Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Regencapes voor grote telelenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Regencapes voor grote telelenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door jaske
    Sidi, je link blijkt niet te werken
    Moet nu werken, Jaske; zelfs de quote van de link in het antwoord van Vermeulen. (Zat een typefoutje in de bestandsnaam)

    De regenbroek kostte mij € 5,= En wellicht is er voor iets meer iets professionelers te vinden maar ach; ik fotografeer niet vaak (en niet graag) in de regen dus voor die ene keer bevalt die regenbroek mij wel.

    Maar het geknutsel is erg simpel: knip de pijp af op zekere lengte. Houdt rekening met objectieven die langer worden dus hou een ruime marge aan. Knip een eventuele rits eraf. (Lelijke krassen op de behuizing). Knip de pijp open zodanig dat de beide klittenbandjes elk aan een zijkant zitten. Leg deze over camera + objectief en maak de klittenband aan de onderkant vast. Wil je het nog beter vast maken, plak dat kleine klittenbandstripjes op de zonnekap. Dan kan die lap niet wegschuiven.


    Groet,

    Sidi
    Groet,

    Gerard

    Comment


    • #17
      Re: Regencapes voor grote telelenzen

      Ik geef toe: absoluut ni slecht gevonden, en zeker ook ni slecht uitgevoerd
      Apple Inc. rulez

      Comment


      • #18
        Re: Regencapes voor grote telelenzen

        Dank je
        Groet,

        Gerard

        Comment


        • #19
          Re: Regencapes voor grote telelenzen

          Wel 'k moet zeggen dat Sidi's oplossing me wel bevalt...ben recentelijk (Airshow Sanicole) en vandaag (Middeleeuws Veldslag Aarschot) een beetje "nat" geworden en ik haat het m'n app. in de regen te moeten ehhh gebruiken en dit lijkt me een goede oplossing zolang het maar niet te érg regent, en in ons apenlandje regent het nogal wat dus...ik ga m'n moeder nog es wa werk geven

          Oh ja Sidi, thx 4 the tip
          Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

          Comment


          • #20
            Re: Regencapes voor grote telelenzen

            Graag gedaan enneh, we zien de foto's van die airshow en die veldslag toch op dit forum?
            Groet,

            Gerard

            Comment


            • #21
              Re: Regencapes voor grote telelenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door Sidi
              Graag gedaan enneh, we zien de foto's van die airshow en die veldslag toch op dit forum?
              Yep, kijk maar es bij "evenementen"
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

              Comment


              • #22
                Re: Regencapes voor grote telelenzen

                een doorschijnende douche-gordijn kan ook gebruikt worden,is ook niet duur en je kan hem zo lang laten als je wil,is interssant om ook over je hoofd-en schouders te trekken!
                je kan dit gewoon in vorm knippen en met watervaste hobbylijm samenvoegen!
                grts; M

                Comment


                • #23
                  Re: Regencapes voor grote telelenzen



                  één nadeel : de flits past er niet in
                  Nikon D2xS / D200 / SB-800
                  Nikon 70-200 mm/2.8 VR / Nikon 17-55 mm/2.8

                  Comment


                  • #24
                    Re: Regencapes voor grote telelenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door kleinengino
                    http://www.kata-bags.com/Item.asp?pi...d=4&ProdLine=4

                    één nadeel : de flits past er niet in
                    Wat kost zoiets en waar vind je ze?

                    Sven

                    Comment


                    • #25
                      Re: Regencapes voor grote telelenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                      Wat kost zoiets en waar vind je ze?

                      Sven
                      In Belgie bij Studiotech te Neder-over-Heembeek (tegen Bxl)
                      Ze zitten vlak voor Solvay, tegen het Militair Hospitaal te N-O-H.

                      Address: 1120 Brussels, Rue de Ransbeekstraat, 218
                      Belgium
                      Phone: +32 (2) 2661380
                      Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                      Comment


                      • #26
                        Re: Regencapes voor grote telelenzen

                        Als ik op ronde ben voor vlinders of wat dan ook dan heb ik altijd mijne camera op de monopod of tripod staan. Los op de schouder. Ook heb ik altijd een paar van die diepvrieszakken in de zijtassen van de TLZ2 zitten. Redelijke grote, die passen zeer goed over de camera met de sigma 180 macro met zonnekap.Als het begint te regenen zijn deze zeer snel genomen en met een paar elastiekjes goed op de camera te bevestigen. Nu hebt ge meer dan tijd om uw toestel droog naar huis te brengen. Fotograferen in de regen zou ik zeker niet doen omdat regen langs die lenszeiltjes in je lens komt.Ik heb het al meegemaakt, en toen regende het niet hard.Naderhand wel een hoop ellende omdat de binnenkant van de lens en cameraspiegel aanwasemen.
                        Je hebt dan wel van die mooie wasige foto's.
                        Maar gezond is het toch niet denk ik.
                        Als ik een paar druppels nat voel trek ik rap zo ne zak erover en wacht tot de bui over is of ga naar huis als er geen beterschap inzit.
                        Mijn materiaal is me te kostbaar om een paar foto's te nemen in een druilige regen.
                        Maarja, dat is ieder zijn gedacht.

                        Groetjes

                        JO
                        Groetjes
                        ----JO

                        Comment


                        • #27
                          Re: Regencapes voor grote telelenzen

                          de topicstarter heeft wel een professionele nikon dacht ik. deze hebbe rubberendichtingen in de camera zelf waardoor die toch al wat bestendiger zijn dan een D50/D70/300D/350D
                          foto als spiegel of als venster?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Regencapes voor grote telelenzen

                            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                            de topicstarter heeft wel een professionele nikon dacht ik. deze hebbe rubberendichtingen in de camera zelf waardoor die toch al wat bestendiger zijn dan een D50/D70/300D/350D
                            Dacht ik ook al

                            Ik durf met m'n D70 niet echt veel uitspoken in de regen, maar M'n D2X is toch een ander verhaal hoor.

                            Deze is echt wel degelijker dan de bovengenoemde toestellen.

                            mvg Svenmichiels

                            Comment


                            • #29
                              Re: Regencapes voor grote telelenzen

                              Yo Sven,
                              Probeer eens deze link: http://www.tenbagear.com/products/2000_08.asp

                              Deze ga ik aanschaffen voor de 300mm...

                              groeten,
                              Patrick

                              Comment


                              • #30
                                Re: Regencapes voor grote telelenzen

                                Een goedkope oplossing is eventueel een mouw uit een(oud) regenjasje knippen met wat passen en naaien lukt dit wel heb het ook zo gedaan u kan ook eventueel van dit regen(stof) kopen en zelf laten maken.

                                Comment

                                Working...
                                X