Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foutje van SD kaart of van mij?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Foutje van SD kaart of van mij?

Hallo,

Ik heb een Scandisk Extreme III 1.0 GB kaartje. Als ik een heleboel foto's gemaakt heb, kan ik vanaf foto nr. (ongeveer) 370 de foto's niet meer via de kaartlezer openen. Hij kan het format dan niet lezen/herkennen. Wel als ik ze download met een USB kabeltje. Ik heb het kaartje al een keer geformatteerd via de camera (Panasonic DMC-ZF20) maar de volgende keer had ik weer dat probleem. Nu heb ik iets gelezen over mappen maken. Heeft dat er iets mee te maken of is het kaartje gewoon niet goed? En als ik dan mappen moet maken, hoe doe ik dat?

Groetjes Marion

P.s. de foto's worden opgeslagen in JPEG.

Re: Foutje van SD kaart of van mij?

Hoi,

Weet niemand het antwoord? Maandag ga ik nl terug naar de leverancier om nog wat te kopen en voor hetzelfde geld is het iets heel eenvoudigs wat ik fout doe of misschien is het wel een beperking van bv mijn pc geheugen, ik wil graag goed beslagen ten ijs komen als het idd het kaartje blijkt te zijn.

Groetjes Marion

Comment

Zal wel aan je kaartje liggen.
      Mappen of geen. Fotobestanden of MP3. Tekst bestanden of een klein filmke.
      Die kaartjes kunnen het allemaal aan.

Maar !!!
      Ik ben zo een beetje mijn vertrouwen kwijt in die kaartjes.
      Als je verschillende keren thuis komt met uw kaartje met waarop jij denkt "de foto van het jaar" geschoten te hebben en dan kom te tegen dat je kaartje u in het oor fluisterd dat hij alle dienst weigerd

Nog zo iets is dat ze je er een gratis prog. bij geven om uw kaartje te herstellen voor als je uw foto's kwijt bent
      Waarom maken ze niet van de eerste keer dat je uw foto's niet kwijt geraakt

Je gaat een nieuwe auto kopen en er zit al direct een nieuwe motor bij " a, ja want binnen 14 dagen is hij toch stuk. En zo heb je direct al een nieuwe motor "

Comment

Aangezien je het niet via de kaartlezer en wel via de camera kunt lezen vermoed ik haast een probleem met de kaartlezer. Mogelijk is de kaartlezer niet 100% compatibel met het kaartje
        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

Comment

Aha, AJH,
          dat zou het ook nog kunnen zijn. De kaartlezer is al 2 jaar oud. Ik ga er iig mee terug (ik moet er toch heen) en als zij dat ook als reden opgeven, vind ik dat wel een logische verklaring. Ik kan ze toch via de usb ophalen dus een echt probleem is het ook weer niet.

@ Prutske:
          Die rescue disk is voor als je per ongeluk de foto's van het kaartje delete zonder ze ergens anders opgeslagen te hebben. , can happen maar dan is er de rescue.

Groetjes Marion

Comment

Working...
          X