Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schuimrubber voor fotokoffer

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Schuimrubber voor fotokoffer

Oorspronkelijk geplaatst door vinstermik
    Als ik uw pm goed begrijp moet ik gewoon mijnen koffer binnenbrengen.
    Ik krijg dan bericht wanneer 'm, op maat met schuimrubber gevuld, afgehaald kan worden

( )
    Vraag da maar aan steve
    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

Comment

Heel even een oud topic terug naar boven brengen.

Zit dus opnieuw met deze vraag en dit was via de zoek-functie het meest relevant topic dat ik erover kon vinden.

Wie weet waar ik piepschuim kan vinden om een koffer (424mmx265mmx173mm) te vullen zodat ik hem kan gebruiken als fotokoffer?
      Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Bij een bedrijf dat meubels stoffeert hebben ze dat schuimrubber in overvloed.

Comment

Het schuimrubber dat je op de markt kunt kopen, heeft twee nadelen. Het trekt stof aan, en het verpulverd.

En de meeste DSLR's houden niet van stof.

Er is ook anti-statische, vormvaste, kunststof. Daar moet je naar op zoek. Vlak bij Leerdam NL staat een fabriek, Je besteld het per 10M3.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
            Je besteld het per 10M3.
            10m³

Toch nog even zien naar alternatieven. Desnoods steek ik er enkel kabels ed in want dat is toch een beetje te veel van eht goede.
            Nikon D50 + Tamron AF18-200mm F/3.5-6.3 XR Di II + Nikkor AF70-300mm F/4-5.6G + Tokina ATX Pro 80-200 F2.8 + Nikkor 50mm F1.8 + SB800

Comment

Bij http://www.pelicanpro.com/ kan je dit ook vinden. Een handig middeltje om deze dingen netjes te snijden is een elektrisch vleesmes (maar altijd eerst vragen aan de chefkok voor je het gebruikt hé! ). Heb het al verschillende keren op die manier gedaan: dit werkt heel proper!
              Apple Inc. rulez

Comment

Ik heb mij al afgevraagd, moest je een mal maken van de verschillende onderdelen die in de koffer moeten, die plaats je in een houten kader , ter grootte van de koffer en dan opspuiten met isolatie schuim om op die manier een vulling te maken die perfect in de koffer past. Soms wordt verpakking op die manier opgevuld met het toestel er midden in (in een plastiek zak) Heeft iemand hiermee ervaring ?
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Na even rondgeneusd te hebben, ga ik 2 dingen zoeken en uitproberen:

- geluidsissolatie.
                  - antistatische opvulling.

Iemand al ervaring met die zaken?

Comment

Ik ben het ook met geluidsisolatie aan het proberen.

2 stukken van 150 bij 50 cm kosten bij gamma 9 eur oid.

Ik heb 1 laag op de bodem en 1 laag op het deksel gekleefd (dubbelzijdig plakband).

de rest heb ik dubbel genomen zodat ik daar gaten in kan snijden om lenzen in te leggen. Maar daar heb ik de tijd nog niet voor gehad.

hier zijn een paar fototjes om het duidelijk te maken :

As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

Comment

Welke lijm kan je hiervoor eigenlijk het beste gebruiken? De enige die ik hier liggen heb is volgens mij te agressief en gaat waarschijnlijk de schuimrubber smelten.

Comment

Met behulp van deze schuimrubbermat kunt u de indeling van uw koffer helemaal zelf bepalen. Door het voorgevormde raster (± 1,5 x 1,5cm) kunt u met behulp van een mes uw eigen vorm uit de mat snijden. Daardoor ontstaat de gewenste contour. Hierdoor kunnen kwetsbare voorwerpen als laserwaterpas en foto-apparatuur veilig worden opgeborgen en getransporteerd.

Technische specificaties:
                        Afm. (lxbxh) 455 x 320 x 60 mm. 4.95€

Gr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Roel Bekijk bericht
                          Welke lijm kan je hiervoor eigenlijk het beste gebruiken? De enige die ik hier liggen heb is volgens mij te agressief en gaat waarschijnlijk de schuimrubber smelten.
                          Alleslijm? Evt uitproberen op n klein stukje.

Comment

ik heb dubbelzijdig plakband gebruikt.

maar er zijn spuitbussen met lijmspray en die is meestal niet agressief.
                            As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                            like.no.other

Comment

Ik heb deze geluidsmatjes hangen in mijn kelder. kheb ook al restjes gebruikt om ergens iets op te vullen dat beschermd moest worden en het deed prima dienst.

Het moet, gelijk hier al gezegd is, speciale lijm zijn want met zelfs gewone hobbylijm loop je het risico het schuim op te frete.

De speciale lijm vindt je in betere doe-het-zelf zaken. Het zijn kleine of grote verfpotten met daarin lijm die je gewoon op het te lijmen oppervlak bestrijkt met een verfborstel.

gegroet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thomashouben Bekijk bericht
                                De speciale lijm vindt je in betere doe-het-zelf zaken. Het zijn kleine of grote verfpotten met daarin lijm die je gewoon op het te lijmen oppervlak bestrijkt met een verfborstel.
                                Of kijk eens in een zaak waar ze banken/stoelen stofferen.

Chris

Comment

Working...
                                X