Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe schijf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe schijf

    mijn externe schijf doet het niet meer. is er nog iets aan te doen
    gr andreas

  • #2
    Je zult toch wat meer info moeten geven....
    Welk merk en type externe HD
    welk os

    Al geprobeerd op een ander device

    Comment


    • #3
      Heb je in je vriendenkring niet een pc guru zitten?
      Met wat geluk is je data terug te halen.
      Maar veel hangt er van af wat de storing is.

      Comment


      • #4
        En, euh, backup ? Ik hoop dat deze term je wel bekend is ? Ook hier thuis heb ik backup's van de externe harde schijven, met uitzondering voor data die onbenullig zijn, maar daar heb ik niet veel van.

        Anders eens de contactpunten reinigen, ander kabeltje, ...
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Externe schijf met of zonder voeding zo ja met voeding eens controleren of deze nog werkt.

          Comment


          • #6
            Als je een ander kabeltje hebt, dan moet je dat eerst eens proberen, ik heb ooit gehad dat zo'n kabeltje dat bij een nieuwe schijf geleverd was, defect was.
            Met een ander kabeltje werkte die nieuwe externe harde schijf dus wel, de verkoper heeft dan ook zo snel mogelijk een nieuw kabeltje opgestuurd om dat defecte kabeltje te vervangen.

            Als de schijf werkelijk defect is, dan hoop ik dat je de bestanden nog ergens op een andere schijf hebt staan zodat je die dan ook zo snel mogelijk weer op een nieuwe schijf kan kopiëren.
            Bestanden die je niet verloren wil laten gaan, die moet je op minstens twee aparte schijven bewaren, als er dan eentje stuk gaat, dan ben je niet alles kwijt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Het zou ook kunnen gebeuren dat de eerste cluster een 0 is en dan ziet Microsoft de schijf niet meer.
              Er bestaat wel software die alles kan redden maar die is enkel voor bedrijven.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Zolang Andreas49 geen verdere informatie geeft (wat mij zou verwonderen) komen we niet verder.

                Dit was slechts zijn tweede post en volgens zijn eerste post kwam hij net terug van een reis in de States te zien aan een foto van een Bald Eagle .

                Comment


                • #9
                  Zouden wij niet beter voor de recovery van kaartjes en schijven een FAQ schrijven. Zodat we daar niet telkenmale opnieuw hetzelfde antwoord moeten voor geven?

                  Comment

                  Working...
                  X