vandaag die tape dan maar bovengehaald.

rechtsonder in een hoekje van de sensor ben ik net niet geraakt. op de test foto zitten daar net enkele stipjes. dus niet zeveren: hou je toestel met sensor open naar jou (naast je beeldscherm), daar waar je vuil ziet op de foto, daar licht het ook op de sensor.

hier kan ik mee leven, nog nooit is hij zo mooi proper geweest.

waarom ik uiteindelijk dan toch voor de tape gekozen heb?
              uiteindelijk heeft men sensor al genoeg eclips gezien. mij ga je niet vertellen dat eclips 'veilig' is, zelfs met demiwater zitten kuisen kan je niet echt 'veilig' noemen. kom ik ooit lijmresten tegen? wel dan gaat eclipse er tegen aan.
              foto als spiegel of als venster?

Comment

Geen tape meer voor mij ...
                Paar weken geleden deze methode gebruikt ... rare rand aan sensor gekregen ... te zien op elke foto ... dus toestel (Canon 10D) maar binnen gedaan bij fotograaf ...
                Heb vandaag de offerte gekregen voor herstel ... € 788 ... viel plat achterover ... (aan deze prijs laten herstellen heeft geen zin ...)

Hier ben ik efkes nie goe van zenne ...

dus mensen ...BE CAREFULL !!!!

PS. dacht dat ik hier vroeger al eens iets dergelijks had gelezen van iemand ... prijs voor vervanging van sensor was toen iets van € 200 dacht ik ... ???
                www.dedycker.be

Comment

Weet je zeker dat het wel klopt? Lijkt me erg veel voor alleen een sensor, daar heb je een complete 350d body voor,

Zoja zou ik daar toch even navraag naar doen.
                  Groeten Omega.

www.digiwaart.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Enrique
                    Geen tape meer voor mij ...
                    Paar weken geleden deze methode gebruikt ... rare rand aan sensor gekregen ... te zien op elke foto ... dus toestel (Canon 10D) maar binnen gedaan bij fotograaf ...
                    Heb vandaag de offerte gekregen voor herstel ... € 788 ... viel plat achterover ... (aan deze prijs laten herstellen heeft geen zin ...)
                    Welke tape (merk & type) heb je gebruikt?...

Comment

de befaamde (voor mij nu beruchte) Scotch Magic Tape ...uit zo'n groen doosje ...

heb ondertussen nogal ergens gelezen van € 800 voor sensorvervanging ...
                      www.dedycker.be

Comment

Ik heb een Canon D350 overgenomen van een BD lid (toestel was één maand oud). Ook daar zaten een paar vervelende vlekken op. Na veel wikken en wegen (lees : hier lezen), heb ik me gewaagd aan de intussen beroemde (beruchte?) Scotch Tape. Wel, ik ben er zeer tevreden over.
                        Geen vluitke meer aan de lucht
                        www.i-mac.be
                        http://www.cerclebrugge.be

Comment

Ik ben vorige week bij Paul Lambregs geweest, die had een nieuwe sensor in zijn D100 omdat er bij het reinigen vloeistof tussen de filter en de sensor was gekomen. Hij had behoorlijk geluk met de kosten omdat Nikon eerst een kras had gemaakt, maar met alle methoden kan weleens iets mis gaan kennelijk.
                          Mijn Kodak ga ik binnenkort ook eens met vloeistof reinigen want er zitten een paar dingetjes op die ik met tape niet weg krijg. Overigens kom ik erg veel sensoren tegen met een waas van het reinigen en tot nu toe zijn ook die altijd een stuk schoner geworden met tape.
                          Sony en Olympus
                          Fotoseries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
                            glasbak, 14,16,24,28,35,50,85,90,135,180,12/24,17/35,18/50,28/70,70/200,75/240,80/400
                            Uw signature
                            Is dit een joke of heb jij een fabriek overvallen?
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                              Uw signature
                              Als je hier wat langer vertoeft word je daar wel gewoon aan .....en....euh....lenzen kunnen echt verslavend werken hoor
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                                Uw signature
                                hier zitten vele mensen bij elkaar dit wil zeggen:
                                jong en oud, 'arm' en 'rijk', 'hobby' en 'prof'

hierdoor heb je dus ook verschillend gevulde fototassen
                                foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                                X