Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Statiefkop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Statiefkop?

    Mijn oude statief heeft zijn tijd gehad en is dringend aan vervanging toe. De Manfrotto 055proB lijkt mijn heel geschikt (op papier tenminste) vooral vanwege de de zeer lage minimale hoogte en de mogelijkheid om de centrale kolom horizontaal te zetten.

    Met de keuze van een geschikte kop ben ik "totally clueless" Op de Manfrotto site staat alles, maar bij die tekeningen kan ik soms echt niet uitmaken hoe handig/onhandig een bepaald model is om mee te werken. Wat hebben de andere BD leden en hoe bevalt het. Alle advies is welkom.

    Het liefst zou ik alles zelf willen zien. Echter bij de winkels hier in de buurt is de assortiment niet breed. In de oude forums is er veel positiefs gezegd over Kamera-express. Hoe is het met de vooraad daar? Zijn er andere winkels binnen een uur rijtijd vannaf Breda met een ruim assortiment?

    met vriendelijke groet

    Helen
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

  • #2
    Re: Welke Statiefkop?

    Hangt van uw budget af natuurlijk, wil je het neusje van de zalm kies dan voor deze hier : http://www.reallyrightstuff.com/ballheads/index.html
    Ik heb de BH-55 Pro en zou geen andere meer willen.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Statiefkop?

      Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
      Hangt van uw budget af natuurlijk, wil je het neusje van de zalm kies dan voor deze hier : http://www.reallyrightstuff.com/ballheads/index.html
      Ik heb de BH-55 Pro en zou geen andere meer willen.
      Veel mensen vinden de Markins een interessant alternatief, ik ben zel ook nog aan 't uitkijken voor een ballhead... heb het tot nu toe slechts van horen zeggen

      sugar
      "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

      http://supermasj.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        Re: Welke Statiefkop?

        Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
        Hangt van uw budget af natuurlijk, wil je het neusje van de zalm kies dan voor deze hier : http://www.reallyrightstuff.com/ballheads/index.html
        Ik heb de BH-55 Pro en zou geen andere meer willen.
        Hans,
        Heb je die besteld bij de reallyrightstuff in USA of kun je die hier ergens in Europa kopen.
        Nikon body's plus wat Nikkor glas.
        Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: Welke Statiefkop?

          Oorspronkelijk geplaatst door marcelv
          Hans,
          Heb je die besteld bij de reallyrightstuff in USA of kun je die hier ergens in Europa kopen.
          Rechtstreeks besteld bij RRS. Reken er wel 30% bij voor BTW en invoertaksen. Ik heb nadien ook nog verschillende lensplates gekocht.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Statiefkop?

            Bedankt Hans.
            Nikon body's plus wat Nikkor glas.
            Nieuwe website: http://verschuerensphotos.smugmug.com/

            Comment


            • #7
              Re: Welke Statiefkop?

              Oorspronkelijk geplaatst door sugar
              Veel mensen vinden de Markins een interessant alternatief, ik ben zel ook nog aan 't uitkijken voor een ballhead... heb het tot nu toe slechts van horen zeggen

              sugar
              Dat was ook mijn alternatief maar ik zou altijd met de twijfel gezeten hebben als ik wel de goeie keuze gemaakt had

              Comment


              • #8
                Re: Welke Statiefkop?

                Ik ben zelf geen liefhebber van balhoofden - blijkbaar behoor ik tot een minderheid.
                Op mijn Manfrotto staat een 3-way no. 229 en die kan ik absoluut aanraden aangezien die voldoet voor een 1D met 50-500 op "manshoogte" (in mijn geval 1m93 ).

                Dit spul is niet van het niveau van RRS, ArcaSwiss, Kirk en al die andere klinkende namen, maar kost toch ook al genoeg.

                De 055pro is trouwens een van de interessantste leg sets in het Manfrotto gamma, voor zijn prijs. Daarmee bega je zeker geen vergissing.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Statiefkop?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
                  Rechtstreeks besteld bij RRS. Reken er wel 30% bij voor BTW en invoertaksen. Ik heb nadien ook nog verschillende lensplates gekocht.
                  Heb een paar zaken bij RRS gekocht waaronder een L-Plate en Screw-Knob Clamp en geen invoertaksen betaald. Was wellicht omdat het pakje niet zo groot was.
                  Heb deze screw-knob op een Gitzo balhoofd gemonteerd en werkt ook voortreffelijk.
                  Wacht overigens nog op het BH-40 dat nu nog niet te verkrijgen is.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Statiefkop?

                    Gebruik zelf de magicball van novoflex en die bevalt me uitstekend.
                    Eergisteren heb ik van iemand anders de Markins mogen uitproberen en moet zeggen dat deze heerlijk werkte... In het verleden ook goedkopere balhoofden gebruikt van oa mannfrotto, maar uiteindelijk wil je toch een goed ballhoofd.
                    Edwin

                    Mijn Foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Statiefkop?

                      probeer er zelf eens een te maken
                      [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                      Comment


                      • #12
                        OT: Sigma 400?

                        @Hellcat
                        Is dat de Sigma 400 prime op een 10D in jouw fraai zelfgemaakt frame? Ziet er best imposant uit.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Statiefkop?

                          is niet van mij hoor, dat is maar een voorbeeld
                          Hier staat het hele topic:
                          http://www.scene24.net/natuurfotogra...pic.php?t=4685

                          kijk ook eens bij Dietmar Nill:
                          www.dietmar-nill.de

                          Daar is hij van afgeleid

                          Ik denk dat dat een sigma 300mm 2.8 is eigenlijk kandat?
                          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Statiefkop?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Helen
                            Echter bij de winkels hier in de buurt is de assortiment niet breed. In de oude forums is er veel positiefs gezegd over Kamera-express. Hoe is het met de vooraad daar? Zijn er andere winkels binnen een uur rijtijd vannaf Breda met een ruim assortiment?

                            met vriendelijke groet

                            Helen
                            Inderdaad heeft Kamera-express zeer veel in huis. Heb er al verschillende zaken gekocht. Mijn Gitzo Carbon G1588 monopod was hier nergens in voorraad maar daar wel.

                            Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Statiefkop?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                              Ik denk dat dat een sigma 300mm 2.8 is eigenlijk kandat?
                              Klopt. Had die nog nooit "in het echt" gezien met zonnekap.
                              Pieter
                              --
                              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                              Comment

                              Working...
                              X