Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF-kaart

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CF-kaart

Ik wil een nieuwe CF-kaart aanschaffen van 1Gb.
    Nu zijn er twee versies namelijk de ultra II en de Extreem III van Scandisk.
    Mijn vraag maakt dit een wereld van verschil met het wegschrijven van foto's???
    Wist niet goed in welk forum ik deze moest plaatsen dus wanneer deze niet goed staat dan hoor ik het wel.
    Groeten,
    Peerke

Re: CF-kaart

Ik denk dat met jouw camera de beste keus de Ultra II is.

Ik zelf (met mijn eos 350d) heb al nauwelijks voordeel van de snelheid die Ultra III boven Ultra II heeft. Je houdt zo wel lekker wat euro's in je zak.
    "Cause you fucked the Middle East, and gave birth to a demon" - Immortal Technique © 2004
    [20d] [tamron 28-75/f2.8] [canon ef 50/f1.8 II] [canon ef 70-200/f4 L USM] [cf/tas/filters/imagetank]

Comment

Verplaats naar het juiste forum; accessoires.
      lees "gebruik van dit forum" om te weten waar je terecht kan met een bepaalde vraag.
      mvgr
      Jo(han)
      Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

Comment

zit met zelfde probleem; heb mij toch een extreme III (101.5 euro vs 89.90 voor de ultra II) besteld vanwege het kleine prijsverschil bij technikhaus 24
        Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Heeft er iemand ervaring met CF's van kingston ?
          in de PC industrie is dit een heel geliefde geheugen producent ...

lijkt me toch een stuk goedkoper dan sandisk ...

Thanks,
          Greg
          As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
          like.no.other

Comment

Zelf gebruik ik ook Kingston CF en ik heb er nooit problemen mee gehad. Ze zijn een stukje langzamer dan de Sandisk II, maar gezien het prijsverschil was het voor mij toch de beste keus. Met een beetje zoeken heb je een 2GB voor ongeveer 130 euro
            http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

http://rouwkema.smugmug.com/

Comment

Hier is trouwens nog wat meer informatie over de snelheid van CF.

http://www.kingston.com/digitalmedia/x/

concreet vind ik de volgende specs :
              sandisk Extreme III 120x = 18 mb/s
              Ultra II van sandisk 60x = 9mb/s
              Kingston prof (SLC) 50x = 7.5 mb/s

van DPreview :

Canon 350D : 3504 x 2336 JPEG Fine 2,500 KB
              Nikon D50 : 3008 x 2000 (L) JPEG Fine 2,300 KB

Dus voor beide toestellen zijn (in theorie) alle kaarten snel genoeg om 3 fps te halen.

Volgens mij ga je enkel voor de RAW bestanden een voordeel halen uit de snellere/duurdere kaarten.

Greg

PS : dit is uiteraard allemaal theorie, misschien dat de praktijk andere resultaten geeft.
              As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
              like.no.other

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Grf
                Heeft er iemand ervaring met CF's van kingston ?
                in de PC industrie is dit een heel geliefde geheugen producent ...

lijkt me toch een stuk goedkoper dan sandisk ...

Thanks,
                Greg
                Ik trek bijna een jaar met zowel de gewone Kingston en met de Elite pro en nog geen enkel probleem gehad. Zelfs in RAW volgen ze moeiteloos.
                Je portemonnee zal er wel bij varen

En je zal er niet van sterven als je een paar minuten langer moet wachten om ze te kopiëren.

Grtz.
                Last edited by tucson2005; 9 augustus 2005, 16:38. Reden: taalfout

Comment

niet om reclame te maken, maar Nikon gaat binnenkort vermelden:

"Nikon recommends Memory Corp CF-Cards"
                  Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

Comment

gebruik zowel Kingston als Sandisk.

Staar je niet blind op de snelheid. De kaart kan nog zo snel zijn, als de camera niet mee komt helpt het helemaal niets
                    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                    lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                    X