Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon PIXMA IP5000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon PIXMA IP5000

    Hallo, ik heb hier gelezen dat deze printer een zeer goede printer is.
    Ik denk dat ik mij deze printer ook ga aanschaffen, dan kan ik eindelijk mijn laserprinter met 300 DPI vervangen.

    Ik heb maar 1 vraagje.... hoe zit het eigenlijk met het inktverbruik, is deze printer een zuiperke of eerder een onthouderke?
    Qua prijs van de cartouches, valt deze nogal mee (als ik zo even in de fnac heb gekeken, dus normaal iets lagere prijs in de makro)

    voila,
    alvast bedankt bij voorbaat

    Pieter
    Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

  • #2
    Re: Canon PIXMA IP5000

    Het is een mooie printer, maar het inktverbruik is een zeer irritante zaak bij deze.
    Je Koopt van te voren een aantal extra inkttankjes en dan slaat de frustratie toe: DIE ROTINKT RAAKT MAAR NIET OP!!!!
    Nou, je gaat zenuwachtig controleren of de reserve inkt wel lang genoeg houdbaar is, en of je niet ergens iets over het hoofd ziet. Maar nee.. Het hoort erbij.

    Als een vrouw even lang met haar dure parfum deed als de printer met zijn goedkope inkt dan was het leven een stuk aangenamer

    Mocht die inkt toch opraken: www.mvcd.com

    Comment


    • #3
      Re: Canon PIXMA IP5000

      Bedankt voor de info.

      Ik heb ook gezien dat er 5 inktpatronen inzitten, waaronder 2 zwarte...
      Waarom die 2 zwarte, of zit er daar nog een verschil tussen?
      Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

      Comment


      • #4
        Re: Canon PIXMA IP5000

        Het schijnt dat de ene beter is voor grijswaarden, maar hang me er niet aan op.

        Comment


        • #5
          Re: Canon PIXMA IP5000

          Van die twee zwarte is er ééntje dat dient voor extra contrast bij foto-afdrukken.

          Bij mij raakt de inkt dus wel op, na een dertigtal full-size A4 foto-afdrukken + 15 stuks 10x15cm en 35 pagina's tekst met wat afbeeldingen is de gele inkt op. De twee zwarte zitten nog op 4/5, de rode op 1/3, en de blauwe op 1/2. (Er zit dus nog vrij veel inkt in de printer na al die afdrukken , maar als er een kleur te weinig inzit, kan je geen foto's afdrukken .)

          Mijn probleem is dat ik niet direkt inkt gekocht heb samen met de printer. Die inkt heb ik besteld bij mvcd, en ik wacht daar al héél lang op . Vorige woensdag heb ik nog een mailtje gestuurd om te vragen waar mijn inktpatronen blijven, en ik kreeg als antwoord dat die al verstuurd waren. Gisteren heb ik nog eens gevraagd waar de inkt blijft, en die zou nog steeds onderweg zijn, maar vandaag heb ik weer niets gezien . Die inkt is nu 14 dagen geleden besteld en nog steeds niet aangekomen.
          Als die inkt al hier geraakt, dan is de kans nog heel klein dat ze mij daar bij mvcd ooit nog als klant zien terugkomen .

          De Tamron 28-75 die ik vrijdag besteld heb bij sdcard is vandaag al aangekomen, dat is toch wel heel wat sneller , maar die wordt geleverd door DPD, en niet door de post.

          Volgens mij zijn die van de post onderweg in elk café gestopt om een pint te drinken, daarom zal dat zo lang duren vooralleer mijn inkt hier geraakt .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon PIXMA IP5000

            Als je je patronen bij mcvd op de computerbeurs koopt betaal je slechts 1 euro per stuk,de volgende beurs is op 15 mei in Berchem en de volgende op 29 mei in Gent.
            Meer info vindt je op www.dipro.be

            Groeten Rusty
            Ik haat vriendjespolitiek

            Comment


            • #7
              Re: Canon PIXMA IP5000

              Valt dus nog goed mee, met die inkt.

              Mijn pa heeft een HP, en als ik daar 30 pagina's volledig in kleur afdruk, dan zijn de patronen ook al leeg. Hier is enkel de gele op, dus een mindere kost....

              Klinkt goed voor mij....

              Bedankt voor de reacties!
              Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

              Comment


              • #8
                Re: Canon PIXMA IP5000

                Oorspronkelijk geplaatst door Rusty
                Als je je patronen bij mcvd op de computerbeurs koopt betaal je slechts 1 euro per stuk,de volgende beurs is op 15 mei in Berchem en de volgende op 29 mei in Gent.
                Meer info vindt je op www.dipro.be

                Groeten Rusty
                Als de inktpatronen tegen dan nog niet geleverd zijn door mvcd, dan weet ik al waar ik zondag naartoe moet .

                Ik ben nu juist naar de winkel (Carrefour) gereden om inkt te halen tegen 11,99 euro per kleur.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon PIXMA IP5000

                  heb er een goeie week geleden op de computerbeurs samen met mijn schoonbroer een 70 tal cartridges gekocht bij mvcd(tot zijn volledige sets op waren voor onze canon 9950i - 8 kleuren) maar nog niet getest, enkel gekocht op basis van de goede reviews hier op bd

                  ik ga toch eerst mijn canon cartridges opgebruiken

                  rusty, ik heb op de beurs dezelfde prijs betaald als diegene op de site, en dat was trouwens de prijs die daar geafficheerd stond ( en jammer genoeg iets meer dan 1 euro /stuk)

                  mark

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon PIXMA IP5000

                    Weet er soms iemand sites met een review van deze printer?
                    Thx
                    Nikon D7000 + Nikon 35mm 1.8 + Nikon 18-105mm + Tamron 70-300mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon PIXMA IP5000

                      Ik heb die van mij op de beurs in Kortrijk gekocht aan 1 euro het stuk (pixma4000),mischien dat de patronen voor jou printer iets duurder zijn?

                      Groeten Rusty
                      Ik haat vriendjespolitiek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon PIXMA IP5000

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pieter666
                        Weet er soms iemand sites met een review van deze printer?
                        Gebruik de zoek-functie eens. Effe googlen zou je al een eind verder moeten helpen?

                        Mvg Sven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon PIXMA IP5000

                          Zijn dat originele Canon inkten bij die MVCD?
                          No money , no honey

                          Canon EOS 20D - EFS 18 - 55 mm / ES 90 - 300 mm / Sigma EX ASP 24 - 70 mm 2.8 / Canon 50 mm 1.8 / Tamron SP 90 Macro

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon PIXMA IP5000

                            Wat denk je als de patronen 1 euro per stuk kosten?
                            Nee natuurlijk een originele patroon kost tussen de 13 en de 15 euro.

                            Groeten Rusty
                            Ik haat vriendjespolitiek

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon PIXMA IP5000

                              Kent er iemand een goed adres -lees goedkoopst- waar deze printer te koop is?
                              Indien geen webwinkel, liefst in de buurt van Leuven.
                              Na het lezen van verschillende threads i.v.m. deze printer, ga ik niet verder zoeken.

                              hesy.be
                              BD0319BE

                              Comment

                              Working...
                              X