Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsen D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsen D200

    Mensen,

    ik klaag over geen enkel geval over men D200,
    maar gisteren zat ik even bij kameraad die een 30D heeft en was even verschoten hoe snel dat ding flitst met het standaard flitsje...,
    Op de servo stand (canon) flits dat ding elke keer je de sluiter indrukt, of het nu een halve seconde achter mekaar is , of sneller, dat ding volgt altijd ..

    Op men D200 daarentegen is dit helemaal iet waar , ik denk dat ik max 4 flitsen bliksemsnel achter mekaar kan laten komen.., en dan heeft hij blijkbaar al last van laadtijden, want dat is het al 1 tot 3 seconde wachttijd tussen elke flits..

    Daarom men vraag , ik ga binnenkort een sb800 kopen , of een sigma super ding , maar ik vraag me dan af , kunne deze flitsen vlot mee..
    Niet dat ik dit zo vaak ga gebruiken.., maar is de d200 niet in staat om bvb 3 of 5 bps te trekken, en daarbij dan ook constant te flitsen?
    www.kemizz.com
    Brand new Blog
    kemizzdotcomonflickr

  • #2
    Re: flitsen D200

    op een SB800 kan je mits de bijgeleverde adapterplaat 5 AAtjes steken ipv 4AAtjes .. als je dan 5x 2300mAh of straffere batterijen zet, kan die behoorlijk snel recyclen .. moet het nog sneller, dan zal je een extern powerpack voor je flits moeten kopen.

    de SB600 heeft een lager richtgetal, en zal met 4 batterijen sneller recyclen dan een sb800 met 4 batterijen van dezelfde capaciteit

    ik kan niet vergelijken met de interne flits, want behalve als commander gebruik ik die niet

    Comment


    • #3
      Re: flitsen D200

      Lees eens de gratis te downloaden gebruiksaanwijzing van de SB-800.
      Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

      Comment


      • #4
        Re: flitsen D200

        De afstand tot het te belichten object is ook zeer belangrijk. Als de flits maar 2 of 3 m moet flitsen, zal ze zo goed als niets aan energie verloren hebben en zeer snel recyclen. Moet je echter bv 15m flitsen, dan zal de flits bijna volledig moeten recyclen en zal het langer duren.

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: flitsen D200

          Het flitsrendement is natuurlijk ook afhankelijk van de ISO-instelling!...

          Als externe flitser op D200: niet twijfelen, de SB-800 is ontegensprekelijk de beste (én compatibiliteits-veiligste ) externe flitser.
          De meerprijs beslist waard!

          Comment

          Working...
          X