Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kenko-Soligor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kenko-Soligor

    Bestaat er een verschil tussen de tussenringen van Kenko en Soligor.
    De een beter afgewerkt dan de andere of soepeler om te monteren???
    Prijs voor een setje is waarschijnlijk niet ver uit de buurt...
    Te gebruiken op de D70, met de 180mm Sigma Macrolens!
    D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

  • #2
    Re: Kenko-Soligor

    Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
    Bestaat er een verschil tussen de tussenringen van Kenko en Soligor.
    De een beter afgewerkt dan de andere of soepeler om te monteren???
    Prijs voor een setje is waarschijnlijk niet ver uit de buurt...
    Te gebruiken op de D70, met de 180mm Sigma Macrolens!
    hmm, tussenringen op de 180mm macro?? enig idee hoe kort je moet komen???

    Comment


    • #3
      Re: Kenko-Soligor

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
      hmm, tussenringen op de 180mm macro?? enig idee hoe kort je moet komen???
      neen echt niet...maar als ze kunnen gebruikt worden op een 150mm of een 105 dan denk ik moet dat ook toch op een 180kunnen???
      Zie niet in hoe je anders naar een méér dan 1:1 kunt gaan...
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #4
        Re: Kenko-Soligor

        Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
        Bestaat er een verschil tussen de tussenringen van Kenko en Soligor.
        Het zou mij niet eens verbazen als ze uit dezelfde fabriek komen maar een ander labeltje krijgen. Ontzettend goed afgewerkt zijn die ringen eigenlijk niet, maar ze zijn ook alleen maar bedoeld om je lens wat verder van de body te plaatsen.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Kenko-Soligor

          Ik heb Soligor gehad en ehb nu een Kenko set. Behalve de naam van het merk lijken mij het identieke ringen.
          AF blijft in beide gevallen behouden al mag er niet te veel van voorstellen.
          Met 1 ring gaat het nog net met meerdere heb je snel een lens error en moet je MF doen
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: Kenko-Soligor

            In bezit van automatische tussenring Soligor 25 mm, ziet er degelijk uit. Best is bij gebruik manueel scherp te stellen !
            Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

            Comment


            • #7
              Re: Kenko-Soligor

              Ringen van soligor of kenko zijn nagenoeg identiek . Ik zou gewoon nemen wat je het goedkoopst kan krijgen .
              http://www.dullaert.net

              Comment


              • #8
                Re: Kenko-Soligor

                Wat me wel opvalt is dat bij konijnenberg de tussenringen van soligor voor de nikon duidelijk duurder zijn dan die voor de Canon, de pentax en de minolta, bijna € 40 verschil

                Ik ontdek wel enkel 12/ 20/ 36mm tussenringen, geen 25 mm, misschien oudere serie die 25???
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Kenko-Soligor

                  Bedankt voor jullie antwoorden! Weet voldoende, denk ik....
                  D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                  BD0290BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kenko-Soligor

                    Tussenringen op een 180mm macro zijn weinig zinvol, je koopt veel beter de Sigma 1.4x of 2.0x om groter dan 1:1 te gaan.
                    Tussenringen hebben hun nut nl. het meest bij korte lenzen zoals vb een 50mm lens.

                    formule : lengte tussenring / focale lengte = extra vergroting

                    vb : 180mm macrolens @ 1:1
                    Kenko 25mm / 180mm = 0.13 -> 1.13x ipv 1x, absoluut de moeite niet.

                    vb : 50mm macrolens @ 1:1
                    Kenko 25mm / 50mm = 0.5 -> 1.50x ipv 1x

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kenko-Soligor

                      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                      Tussenringen op een 180mm macro zijn weinig zinvol, je koopt veel beter de Sigma 1.4x of 2.0x om groter dan 1:1 te gaan.
                      Tussenringen hebben hun nut nl. het meest bij korte lenzen zoals vb een 50mm lens.

                      formule : lengte tussenring / focale lengte = extra vergroting

                      vb : 180mm macrolens @ 1:1
                      Kenko 25mm / 180mm = 0.13 -> 1.13x ipv 1x, absoluut de moeite niet.

                      vb : 50mm macrolens @ 1:1
                      Kenko 25mm / 50mm = 0.5 -> 1.50x ipv 1x
                      Bedankt Hans,

                      Meen dat jij een "balg" hebt aangekocht om verder dan de 1:1 te kunnen gaan;
                      Dzjee gebruikt nochtans tussenrigen en zijn resultaten mogen er toch wel wezen!!!
                      Om op reis een macro te nemen met een tussenring en een 50 mm standaardlens (als tussendoortje) is het misschien wel practischer dan die 180mm mee te sleuren?
                      De 1.4 heb ik al maar wil nog dichterbij....zoals u waarschijnlijk..
                      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
                      BD0290BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kenko-Soligor

                        Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
                        Bedankt Hans,

                        Meen dat jij een "balg" hebt aangekocht om verder dan de 1:1 te kunnen gaan;
                        Dzjee gebruikt nochtans tussenrigen en zijn resultaten mogen er toch wel wezen!!!
                        Om op reis een macro te nemen met een tussenring en een 50 mm standaardlens (als tussendoortje) is het misschien wel practischer dan die 180mm mee te sleuren?
                        De 1.4 heb ik al maar wil nog dichterbij....zoals u waarschijnlijk..
                        Omdat ik twijfel om die MP-E 65mm 1x-5x van Canon aan te schaffen heb ik die balg (die ik al lang heb) van onder 't stof gehaald om nog eens te zien wat ik er mee kon doen. Samen met m'n 100mm macro haal ik 2.5x terwijl ik met een 2x converter ook 2x bereik maar met veel minder lichtverlies. Enkel met een omgekeerde 28mm lens er op wordt die balg pas interessant.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kenko-Soligor

                          Oorspronkelijk geplaatst door 21kine
                          Wat me wel opvalt is dat bij konijnenberg de tussenringen van soligor voor de nikon duidelijk duurder zijn dan die voor de Canon, de pentax en de minolta, bijna € 40 verschil
                          Ik ontdek wel enkel 12/ 20/ 36mm tussenringen, geen 25 mm, misschien oudere serie die 25???
                          De tussenringen voor Nikon zijn in elke winkel duurder of de andere merken.
                          Soligor Extension Tube 25, is wel vermeldt op ring en inderdaad even gemeten, bijna 25 mm !
                          Gekocht begin maart bij Kamera-Express,Nl, 59 euro + verzendingskosten.
                          Bed & Breakfast Wiesenloch, Crombach (Sankt Vith)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kenko-Soligor

                            Wat naar het schijnt ook interresant moet zijn is de novoflex eos-retro om een lens omgekeerd te monteren , maar ik weet niet of deze ook voor nikon bestaat . Hier kan je ook je ringflits op monteren zodat je bij kleine driafragmas toch no genoeg licht hebt .
                            http://www.dullaert.net

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kenko-Soligor

                              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                              Omdat ik twijfel om die MP-E 65mm 1x-5x van Canon aan te schaffen heb ik die balg (die ik al lang heb) van onder 't stof gehaald om nog eens te zien wat ik er mee kon doen. Samen met m'n 100mm macro haal ik 2.5x terwijl ik met een 2x converter ook 2x bereik maar met veel minder lichtverlies. Enkel met een omgekeerde 28mm lens er op wordt die balg pas interessant.
                              Ben daar ook al over aan het twijfelen geweest , maar het enige dat me afschrikt is dat de lens niet zijn zelfde lengte blijft behouden bij het focussen .
                              http://www.dullaert.net

                              Comment

                              Working...
                              X