Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opladen batterijen in VS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opladen batterijen in VS

Ik vertrek binnenkort, zoals reeds gezegd, naar de VS.
    Uiteraard gaat mijn D70 - SB 600 - Onion Drive mee.

Probleem: daar hebben ze 110 V (+een ander soort stekker).
    De transformatoren van deze toestellen geven wel een bereik van 100 tot 240 Vac op. Kunnen die dan zonder problemen daar ook gebruikt worden ????

Iemand ervaring hoe ik daar ter plaatse die spullen opgeladen krijg????

Dirk
    Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Re: Opladen batterijen in VS

Dirk;

Het toestel zal opladen, ev wat trager, maar dat kan geen probleem zijn.
    Enige wat je dient te voorzien is een verloopstekker voor de US, zijn van die platte pinnen.

Mvg
    Tom
    My flickr space

Comment

Als de lader(s) aangeven dat ze bruikbaar zijn voor 100 - 240V/50 -60Hz kan je zonder probleem opladen in de VS. Verloopstekker niet vergeten! Lader voor mijn 10D en mijn travel lader van GP werken zonder problemen, maar bv. mijn GP Powerbank 3 doen het niet (staan ook op dat hij alleen voor 240V is).

BTW: Als je meerdere Europese apparaten mee naar de andere kant van de grote plas neemt, kan je misschien een verdeeldoos met 4 Europese stekkers kopen (in de Gamma, Lidl, ...) en daar een snoer aanzetten met een Amerikaanse stekker. Verdeeldoos in het stopcontact en je hebt 4 stopcontacten.

Kris.
      My work: VICTORIE.com

Comment

Als je oplaadadaptor 100 - 240 V vermeldt, is hij wel degelijk bruikbaar in Europa - US - Japan. Typisch voorbeeld hiervan zijn de stroomadaptors van laptops, deze zijn zeker en vast ontworpen om in alle werelddelen kunnen gebruikt te worden. Enige wat je nodig hebt zijn verloopstekkers. Goede raad daarin: koop een zo eenvoudig mogelijk model ! Een gewone verloopstekker van euro naar US type ipv een "steradaptor" of dergelijke waar je ook nog 10 stekkers van andere landen kan op vinden ...
        Heb door ondervinding geleerd dat het beter is om 1 stekker per land te hebben dan ééntje die 10 lander ondersteunt.

Groetjes,

DVdB
        Zo'n schattig Nikon kodakske en wat glas erbij ...

Comment

Ik kom erjuist van en alles werkt prima, geen zorgen maken, VOORZIE wel voorloopstekkers want de 'vrouwelijke contacten(dozen)' daar zijn helemaal anders dan de onze

Comment

Aan allen bedankt voor de replys.
            Nu eens zoeken wat we nog juist allemaal aan electrische apparaten gaan meenemen.......
            @Iks: bedankt voor de tip van de verdeeldoos.

Dirk
            Nikon D70 + Nikkor 28-80 + Nikkor 75-240 + Sigma 12-24 (f4.5-5.6) + Nikon 50 mm f1.8DSB + Sigma 105mm f 2.8 Macro + SB-600 flash + Manfrotto 724 B + Hakuba flat table tripod

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lks712
              BTW: Als je meerdere Europese apparaten mee naar de andere kant van de grote plas neemt, kan je misschien een verdeeldoos met 4 Europese stekkers kopen (in de Gamma, Lidl, ...) en daar een snoer aanzetten met een Amerikaanse stekker. Verdeeldoos in het stopcontact en je hebt 4 stopcontacten.
              Haha, nog iemand met ervaring. Ik doe net hetzelfde. Ipv verloopstekkers voor alles, één viervoudige verdeeldoos + één verloopstekker. Je sleurt trouwens wat mee dat op electriciteit moet.
              - adapter voor lader batterij fototoestel
              - adapter voor lader batterij videocamera
              - adapter voor gsm
              - adapter voor laptop
              - adapter voor 2wayradios (zeer handig met de famillie in pretparken en shopping malls )
              - adapter voor de oplaadbare batterijen voor flits, gameboys, walkman etc
              - stroomkabel voor scheerapparaat
              - stroomkabel voor electrische tandenborstel
              - stroomkabel voor ladyshave (niet voor mij natuurlijk)
              - muggenverdelingsverstuiver (of hoe noem je zoiets)
              DigiCam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DigiCam
                Haha, nog iemand met ervaring. Ik doe net hetzelfde. Ipv verloopstekkers voor alles, één viervoudige verdeeldoos + één verloopstekker. Je sleurt trouwens wat mee dat op electriciteit moet.
                - adapter voor lader batterij fototoestel
                - adapter voor lader batterij videocamera
                - adapter voor gsm
                - adapter voor laptop
                - adapter voor 2wayradios (zeer handig met de famillie in pretparken en shopping malls )
                - adapter voor de oplaadbare batterijen voor flits, gameboys, walkman etc
                - stroomkabel voor scheerapparaat
                - stroomkabel voor electrische tandenborstel
                - stroomkabel voor ladyshave (niet voor mij natuurlijk)
                - muggenverdelingsverstuiver (of hoe noem je zoiets)

Jep heb zo eentje gemaakt van een oude hp camera 735 , waren in die doos
                3 verloopstekkers bij.
                Heb dat gekoppeld op een stekkerdoos van 4.
                Gebruik dat als ik naar den GB (Schotland) ga.
                Heb het zodanig inelkaar geprutst dat ik het hier ook thuis kan gebruiken , enkel stekker (samen met kabel) te wisselen
                Is prima zo om zelf met laptop en ander klein spul.
                Anders tevel verloopstekker in de bagage he

Comment

Sorry voor het ophalen van dit topic, maar waarom een nieuw maken als er al een bestaat.
                  Mijn dochter, pas uit de VS terug, zegt dat de GSM opladen niet lukt (er staat:laadt niet op).
                  Zij had een verloopstekker bij, de lader vermeld 230V, moet zij misschien een andere lader kopen? Lukte ook niet met andere GSM (zij had er 2 mee, in geval....).

U mag dit verplaatsen naar chit chat hoor, het staat hier bij camera accesscoires zie ik nu pas .
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

Comment

Als er op lader 230 volt staat dan laad ie niet op in de VS, als er 100 - 230 Volst staat wel. In dat geval zou je een kleine trafo kunnen meenemen, is een klein blokje (kost 20 euro). Neem zelf altijd een trafo en een verdeeldoos mee, weet ik zeker dat ik goed zit met mijn stroom.

Comment

Is zoiets geschikt voor GSM of moet er meer Wattage zijn ?
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                        Is zoiets geschikt voor GSM of moet er meer Wattage zijn ?
                        Nee, dit is een omvormer 230->110V, dus US apparaten hier gebruiken. Je moet voor een 230V lader(in de US) een 110->230V omvormer hebben.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                          Nee, dit is een omvormer 230->110V, dus US apparaten hier gebruiken. Je moet voor een 230V lader(in de US) een 110->230V omvormer hebben.
                          sorry, de verkeerde, ik bedoel deze, is die goed genoeg ?

George Orwell

Comment

Lijkt mij wel.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              sorry, de verkeerde, ik bedoel deze, is die goed genoeg ?

http://www.allekabels.nl/Omvormer/17...,-45-Watt.html
                              Volgens de gegevens zou die omvormer perfect moeten werken zolang je er geen apparaten op aansluit die meer dan 45W verbruiken (een gsm-lader zal zo'n 2-3W verbruiken).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

Comment

Working...
                              X