Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Anglefinder C

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Anglefinder C

    Iemand ervaring met de Canon Anglefinder C ?

  • #2
    Re: Anglefinder C

    Yep,

    De Angelfinder is hier vooral in gebruik met de manuele lenzen, voornamelijk met de twee Hartblei's T/S lenzen.

    Het is een nuttige tool. Doch zijn effectiviteit wordt een beetje teniet gedaan door het kleine zoekerbeeld van mijn 300D.

    Je kan hen in twee standen zetten : normaal of vergroot(glas).
    Je kan de scherpte aanpassen aan je oog.
    Hij draait 360° rond. Zodat je niet loodrecht van boven in de camera moet kijken. Je kan hem dus ook opzij draaien.

    Vraagt wel een beetje oefening en gewenning om er mee te werken.
    Het is wel een hulpmiddel, geen tovermiddel bij de 300D.
    Met een (D)SLR met groter zoekbeeld heb ik nog niet gewerkt

    Groetjes

    Skitch
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

    Comment


    • #3
      Re: Anglefinder C

      THX Skitch,

      Tss (), ik heb de Canon TS-E 90mm besteld

      Comment


      • #4
        Re: Anglefinder C

        Hans,

        In mijn vroeger analoog tijdperk (Canon) had ik de "Canon angle finder B",
        Met wat gepruts hem toch op mijn D70 kunnen aanpassen zie topic van een tijdje geleden http://forum.belgiumdigital.com/show...on+samenwerken
        Vind het toch een pluspunt bij het nemen van een opname bij laag camerastandpunt.
        Misschien wel even wennen omdat hij 360° kan draaien maar wel héél tevreden!
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

        Comment


        • #5
          Re: Anglefinder C

          Oeps,
          terwijl ik het topic even opzocht is de knoop al "doorgehakt", snelle beslisser ben je wel...
          Groeten
          D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
          BD0290BE

          Comment


          • #6
            Re: Anglefinder C

            Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius
            Oeps,
            terwijl ik het topic even opzocht is de knoop al "doorgehakt", snelle beslisser ben je wel...
            Groeten
            Neen ,nog niet hoor .
            Ik heb een Tilt & Shift lens besteld waarover ik vroeger al eens met Skitch "gesproken" had.

            Comment


            • #7
              Re: Anglefinder C

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
              THX Skitch,

              Tss (), ik heb de Canon TS-E 90mm besteld
              Proficiat Hans,

              Je gaat er vele uren plezier aan beleven.


              Groetjes

              Skitch
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

              Comment

              Working...
              X