Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schoudertas (lowepro)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Schoudertas (lowepro)

Ben op zoek naar een goede schouldertas waar ik al mijn materiaal in kan. Ik blijf liever bij Lowepro omdat ik daar al jaren tevreden van ben. Liefst een schouldertas omdat deze makkelijk te benaderen is bij een wandeling maar heel misschien ook een rugzak indien niet alles erin gaat.

Wat erin moet: 20D(misschien grip erbij)/17-40/70-200F4/Sigma180/100-400/50/580Ex
    Dan nog batterijen, kabels,enz....

Ik had al gedacht aan de Nova5, maar volgens iemand krijg ik dit allemaal niet erin. Ik denk ook niet dat ik altijd alles ga meenemen als ik ergens ga.

Kunnen jullie mij hier wat suggesties geven?
    Mercikes!!!!
    Last edited by huibke; 13 juni 2005, 07:04.
    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

Re: Schouldertas (lowepro)

Als er echt alles in moet kunnen + eventueel nog portefeuille, GSM, PDA, laders enz...: een Lowepro Magnum AW !

Maar ik heb ook nog een kleinere Lowepro ( Nova 4 ) waar ik een body en twee lenzen in kwijt kan.

Lowepro zijn zeker niet de goedkoopste maar het zijn oerdegelijke tassen.
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik heb - met het oog op uitbreiding - gekozen voor de LowePro CompuTrekker Plus AW.
      Er is nog een apart vak voor een 17" laptop.
      Hij is idd. wél groot, maar je krijgt er alles in.
      Zeer goed afgewerkt en vele extra vakjes.

Natuurlijk ga ik niet op lange trektocht met àl mijn spullen erin...

In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Comment

PM sent

Comment

Het is moeilijk. Als ik inderdaad alles mee wil, dan denk ik dat ik misschien niet buiten een rugzak kan. Je gaat ook niet elke keer met je hele gerief op stap. Dus misschien toch maar een Nova schoudertas en dan 1 lens thuislaten ofzo.

Comment

Re: Schoudertas (lowepro)

.................
            Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 17:05.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
              Als er echt alles in moet kunnen + eventueel nog portefeuille, GSM, PDA, laders enz...: een Lowepro Magnum AW !

Maar ik heb ook nog een kleinere Lowepro ( Nova 4 ) waar ik een body en twee lenzen in kwijt kan.

Lowepro zijn zeker niet de goedkoopste maar het zijn oerdegelijke tassen.
              Marc, in die LowePro Nova4, zou ik daar een D70 met 70-200 Sigma lens attached + D70 kitlens + SB800 flash in kwijtkunnen ? Ik twijfel nog een beetje tussen een Nova 4 of 5, dus alle info is welkom
              D7000 en wat glas

Comment

Na een 4tal tassen te hebben uitgeprobeerd, heb ik de ideale schoudertas gevonden. De lowepro Pro-Mag AW 2 : http://www.lowepro.com/Products/Shou..._Mag_2_AW.aspx

Die is ondanks zijn grote, compact en heel stevig, en je gelooft gewoonweg niet wat je daar allemaal in kwijt kunt.
                Bij mij steekt er bvb in de Fuji S3 met gemonteerde 80-400 erop aan de ene kant, en aan de andere kant mijn D70 met 17-55 erop. Als je maar één body mee neemt, kun je de helft vd tas gebruiken om bijkomende lenzen in te stoppen.
                Je mag altijd eens langs komen om te proberen als je witl.
                Last edited by Jazzaddict; 14 juni 2005, 15:21.

Comment

Moeilijk moeilijk. Daar ik nog niet alle materiaal heb maakt het nog moeilijker om een tas voor toekomstig materiaal te kopen. Ik wil ook dat alles goed bereikbaar is. Misschien een schouldertas voor body en 2 lenzen en dan nog een rugzak waar alles in kan, met statiefbevestigingen voor lange wandelingen.

Comment

ik zoek eigenlijk een ideale schoudertas waar ik snel mijn materiaal kan uitnemen. Liefst Lowepro (heb de DRYZONE en die is super).

Ik zou willen dat de Canon 20D + flits alsook een reeks lenzen (ook de sigma 50-500) erin kan?
                    Moet ook kleine vakjes hebben voor pda, gsm, ...

Iemand een goed voorstel?

Greetz, RonnyE

Comment

Ik gebruik momenteel de Lowepro Omni Pro schoudertas, daar krijg ik heel mijn hebben en houden in. En je kan de tas langs 2 zijden openen. En je kan er je fototoestel met lens gemonteerd in plaatsen.

In de Omni reeks kan je ook de Omni Trekker overwegen : die kan je als schoudertas EN als rugzak gebruiken. Leuke combinatie dus...
                      :::: Canon :::: 1D MkII N
                      :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                      :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Ik gebruik een Elite AW II van lowepro, best wel een goede rugzak , uit hetzelfde leer gesneden als de lowepro Pro-Mag AW 2 : robuust en stevig.

zo vul ik dat tasje...

sugar
                        "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zuiderbuur
                          Ik gebruik momenteel de Lowepro Omni Pro schoudertas, daar krijg ik heel mijn hebben en houden in. En je kan de tas langs 2 zijden openen. En je kan er je fototoestel met lens gemonteerd in plaatsen.

In de Omni reeks kan je ook de Omni Trekker overwegen : die kan je als schoudertas EN als rugzak gebruiken. Leuke combinatie dus...

Is inderdaad zeer handig de Omni Pro! Heb je een idee wat deze kost?

Greetz, RonnyE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sugar
                            Ik gebruik een Elite AW II van lowepro, best wel een goede rugzak , uit hetzelfde leer gesneden als de lowepro Pro-Mag AW 2 : robuust en stevig.

zo vul ik dat tasje...

sugar
                            Kan je daar iets uitnemen zonder de tas via de 2 sluitingen open te moeten doen? Dus aan de bovenkant je camera eruit halen?

Greetz, RonnyE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                              Is inderdaad zeer handig de Omni Pro! Heb je een idee wat deze kost?

Greetz, RonnyE
                              Blijkbaar 160 Euro nieuw bij Top Foto in Düren.
                              Heeft wel geen AW bescherming, maar is voor mij geen probleem.

Heeft ook +/- het formaat van attachékoffer, dus geen probleem op luchthavens... enkel het gewicht natuurlijk.

Extra achtervak om + A4 formaat formulieren en mappen in te steken zonder dat de handel geplooid moet worden.

Ik denk dat ik de mijne nooit zal wegdoen.
                              :::: Canon :::: 1D MkII N
                              :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                              :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Working...
                              X