Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke monitor gebruiken jullie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke monitor gebruiken jullie ?

    Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor die ik als tweede scherm aan mijn laptop zou willen koppelen. De laatste topic op dit forum is m.i. al wat te gedateerd om nog relevant te zijn.

    Momenteel gebruik ik hiervoor een Dell U2410, maar de beeldkwaliteit is echt niet voldoende en inferieur tov mijn laptop.
    Welke monitor kunnen jullie aanbevelen ? De voorkeur gaat uit naar een 24 inch omdat ik vrees dat een 27 inch te groot is om aangenaam te werken (zit ik dan niet te dicht tegen mijn scherm ?).

    Graag jullie input en alvast bedankt.

    Vriendelijke groeten

    Peter

  • #2
    Eizo ColorEdge CG277-BK (aangekocht 2017/11)

    ​Zit ik dan niet te dicht tegen mijn scherm ?
    Dat hangt er een beetje vanaf hoeveel ruimte je hebt. Ik zit z'n 70 a 80cm van beeldscherm af.

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    - Eizo CG2420-BK

    Comment


    • #3
      Eizo ColorEdge CG279X
      Heel erg tevreden van

      Uiteraard hangt alles er vanaf hoeveel je eraan wilt investeren, kwaliteit betaal je (nog steeds) spijtig genoeg
      27" vind ik persoonlijk een ideale maat maar ik gebruik geen 4k resolutie, voor fotografie in mijn ogen sowieso overbodig
      Als je uw scherm veel gebruikt om 4k video's te bekijken of te bewerken dan is het een andere zaak, logisch uiteraard.

      grts
      Sieg
      Last edited by Sieg; 6 november 2023, 20:15.
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Eizo is erg duur voor wat het is.
        Daarom heb ik Asus Pro Art scherm gekocht.
        Die doen het zelfs beter en pak goedkoper.

        Comment


        • #5
          Mocht mijn huidige Benq morgen de geest zou geven dan wordt die vervangen door deze: [ DEZE]
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Ik heb nog altijd mijn 'instapper" EIZO CS2420 (24", 1920x1200), 99% Adobe RGB (ong €500 indertijd).
            Staat op armlengte (ong 60cm) en dan is 24 inch perfect.
            Enkel begint de lage resolutie te storen, er kan niet veel op een scherm.

            Een ASUS 27" ProArt PA279CRV kost nu ongeveer hetzelfde en er kan met 4K (3840x2160) 4 maal zoveel op.
            Omdat de boord veel smaller is, is hij maar 5cm breder dan mijn Eizo, dus hij kan redelijk dicht blijven staan (anders vrees ik dat je van de grotere resolutie weinig plezier gaat hebben).





            Comment


            • #7
              Benq 27" EW2780U 4K
              Dat werkt prima en het kleurbereik is goed genoeg. Zelf had ik een ander scherm op het oog, maar dat was toen mijn 23" uitgevallen is, niet meer voorradig en ik moest dringend een scherm hebben. Dus is't het 2e scherm van op het lijstje geworden.
              Een Eiso, NEC of die topschermen van Benq zijn zeker beter, maar een pak duurder. Heb ik dat nodig? Niet meteen.

              Comment

              Working...
              X