Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oculair

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oculair

Hallo,

Bestaat er voor de Nikon D70 een oculair dat 90° naar boven is gericht om laag tegen de grond te fotograferen? Misschien van een andere fabrikant als Nikon het niet maakt.

Groetjes, Ron

PS: Ben nu een weekje van tussen op een motortrip.
    Ron
    D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

Re: Oculair

Heeft iemand trouwens die Zigview al eens geprobeerd / getest ?

The document/file requested was not found on this server.

Die zal uiteraard wel niet ideaal zijn om manueel te focussen , maar zou toch een "indruk" moeten geven van wat je aan het doen bent met de cadrage.

Als ik zie hoeveel een echte hoekzoeker kost...
    Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Ik heb er een tijdje geleden eentje gekocht via Ebay: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...tem=7526951744
      Ben er tevreden over!
      Nikon D80 + Tokina 12-24 + Tamron 28-75 f2.8 + Sigma 105 f2.8 macro + Nikkor ED 80-200 f2.8 + SB-600

Comment

Tanx Peterke,

Heb effe naar de link gaan kijken en het lijkt me interessant daar het maar occasioneel wordt ingezet. Het prijsje is gemiddeld 115 Britse pond.

We kijken nog even rond.

Groetjes, Ron
        Ron
        D70 met glas van 28 tot 500 mm en andere snuisterijen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peterke
          Heeft iemand trouwens die Zigview al eens geprobeerd / getest ?

The document/file requested was not found on this server.

Die zal uiteraard wel niet ideaal zijn om manueel te focussen , maar zou toch een "indruk" moeten geven van wat je aan het doen bent met de cadrage.

Als ik zie hoeveel een echte hoekzoeker kost...
          Zigview is ook niet echt spotgoedkoop (159 euro ), zal wellicht ook wel enkele batterijen lusten en hoogst waarschijnlijk niet bruikbaar in fel zonlicht.

Canon hoekzoeker = 259 euro.... tja...
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Via deze link http://forums.dpreview.com/forums/re...hread=14040079 kun je een PDF downloaden met meer info.

Als alternatief voor een hoekzoeker lijkt het me helemaal niet zo gek.

P.s. oplaadbare batterij in het toestelletje
            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
            lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              Zigview is ook niet echt spotgoedkoop (159 euro ), zal wellicht ook wel enkele batterijen lusten en hoogst waarschijnlijk niet bruikbaar in fel zonlicht.

Canon hoekzoeker = 259 euro.... tja...
              Daar zijn ze anders wel sterk in, die mannen van Canon... Vooral die accessoires zijn schandalig geprijsd (en hoe pietluttiger hoe schandaliger, heb ik de indruk). Ik heb destijds die extention tubes gekocht voor een heel zacht prijsje (sommigen zullen zich hier de heisa nog herinneren), maar als ik zie dat dit eigenlijk maar metalen ringen zijn met contactpuntjes en een mat-zwarte afwerking binnenin, dan is dat echt de catalogusprijs toch echt niet waard. En eigenlijk is zo'n hoekzoeker toch ook maar een eenvoudig dingetje. Voor 259,- € verwacht ik iets meer, euh, toeters en belletjes ?

Ik zou die zigview misschien wel gaan inzetten om plafonds te fotograferen in grote gebouwen (bv. gothische kathedralen) of om tegen de stam van een boom op te kunnen kijken vanop de grond of.... enfin, genoeg ideetjes. Als je kan vertrouwen op de AF van je camera (+lens), dan lijkt me dit toch nog te doen.
              Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Working...
              X