Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Geniet mee op 27 april 2024 van een inspirerende Shooting Day in Leuven. Alle informatie vind je hier.
En, euh, backup ? Ik hoop dat deze term je wel bekend is ? Ook hier thuis heb ik backup's van de externe harde schijven, met uitzondering voor data die onbenullig zijn, maar daar heb ik niet veel van.
Anders eens de contactpunten reinigen, ander kabeltje, ...
Als je een ander kabeltje hebt, dan moet je dat eerst eens proberen, ik heb ooit gehad dat zo'n kabeltje dat bij een nieuwe schijf geleverd was, defect was.
Met een ander kabeltje werkte die nieuwe externe harde schijf dus wel, de verkoper heeft dan ook zo snel mogelijk een nieuw kabeltje opgestuurd om dat defecte kabeltje te vervangen.
Als de schijf werkelijk defect is, dan hoop ik dat je de bestanden nog ergens op een andere schijf hebt staan zodat je die dan ook zo snel mogelijk weer op een nieuwe schijf kan kopiëren.
Bestanden die je niet verloren wil laten gaan, die moet je op minstens twee aparte schijven bewaren, als er dan eentje stuk gaat, dan ben je niet alles kwijt.
Het zou ook kunnen gebeuren dat de eerste cluster een 0 is en dan ziet Microsoft de schijf niet meer.
Er bestaat wel software die alles kan redden maar die is enkel voor bedrijven.
Zouden wij niet beter voor de recovery van kaartjes en schijven een FAQ schrijven. Zodat we daar niet telkenmale opnieuw hetzelfde antwoord moeten voor geven?
Comment