Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Memory stick pro of compact flash

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Memory stick pro of compact flash

    Binnenkort ga ik een nieuw toestel kopen. Daarbij hoort vanzelfspreken een geheugenkaart. Nu lees/hoor ik echter dat er Memory sticks pro en compact flash kaarten bestaan. Wat is het verschil en welke is beter?
    Last edited by Jo; 25 mei 2005, 18:00. Reden: vraag past beter in dit forumonderdeel. Mod Jo(han)

  • #2
    Re: Memory stick pro of compact flash

    Hangt er vanaf welk toestel je gebruikt , het ene toestel gebruikt CF het andere een ander formaat , ze zijn allemaal goed , de één is wat kleiner dan de andere , maar qua snelheid - in alle soorten zitten tragere en snellere kaarten .
    http://www.dullaert.net

    Comment


    • #3
      Re: Memory stick pro of compact flash

      mm toch is de een veel duuder dan de ander. Overigens ik overweeg de Sony F828 en die heeft een slot voor beiden.

      Comment


      • #4
        Re: Memory stick pro of compact flash

        Ik dacht ergens gelezen te hebben dat CF toch betrouwbaarder is dan Memorystick. Dat de laatste mogelijkheid, naast CF, eveneens aanwezig is in de nieuwe Sony F828 is waarschijnlijk omdat de vorige versies van die camera met memorysticks werkten

        Comment


        • #5
          Re: Memory stick pro of compact flash

          Oorspronkelijk geplaatst door Thedge
          Binnenkort ga ik een nieuw toestel kopen. Daarbij hoort vanzelfspreken een geheugenkaart. Nu lees/hoor ik echter dat er Memory sticks pro en compact flash kaarten bestaan. Wat is het verschil en welke is beter?
          Is eigenlijk een basic vraag, maar er zijn nog heel wat meer kaartformaten beschikbaar op de markt:
          Compact Flash (generiek formaat)
          SD-CARD (generiek formaat)
          Memory Stick (Eigen aan Sony Camera's)
          XD-CARD (Olympus & Fuji)
          ...

          Mijn keuzes zouden altijd de Compact Flash & SD-CARD zijn, omdat je dan tussen verschillende camera leveranciers de mogelijkheid hebt... Ook het kopen van een nieuw toestel kan je dan gemakkelijker zonder gebonden te zijn aan een specifieke leverancier.

          Grootste nadeel van Memory Stick & XD-CARD zijn voor mij de prijzen die beduidend hoger zijn dan bij dan andere formaten...

          Als je eens rondkijkt op de consumermarkt zal je zien dat SD-CARD nu de overhand neemt bij Canon, Nikon, Panasonic, .... en steeds goedkoper wordt...

          Mijn keuze na dit verhaal: investeer in SD-CARD... Je kan er bij ontelbare cameraleveranciers mee terecht, is goedkoop, compact & snel...

          (Dit alles is natuurlijk afhankelijk van camera die je kiest, maar ik zie toch genoeg mogelijkheden bij Canon, Nikon, Panasonic om je keuze te maken...)
          Nikon D300 & een beetje glas...
          Iets kleiners als carry everywhere

          Comment


          • #6
            Re: Memory stick pro of compact flash

            Sony heeft patent(en) waarmee ze Memory Stick afschermen voor andere producenten; alleen Sony of degenen met een licentie (te betalen aan Sony)mogen MS producten maken. Dit heeft er niets mee te maken of MS technisch beter is dan andere formaten of niet. Omdat de consument zich bij de aankoop van een camera normaal niet laat leiden door de prijs van de flash kaart levert dit een mooie meeropbrengst op voor Sony - en een onaangename verrassing voor de consument.

            Afgezien van andere argumenten geef ik dus de voorkeur aan een camera die me niet dwingt tot het aanschaffen van duurdere (maar niet betere) kaarten zoals Memory Stick.

            Comment


            • #7
              Re: Memory stick pro of compact flash

              Allemaal bull****, koop gewoon het toestel van je dromen, en koop daarbij de juiste kaartjes.

              Comment


              • #8
                Re: Memory stick pro of compact flash

                Oorspronkelijk geplaatst door Thedge
                mm toch is de een veel duuder dan de ander. Overigens ik overweeg de Sony F828 en die heeft een slot voor beiden.
                Dan neem je gewoon het kaartje dat het minste kost .

                Als je CF-kaartjes koopt, dan is de kans iets groter dat je die kan hergebruiken in je volgende camera (of je zou bij Sony moeten blijven), maar de meeste merken schakelen op dit ogenblik toch over op SD-kaartjes voor hun compacte toestellen, zelfs de kleinste DSLR van Nikon(D50) gebruikt SD kaartjes.

                Maar de geheugenkaartjes worden ondertussen steeds goedkoper, en als je een volgende camera koopt binnen een paar jaar, dan speelt die prijs van het geheugenkaartje misschien niet meer zo'n grote rol .

                En tegen dan hebben ze waarschijnlijk weer iets nieuws, waardoor we allemaal onze huidige voorraad kaartjes moeten wegwerpen .
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X