Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

E-bay aanbod van statief en geheugen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• E-bay aanbod van statief en geheugen

Sinds enkele maanden wordt op E-bay constant een aanbod gedaan (telkens hernieuwd) voor de verkoop van een (nieuw) statief van het merk Qentis STO2 samen met een geheugenkaart van 1 GB van een merk dat als 'generic' wordt omschreven. Je kan met wat geluk het geheel op de kop tikken voor ongeveer 60-70 Euro, met wat verzendingskosten erbij.
    Het gaat blijkbaar over een Duitse firma die vanuit Frankrijk opereert.
    Heeft er iemand ervaring met dit aanbod en hoe staat het met de kwaliteit van het statief en van de kaart (overigens naar keuze Compactflash of SD) ?

Re: E-bay aanbod van statief en geheugen

geef de link eens naar zulk een aanbod...

ik meen het me wel te herinneren, vroeger was dat er met ultra II kaartjes...

geef ook eens aan voor welk toestel het statief moet dienen. voor een compactje is alles goed en stevig, voor een dslr met lens is het al wat anders he

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Dit is de link....
      Is dit niet overdreven goedkoop ?

Anderzijds is het aanbod zoals gezegd al maanden geldig. Blijbaar heeft de firma een volle camion statieven en geheugenkaarten kunnen bemachtigen...

Zijn dit soort gegheugenkaarten trouxwens betrouwbaar ?

Comment

Pffff...lijkt me eerder speelgoedstatief (zeker niet voor een DSLR, eerder voor een compactje ) en de CF hebben ze een SanDisk-look gegeven...lijkt me zonde van het geld...
        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Het statiefje heeft een maximum hoogte van 114 cm.
          Puur speelgoed.
          Ik zou nooit iets kopen bij iemand met bijna 1000 negatieve beoordelingen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex
            Het statiefje heeft een maximum hoogte van 114 cm.
            Puur speelgoed.
            Ik zou nooit iets kopen bij iemand met bijna 1000 negatieve beoordelingen.
            Allemaal goed en wel, maar wat met de kaart ? Zelfs alleen voor de kaart is de prijs interessant
            Iemand hiermee ervaring ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Theo Flitser
              Allemaal goed en wel, maar wat met de kaart ? Zelfs alleen voor de kaart is de prijs interessant
              Iemand hiermee ervaring ?
              Waarde statief is nul komma nul
              Hij vraagt 20€ verzendingskosten.
              Dat 1Gb CF kaartje van een duister merk zal je minimum 90€ kosten.
              Ik bied reeds geruime tijd een Sandisk ULTRA II van 2Gb met levenslange garantie aan in de koopjeshoek voor 163€. Als je dan toch je geld wil wegsmijten....

Comment

hoi,

als je toch "goedkoop" geheugen kaartjes wil kopen via e-bay, kijk dan even naar Amerika.

Ik heb er een paar Sandisc van 256Mb gekocht voor 7 dollar, de ultra II was +/- 20 Dollar.

Ik heb wel meer verzendkosten betaald dan dat ik de kaartjes heb moeten betalen. Ook de douane deed even moeilijk, opmdat het blijkbaar wat goedkoop was, maar na doorfaxen van de betalingsgegevens bleek alles toch in orde te zijn.

De kaartjes zijn wel bulk, dus geen mooi doosje, geen bescherm hoesje. gewoon de kaart en niets meer.

mvg
                nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Sinds waneer heeft een statief een geheugenkaartje nodig
                  Canon EOS 1D Mark III | 70-200 2.8 | 1.4 & 2x converter | 24-70 2.8 | www.sport-picture.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door falerossi
                    Sinds waneer heeft een statief een geheugenkaartje nodig
                    Deze opmerking is zeer terecht. Vandaar mijn aanvankelijke bedenking dat er hier blijkbaar sprake is van dingen die uit de camion zijn gevallen...

Het statief ziet er anders zeer robuust uit; is er eigenlijk iemand op dit forum die er al echt één onder ogen heeft gehad en heeft iemand al met de geheugenkaart gewerkt ? Behalve wat schampere indrukken lees ik niet weel concreets .
                    En handel drijven met de USA is mij met douane en betalingsmodaliteiten toch iets te link.

Is dit aanbod zuivere oplichterij of is het te overwegen voor minder dan zeventig euro ?
                    Het gaat ik elk geval over splinternieuwe exemplaren...

Comment

oplichterij is het zeker niet, maar of je blij zal zijn met je aankoop, dat is iets anders dan oplichterij !!!!!!!!!!!

je kan altijd googlen voor dat statief, ook ik heb over zijn aanbod vroeger nagedacht, maar voor mij was het net niet goed genoeg (ik was zeer veeleisend, met name over maximumgewicht!!)

voor een compactje volstaat het, voor een zwaarder toestel niet echt (helemaal met middenzuil omhoog dan...)

kaartje: tja, tis opslag he. verwacht je niet aan een ultra II, maar het is opslag!!!

stel je jezelf niet veel eisen, ga er dan voor. zeg je: ik wil een snelle kart, ga dan voor een ultra II of zo. wil je een robuust statief voor een dslr, koop dan een echt goed statief (kost dan wel veel meer)

beslis voor jezelf wat je wil en wat je nodig hebt...(en zeg eens voor welk toestel het statief moet dienen)

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Toevallig ken ik het statief zeer goed.
                        Toen ik enkele maanden geleden in Bosnië was, wou ik mijn avonden spenderen aan wat experimenten met toestel.
                        Dit statief was daar te koop in de Amerikaanse PX (taxfree-shop).

Ik kan je alleen dit maar zeggen: Dit statief is NIET geschikt voor fotografie.
                        Het kan mss wel gebruikt worden om een lichte videocamera op te plaatsen, maar zeker geen fototoestel, zelfs geen consumer.

hesy.be
                        BD0319BE

Comment

Wat kan je nu in hemelsnaam doen met een statief dat een maximale hoogte heeft van 114 cm. Is enkel geschikt voor een smurf met een wegwerpcamera.
                          Of zit je graag op je knieen?

Comment

Mijn Hitachi Microdrive 2gig is perfect toegekomen. volledig nieuw in speciale gesloten verpakking en in een veel te grote doos met daarin nog een zakje bedankingssnoep. Die duitsers e 105€. de vrijdag gestort de woensdag aan je deur . grtz Kurt
                            Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                            http://www.racenews.be

Comment

Koop dat statief niet . ( punt )

Op tenerif, Grand Canaria, enz... gooien ze letterlijk die statiefjes om je oren voor 7 a 8€. Toen ik daar op een plaatselijke toeristenmarkt liep viellen mijn ogen onmiddelijk op dat statief. Ik kon mijn ogen niet geloven, voor 8€ een goed zwaar statief ( van ver gezien ). Mijn eerste reactie " ik koop er mij 10, ik graak dat wel kwijt in belgenland, al moets ik ze weggeven met nieuwjaar ".
                              Maar na het statief eens te bekijken van dicht was ik snel veranderd van mening . statiefkop is volledig van brolplastiek en ik zou er niet mee in de zon durven lopen ( slapjes ). Klepjes om de poten vast te zetten zijn volledig in de brolplastiek.
                              En die haak onderaan ( brolplastiek ) om gewicht aan te hangen zou ik geen halve kilo durven hangen.

Waar het statief wel geschik zou voor zijn is om het om te bouwen naar een " lampadeir " ( lamp op een staander ) als gadget voor in je studio

Comment

Working...
                              X